[80 B3 1,8 PM] Dziwne telepanie
[80 B3 1,8 PM] Dziwne telepanie
Witam wszystkim forumowiczów. Szukałem na forum i niestety nie znalazłem podobnego problemu. A o to mój problem. Jakiś tydzień temu moje audi na wolnych obrotach strasznie sie "trzęsie". Przy ruszaniu i każdym innym biegu do 2 tyś obrotów całą budą telepie, trzęsie, powyżej 2 tyś obrotów problem znika lecz zrobiło się strasznie mułowate, musze nią piłować żeby wogóle wjechać pod jakąś góre czy wogóle dobrze przyśpieszyć. Kiedyś nie było problemu, przy 2 tyś obrotów zmieniałem bieg i szła do przodu, teraz muszę ją piłować nawet do 4 tyś obrotów żeby jakoś szła. Dodatkowy problem to to że zaczeła strasznie dużo palić lpg, dziś zalałem gaz i przy 150 km przejechanych weszło ponad 25 l gazu!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdzić nie zaszkodzi. Zwłaszcza że to proste i nic nie kosztuje.
Jeśli będzie spoko, wtedy można ryć w elektronice i innych takich tam sprawach. Tylko że jak trafisz na kiepskiego mechanika, to cię wyczyści z kasy metodą prób i błędów.
Powymienia Tobie niepotrzebnie wszystkie druty, pudełeczka i kostki jakie tylko są , a Ty dalej będziesz markotny że jeszcze coś nie gra .
Palnąłem wcześniej o przeskoczeniu paska na trybach, bo miałem identyczne objawy jak się pomyliłem o jeden chyba ząbek na kółku co rządzi aparatem zapłonowym.
Całe szczęście że mam ciasny garaż i swobodne wysiadanie jest problemem, Tak zaczęła po zapaleniu buda podskakiwać, że pierwszym odruchem było spier...niczać z kabiny a nie zgasić silnik.
Jeśli będzie spoko, wtedy można ryć w elektronice i innych takich tam sprawach. Tylko że jak trafisz na kiepskiego mechanika, to cię wyczyści z kasy metodą prób i błędów.
Powymienia Tobie niepotrzebnie wszystkie druty, pudełeczka i kostki jakie tylko są , a Ty dalej będziesz markotny że jeszcze coś nie gra .
Palnąłem wcześniej o przeskoczeniu paska na trybach, bo miałem identyczne objawy jak się pomyliłem o jeden chyba ząbek na kółku co rządzi aparatem zapłonowym.
Całe szczęście że mam ciasny garaż i swobodne wysiadanie jest problemem, Tak zaczęła po zapaleniu buda podskakiwać, że pierwszym odruchem było spier...niczać z kabiny a nie zgasić silnik.
Zapłon i rozrząd ok. Myśle że to sonda bo zaczął wiecej palić i jest słabszy na obrotach do 2 tyś, zła mieszanka i temu nie idzie. Dodatkowo zapomniałem napisać że czuć w budzie olejem(paliwem) a (jeżdzę na lpg bo obrotów na benzynie nie trzyma) ale nie pobiera mi na tyle żeby można było zauważyć na bagnecie. Albo wtrysk, daje za dużo paliwa i nie może przepalić tyle. Jutro spróbuje tak jak aldi napisał, pobawić sie i spróbować odczytać kody błyskowe
Sam miałem podobnie oprócz tego ze było mułowate, na forum radzili wymienic wszystko od poduszek silnika, sprzęgło aż na kończącym się silniku a okazało sie ze była mała nieszczelność na przewodzie od kolektora do serwa o średnicy mniejszej jak 0.5mm. Ledwo dało sie to usłyszeć na pracujacym silniku, wystarczyło tylko zakryć otwór palcem i silnik zaczął pracowac jakby wyjechał przed chwilą z fabryki. Sprawdź dla pewnosci ten przewód i zawór.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica