[b4 1z] Problemy z gazem i biegami. Nastawnik?Potencjometr?
[b4 1z] Problemy z gazem i biegami. Nastawnik?Potencjometr?
Witam. Jestem nowy na forum, posiadam Audi B4 z 1992 roku. Silnik 1.9tdi 1z, wcześniej b3 1.8s. Kupiliśmy Audiczke z wadą. Mianowicie, przy jeździe za każdym razem jest tak, że gdy jedziemy i puścimy gaz, przy drugim wcisnięciu gazu auto nie reaguje. Trzeba wcisnąć sprzęgło, i poczekać aż obroty spadną, wtedy następuję takie mruknięcie i auto dalej jedzie jak trzeba. Często jest też tak, gdy wbijamy np. trójkę albo czwórke, trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło i auto dopiero załapuje. Obroty na biegu jałowym są okej, nie falują. Co to może być? Nastawnik? Jeśli tak, to jaki może być koszt naprawy tego. Czytałem, że w nowszych pompach rzadziej to występuję i są mniejsza koszta, jak to wygląda w silnikach z 1992 roku? I czy to aby napewno nastawnik, czy nie cała pompa? Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.
Dodam, że auto jedzie normalnie. Ciągnie jak należy i nie ma żadnego zamulania.
Dodam, że auto jedzie normalnie. Ciągnie jak należy i nie ma żadnego zamulania.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Objawy wskazują na nastawnik. Na nowszym osprzęcie pompa jest ta sama, tylko nastawnik już jest indukcyjny i tamten czyści się, a tego wymienia na sprawny działający nowy (1500 zł) lub używany, ale z tym używanym to też nie wiadomo ile pochodzi.
Najlepsze rozwiązanie to przekładką. Wyniesie Cię taniej niż kupno nowego nastawnika. Zyskasz wtedy też dostęp do pełnej diagnostyki auta.
Najlepsze rozwiązanie to przekładką. Wyniesie Cię taniej niż kupno nowego nastawnika. Zyskasz wtedy też dostęp do pełnej diagnostyki auta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na 100% nastawnik 8-) ,używka =wywalanie kasy w błoto ...kto wywalił to wie ,kto nie wywalił i zdecyduje się na używke , to się dość szybko dowie ,na temat regeneracji powiem tyle że 6 mcy gwarancji może i zadowoli kogoś kto chce w szybkim czasie pozbyć się auta ,mnie by nie zadowoliłoKrzysiek 84 pisze:Objawy wskazują na nastawnik
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze rozumiesz ,nastawnik najlepiej z okragła wtyczką od audi 80 ,jak będzie inny to będzie zonk z pinami i numerami kabelków ... prucz tego obudowa filtra powietrza do przepływki pierburga ,przepływomierz z wtyczką i komputer 8 bit ,również z wtyczką ,no i najlepiej bez immo ...no i nie chcę cię zniechęcać ,ale domyslasz się że stopień trudność operacji przekładki jest duży? nawet bardzo duży ...mnie zajmuje to ok.7 godzin ,a zrobiłem już trochę tych przekładek ... nie ma że kabelki pasują łeb w łeb ...trzeba też puścić kilka dodatkowych ...no chyba ze wymienisz całą ori wiązke z pierburga ...a ile kosztują graty :?: w 700zł powinieneś się wyrobić , posprawdzaj ceny np.na allegroShen pisze:Co jest potrzebne do przekładki? Rozumiem, że sam nastawnik, komputer, pompa ta sama?
POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziękuję za słowa uznania :mrgreen: ...dziś następna 80 dziesiątka na starym osprzęcie,ku nieukrywanej radości własciciela , dostała nowy osprzęt i nowe życiesmog pisze:POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty
Ja miałem podobne objawy jak Ty, były przerywania w reakcji na gaz a na wolnych obrotach chodził idealnie - miałem "tylko" błąd hamulca którego nie mogłem skasować.
Zmiana nastawnika nie pomogła - okazało sie ze zderzaczek z czujnika hamulca przy pedale hamulca zsunął sie i ECU dosyawało ciągle sygnał ze hamulec jest wciśnięty.
Sprawdz czujniki hamulca przy pedale hamulca i je dobrze wyreguluj.
Jak nie czujniki to pozostaje nastawnik...
Zmiana nastawnika nie pomogła - okazało sie ze zderzaczek z czujnika hamulca przy pedale hamulca zsunął sie i ECU dosyawało ciągle sygnał ze hamulec jest wciśnięty.
Sprawdz czujniki hamulca przy pedale hamulca i je dobrze wyreguluj.
Jak nie czujniki to pozostaje nastawnik...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 mar 2013, 11:02
- Lokalizacja: CEKCYN
smog pisze:POLECAM SWAP na Pierburga !!!
Nie dawno miałem wycieczke do mariusza (MUNIOR) niedaleko prawie 400km w jedną strone ale warto
Auto całkowicei inaczej pracuje, nic go nie trzyma jest taki delikatny i lekki, oczywiście z czipsem od kostrz, Auto nie do poznania warte kazdych $. A sama przekłądka ??? daj tą robote w odpowiednie ręce. Mariusz jest w tym bardzo dobry i staje sie coraz lepszy :] (4,5 godziny) to nie wiele jak na tyle roboty
[ Dodano: 2013-03-24, 12:00 ]
DZIEKI ZA PODPOWIEDZ JAKA TRZEBA ZROBIC PRZEKLADKE ZEBY AUTO BYLO ZWAWE I JAKI JEST KOSZT
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko