Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90 All] Czym się różni UN4 od VDO?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

[80/90 All] Czym się różni UN4 od VDO?

Post autor: cobra » 17 sty 2007, 23:09

Jak w temacie. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć jakie są różnice pomiędzy UN4 a VDO. Chodzi mi o różnice w budowie, ewentualnie przeszczepianie poszczególnych podzespołów 1 typu do 2. Gdzieś wyczytałem że można to mieszać dowolnie, ale po kiego grzyba więc byłoby robić inne oznaczenie typu? Czy układ pinów we wtyczce do Un4 nie zmienia sie w porównaniu do VDO? Proszę o konkretne odpowiedzi.

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 18 sty 2007, 11:16

Duzo nie pomoge ale zmienialem cale zegary z VDO na UN4 i wszystko gra (nic nie zmienialem ) zegary VDO mam wyjete wiec jak by potrzebna byla jakac fotka do daj znac

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 sty 2007, 20:33

hmm..jeśli sie nie myle to UN4 były produkowane wyłącznie w Wielkiej Brytanii, a VDO w Niemczech..wtyczki sie napewno nie różnią...ja mam założony licznik UN4(oryginalnie był VDO)...może VDO w B4 nie posiadały obrotomierza?bo w moim przypadku tak było...no i jeszcze jedna rzecz, która mnie zaskoczyła...to w UN4 nie da się wyciągnać "wskaźnika z prędkościomierza.." a w VDO udało mi sie to bez problemu...czyli nie kombinuj cofnąć stanu km...bo możesz jedynie spaprac licznik :-|
pozdrawiam

[ Dodano: 2007-01-18, 20:40 ]
p.s. można też przełożyć sam obrotomierz do licznika VDO...czyli wyciągasz Budzik i w jego miejsce wkładasz Obrotek :lol:
musisz jedynie przylutować 6 pinów bodajże..
zajmie Ci to może góra 2 godzinki...wraz z założeniem, rozebraniem, lutowanie...
no i w liczniku VDO możesz spokojnie zmienić stan przejechanych kilometrów...ja zmieniłem z 140tys na 60 tys...tak z ciekawości czy sie da... :mrgreen:
fotka mojego licznika...

Obrazek

tunning

Post autor: tunning » 18 sty 2007, 20:55

Mam pytanko VDO są fabryczne?

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 sty 2007, 20:59

tunning pisze:Mam pytanko VDO są fabryczne?
UN4 i VDO są fabryczne...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 18 sty 2007, 21:17

no wiem bardzo dobrze, że można przełożyć obrotek bo juz dawno to zrobiłem, ale czy da radę przełożyć np obrotek UN4 do VDO? i czym sie tak naprawdę róźnia? Teraz już przynajmniej wiem że wtyczki są te same :mrgreen:

P.S. Un4 szły też do Tokio :mrgreen:

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 21 sty 2007, 17:27

Witam! Nie tak dawno chciałem wymienić obudowę licznika bo w moim VDO była poniszczona szybka. Udało mi się kupić w idealnym stanie obudowę od UN4 i niestety kupa! Zegary nie pasowały do obudowy. Środkowy moduł z kontrolkami z VDO nijak nie chciał się zmieścić do obudowy UN4. Same zegary od tyłu też się różnią. Z tego co wiem to płyta główna też jest inna. Zegary przełożone w całości podejdą bez problemów ale poszczególne elementy układanki już raczej nie. W moim przypadku skończyło się na wymianie samej szybki.

Awatar użytkownika
Zetor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 20:30
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: Zetor » 22 sty 2007, 00:07

Koledzy mam takie ,,banalne " pytanko: czy możecie mi powiedzieć jakie są kontrolki na tablicy rozdzielczej(te, które znajdują się w środkowej dolnej części licznika)?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2007, 14:29

zależy jaki model i jaki silnik.
Są m.in: kierunkowskazy przyczepki, świece żarowe, światła drogowe, ABS, CAT, ABS, ładowanie aku, lampka oleju... ogólnie tak jak pisałem... zależy

Awatar użytkownika
Zetor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 20:30
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: Zetor » 22 sty 2007, 23:10

Cobra dzięki. Ale czy jest tam kontrolka od świateł ta zielona?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2007, 23:24

mijania?? u mnie nie ma, są tylko drogowe... mnie też to wkurzało bo nawet w polonezie były :mrgreen:
ale tak sobie pomyślałem że dałoby się to zrezać :mrgreen: mam szybkę z tymi lampkami z C4 a tam były mijania. Trzeba wyciąć i wsadzić np zamiast CAT, sprawdzić ktora to scieżka i który przewod we wtyczce i podpiąć dany przewód z wtyczki do przełącznika przy kierownicy :mrgreen:
dzięki za pomysła :oops:

Awatar użytkownika
Zetor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 20:30
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: Zetor » 24 sty 2007, 00:25

Very,very thanks Cobra. Rezać nie będe bo po co? Orginał to orginał. ale myślałem, że jest - tylko u mnie nie świeci, bo spalona.

crux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2007, 15:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: crux » 31 mar 2007, 15:26

Witam
Chciałbym zmienić w swoim Audi zegar na obrotomierz. Moje Audi jest wyprodukowane w Niemczech więc czy w związku z tym mam licznik VDO? Jeżeli nie jest to pewne to jak rozpoznać czy mam VDO czy UN4?
Sam z wymianą sobie poradzę o ile nie będzie trzeba nic lutować itp a więc chciałbym kupić właściwy obrotomierz - przełożyć, podłączyć i wszystko - ma działać.
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 31 mar 2007, 17:56

crux pisze:Witam
Chciałbym zmienić w swoim Audi zegar na obrotomierz. Moje Audi jest wyprodukowane w Niemczech więc czy w związku z tym mam licznik VDO? Jeżeli nie jest to pewne to jak rozpoznać czy mam VDO czy UN4?
Sam z wymianą sobie poradzę o ile nie będzie trzeba nic lutować itp a więc chciałbym kupić właściwy obrotomierz - przełożyć, podłączyć i wszystko - ma działać.
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
na zdjęciu zaznaczyłem jak rozponac licznik VDO...
jak bedziesz zmieniac budzik na obrotomierz to musisz lutować 6 pinów do obrotomierza i jeszcze zrobić mostek do oświetlenia zegarka...najlepiej kupić cały oryginalny licznik z obrotomierzem do danego silnika...
Obrazek

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 mar 2007, 18:11

wie ktos z was czy predkosciomierz z b3bezyny bedzie pasil (chodzi mi o sam predk.. nie cale zegary) :-|

[ Dodano: 2007-03-31, 18:12 ]
wie ktos z was czy predkosciomierz z b3bezyny bedzie pasil (chodzi mi o sam predk.. nie cale zegary) do b4 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl