Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 PM] Dziwne telepanie

Wszystko co związane z LPG
audice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2011, 12:01

[80 B3 1,8 PM] Dziwne telepanie

Post autor: audice » 04 maja 2012, 21:36

Witam wszystkim forumowiczów. Szukałem na forum i niestety nie znalazłem podobnego problemu. A o to mój problem. Jakiś tydzień temu moje audi na wolnych obrotach strasznie sie "trzęsie". Przy ruszaniu i każdym innym biegu do 2 tyś obrotów całą budą telepie, trzęsie, powyżej 2 tyś obrotów problem znika lecz zrobiło się strasznie mułowate, musze nią piłować żeby wogóle wjechać pod jakąś góre czy wogóle dobrze przyśpieszyć. Kiedyś nie było problemu, przy 2 tyś obrotów zmieniałem bieg i szła do przodu, teraz muszę ją piłować nawet do 4 tyś obrotów żeby jakoś szła. Dodatkowy problem to to że zaczeła strasznie dużo palić lpg, dziś zalałem gaz i przy 150 km przejechanych weszło ponad 25 l gazu!!

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 04 maja 2012, 22:03

Coś się poprzestawiało. Zapłon albo rozrząd .

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 04 maja 2012, 23:08

Podłącz sie pod kompa i zobacz co bedzie , moze jakis bląd Ci wywali.Może coś z listwa wtryskową sie stało.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 maja 2012, 23:21

Fanthom, tutaj można co najwyżej odczytać kody błyskowe.

audice, sprawdź tzw. "podstawę gaźnika" może jest dziurawa.

audice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2011, 12:01

Post autor: audice » 05 maja 2012, 09:24

Zapłon mam mocno skrecony, rozrząd raczej sam sie nie przestawił. Pomyślałem raczej że może sonda lambda walneła, dzis chyba podjade do jakiegoś gazownika o ile zdąrze

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 05 maja 2012, 20:33

Sprawdzić nie zaszkodzi. Zwłaszcza że to proste i nic nie kosztuje.
Jeśli będzie spoko, wtedy można ryć w elektronice i innych takich tam sprawach. Tylko że jak trafisz na kiepskiego mechanika, to cię wyczyści z kasy metodą prób i błędów.
Powymienia Tobie niepotrzebnie wszystkie druty, pudełeczka i kostki jakie tylko są , a Ty dalej będziesz markotny że jeszcze coś nie gra .

Palnąłem wcześniej o przeskoczeniu paska na trybach, bo miałem identyczne objawy jak się pomyliłem o jeden chyba ząbek na kółku co rządzi aparatem zapłonowym.
Całe szczęście że mam ciasny garaż i swobodne wysiadanie jest problemem, Tak zaczęła po zapaleniu buda podskakiwać, że pierwszym odruchem było spier...niczać z kabiny a nie zgasić silnik.

audice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2011, 12:01

Post autor: audice » 05 maja 2012, 22:02

Zapłon i rozrząd ok. Myśle że to sonda bo zaczął wiecej palić i jest słabszy na obrotach do 2 tyś, zła mieszanka i temu nie idzie. Dodatkowo zapomniałem napisać że czuć w budzie olejem(paliwem) a (jeżdzę na lpg bo obrotów na benzynie nie trzyma) ale nie pobiera mi na tyle żeby można było zauważyć na bagnecie. Albo wtrysk, daje za dużo paliwa i nie może przepalić tyle. Jutro spróbuje tak jak aldi napisał, pobawić sie i spróbować odczytać kody błyskowe

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 maja 2012, 22:14

Sam miałem podobnie oprócz tego ze było mułowate, na forum radzili wymienic wszystko od poduszek silnika, sprzęgło aż na kończącym się silniku a okazało sie ze była mała nieszczelność na przewodzie od kolektora do serwa o średnicy mniejszej jak 0.5mm. Ledwo dało sie to usłyszeć na pracujacym silniku, wystarczyło tylko zakryć otwór palcem i silnik zaczął pracowac jakby wyjechał przed chwilą z fabryki. Sprawdź dla pewnosci ten przewód i zawór.

abramov

Post autor: abramov » 06 maja 2012, 18:30

sprawdź kable zapłonowe, świece, kopułkę i palec - przeczyść ew. wymienić na nowe. Sprawdź czy nie masz mokrych świec może wtryski ci leją, co do spalania więcej gazu to może być problem złej regulacji parownika, ale najpierw sprawdź działanie na benzynie potem baw się w ustawienie lpg.

audice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2011, 12:01

Post autor: audice » 06 maja 2012, 20:34

Podstawa gaźnika, ta guma, lekko dziurawa, może przez to. Jutro postaram sie kupić tą uszczelke i wymienić. Świece suche, przeczyszczone i dalej nic. Cewka zapłonowa, ta osłona przeczyszczona w środku, nalot zeskrobany i też nic nie pomogło

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 10 maja 2012, 22:04

Szczelność układu dolotowego przy instalacji opartej na mikserze to podstawa.

audice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2011, 12:01

Post autor: audice » 15 maja 2012, 21:11

Podstawa gażnika wymieniona, dalej to samo. Udało mi się pojeżdzić na pb i to samo, mułowaty, poszarpuje do 2 tyś obrotów i dużo pali benzynki

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 16 maja 2012, 08:55

Mnie to wygląda jakby jeden gar nie pracował ....

Rino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lis 2010, 14:22

Post autor: Rino » 29 maja 2012, 19:55

i jak kolega audice rozwiązał swój problem? bo mam podobne objawy .

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 29 maja 2012, 20:13

Jakie masz obroty jak auto stoi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl