Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Problemy z gazem i biegami. Nastawnik?Potencjometr?

ODPOWIEDZ
Shen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:24

[b4 1z] Problemy z gazem i biegami. Nastawnik?Potencjometr?

Post autor: Shen » 26 mar 2012, 17:47

Witam. Jestem nowy na forum, posiadam Audi B4 z 1992 roku. Silnik 1.9tdi 1z, wcześniej b3 1.8s. Kupiliśmy Audiczke z wadą. Mianowicie, przy jeździe za każdym razem jest tak, że gdy jedziemy i puścimy gaz, przy drugim wcisnięciu gazu auto nie reaguje. Trzeba wcisnąć sprzęgło, i poczekać aż obroty spadną, wtedy następuję takie mruknięcie i auto dalej jedzie jak trzeba. Często jest też tak, gdy wbijamy np. trójkę albo czwórke, trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło i auto dopiero załapuje. Obroty na biegu jałowym są okej, nie falują. Co to może być? Nastawnik? Jeśli tak, to jaki może być koszt naprawy tego. Czytałem, że w nowszych pompach rzadziej to występuję i są mniejsza koszta, jak to wygląda w silnikach z 1992 roku? I czy to aby napewno nastawnik, czy nie cała pompa? Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.

Dodam, że auto jedzie normalnie. Ciągnie jak należy i nie ma żadnego zamulania.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2012, 18:57

Objawy wskazują na nastawnik. Na nowszym osprzęcie pompa jest ta sama, tylko nastawnik już jest indukcyjny i tamten czyści się, a tego wymienia na sprawny działający nowy (1500 zł) lub używany, ale z tym używanym to też nie wiadomo ile pochodzi.
Najlepsze rozwiązanie to przekładką. Wyniesie Cię taniej niż kupno nowego nastawnika. Zyskasz wtedy też dostęp do pełnej diagnostyki auta.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2012, 19:17

Krzysiek 84 pisze:Objawy wskazują na nastawnik
Na 100% nastawnik 8-) ,używka =wywalanie kasy w błoto ...kto wywalił to wie ,kto nie wywalił i zdecyduje się na używke , to się dość szybko dowie ;-) ,na temat regeneracji powiem tyle że 6 mcy gwarancji może i zadowoli kogoś kto chce w szybkim czasie pozbyć się auta ,mnie by nie zadowoliło :-P

Shen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:24

Post autor: Shen » 26 mar 2012, 19:51

Co jest potrzebne do przekładki? Rozumiem, że sam nastawnik, komputer, pompa ta sama? Jaki koszt tego na oko może być? Bo dokładniej to wiadomo, zależy jak to na allegro wszystko będzie kosztować.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2012, 20:00

Nastawnik Indukcyjny,
Pompa zostaje Twoja, sterownik z wtyczka, obudowa filtra powietrza z przepływomierzem pierburg. Zapytaj Kolegę Munior'a, pisał wyżej post'a.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 26 mar 2012, 20:02

Shen pisze:pompa ta sama?
Pompa ta sama zostaje, potrzebujesz jeszcze przepływomierza i obudowy filtra powietrza

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2012, 20:12

Shen pisze:Co jest potrzebne do przekładki? Rozumiem, że sam nastawnik, komputer, pompa ta sama?
Dobrze rozumiesz ,nastawnik najlepiej z okragła wtyczką od audi 80 ,jak będzie inny to będzie zonk z pinami i numerami kabelków ... prucz tego obudowa filtra powietrza do przepływki pierburga ,przepływomierz z wtyczką i komputer 8 bit ,również z wtyczką ,no i najlepiej bez immo ...no i nie chcę cię zniechęcać ,ale domyslasz się że stopień trudność operacji przekładki jest duży? nawet bardzo duży ...mnie zajmuje to ok.7 godzin ,a zrobiłem już trochę tych przekładek ;-)... nie ma że kabelki pasują łeb w łeb ...trzeba też puścić kilka dodatkowych ...no chyba ze wymienisz całą ori wiązke z pierburga ...a ile kosztują graty :?: w 700zł powinieneś się wyrobić , posprawdzaj ceny np.na allegro

Shen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:24

Post autor: Shen » 26 mar 2012, 20:34

Tzn. piszę w imieniu ojca. Ojciec jest mechanikiem, dużo rzeczy ogarnia, a jak nie ogarnia teraz, to to szybko ogarnię. Jest jakiś pogląd, fotografował ktoś taką przekładke?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2012, 21:02

Shen pisze:piszę w imieniu ojca. Ojciec jest mechanikiem, dużo rzeczy ogarnia,
No to kupuj graty i działajcie ;-)

smog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: smog » 05 maja 2012, 17:37

POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto :)
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2012, 17:42

smog pisze:POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto :)
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty :)
Dziękuję za słowa uznania :mrgreen: ...dziś następna 80 dziesiątka na starym osprzęcie,ku nieukrywanej radości własciciela , dostała nowy osprzęt i nowe życie :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 maja 2012, 17:50

smog pisze:Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz,
I do tego spalanie prawie litr w dół <ok>

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 09 maja 2012, 08:19

Ja miałem podobne objawy jak Ty, były przerywania w reakcji na gaz a na wolnych obrotach chodził idealnie - miałem "tylko" błąd hamulca którego nie mogłem skasować.
Zmiana nastawnika nie pomogła - okazało sie ze zderzaczek z czujnika hamulca przy pedale hamulca zsunął sie i ECU dosyawało ciągle sygnał ze hamulec jest wciśnięty.

Sprawdz czujniki hamulca przy pedale hamulca i je dobrze wyreguluj.

Jak nie czujniki to pozostaje nastawnik...

GRZECHU 28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2013, 11:02
Lokalizacja: CEKCYN

Post autor: GRZECHU 28 » 24 mar 2013, 11:37

smog pisze:POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto :)
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty :)


[ Dodano: 2013-03-24, 12:00 ]
DZIEKI ZA PODPOWIEDZ JAKA TRZEBA ZROBIC PRZEKLADKE ZEBY AUTO BYLO ZWAWE I JAKI JEST KOSZT

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 mar 2013, 12:58

Przekładke osprzetu, czyli Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem+wtyczka,
Komp z wtyka, nastawnik indukcyjny no i trzeba ogarnac kabelkomanie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl