[B4 1Z] Bosh / Pierburg - różnice, wytrzymałość silnika
[B4 1Z] Bosh / Pierburg - różnice, wytrzymałość silnika
Witam. Zdecydowałem się założyć nowy temat ponieważ mimo wielu wątków na tematy bosh/pierburg nie odnalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytania :mrgreen:
A mianowicie:
Znalazłem że różnice między boshem a pierburgiem to: przepływka, nastawnik pompy, komp 8bit/16bit, immo oraz górna obudowa filtra powietrza z elektrozaworem od EGR.
1. Czy są to jedyne różnice i oprócz tego silniki są identyczne ?
2. Czy po przekładce bosha na pierburga dostajemy silnik w 100% identyczny jak ori pierburg? czy jednak zawsze to będzie tylko przekładka i nie wszystko do końca będzie tak samo hulać?
3. Czy różnica w mocy i momencie obrotowym bierze się tylko z tych rzeczy wymienionych wyżej, czy coś jeszcze ma na to wpływ?
4. I wreszcie to co mnie najbardziej zastanawia: Zakładając że silniki te są identyczne, czyli przystosowane do tych samych obciążeń i równie wytrzymałe - to porównując silnik na boshu czyli w serii od 82KM do 91KM i 182 Nm, a silnik na pierburgu czyli w serii 92 KM - 95KM i 202 Nm, można zakładać, że silniki na boshu przez mniejszą seryjną moc i moment, były mniej obciążone w czasie wielu lat eksploatacji, przez co jest większa szansa że 18-sto letni silnik na boshu będzie w lepszym stanie niż 18-sto letni silnik na pierburgu? Zakładając że o silniki było dbane (lub nie dbane) w identyczny sposób?
A mianowicie:
Znalazłem że różnice między boshem a pierburgiem to: przepływka, nastawnik pompy, komp 8bit/16bit, immo oraz górna obudowa filtra powietrza z elektrozaworem od EGR.
1. Czy są to jedyne różnice i oprócz tego silniki są identyczne ?
2. Czy po przekładce bosha na pierburga dostajemy silnik w 100% identyczny jak ori pierburg? czy jednak zawsze to będzie tylko przekładka i nie wszystko do końca będzie tak samo hulać?
3. Czy różnica w mocy i momencie obrotowym bierze się tylko z tych rzeczy wymienionych wyżej, czy coś jeszcze ma na to wpływ?
4. I wreszcie to co mnie najbardziej zastanawia: Zakładając że silniki te są identyczne, czyli przystosowane do tych samych obciążeń i równie wytrzymałe - to porównując silnik na boshu czyli w serii od 82KM do 91KM i 182 Nm, a silnik na pierburgu czyli w serii 92 KM - 95KM i 202 Nm, można zakładać, że silniki na boshu przez mniejszą seryjną moc i moment, były mniej obciążone w czasie wielu lat eksploatacji, przez co jest większa szansa że 18-sto letni silnik na boshu będzie w lepszym stanie niż 18-sto letni silnik na pierburgu? Zakładając że o silniki było dbane (lub nie dbane) w identyczny sposób?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 19:35 przez krzychu79, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W pierwszych A4 były też 8 bitoweKrzysiek 84 pisze:16 Bit to juz od AHU.
Ja powiedziałbym że wynika bardziej z map wtrysku w nowszym kompie i tego jak to wszystko razem ze sobą współpracuje, na nowszym, lepiej pomyslanym i bardziej niezawodnym osprzęcieKrzysiek 84 pisze:Różnica w Nm wynika pewnie z przepływomierza- bosch jest klapkowy i troche opoznia reakcje silnika.
No jest w tym jakiś sens 8-) Tak samo można założyć że silnik z automatu bedzie mniej wymęczony niz z manuala ....Tyle że są talenty które zajężdżą wszystko co im wpadnie w ręce czy to na starym cienko zbierającym się i jeżdzącym boschu ,czy to z automatem czy manualemkrzychu79 pisze: I wreszcie to co mnie najbardziej zastanawia: Zakładając że silniki te są identyczne, czyli przystosowane do tych samych obciążeń i równie wytrzymałe - to porównując silnik na boshu czyli w serii od 82KM do 91KM i 182 Nm, a silnik na pierburgu czyli w serii 92 KM - 95KM i 202 Nm, można zakładać, że silniki na boshu przez mniejszą seryjną moc i moment, były mniej obciążone w czasie wielu lat eksploatacji, przez co jest większa szansa że 18-sto letni silnik na boshu będzie w lepszym stanie niż 18-sto letni silnik na pierburgu? Zakładając że o silniki było dbane (lub nie dbane) w identyczny sposób?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No ja tam sie cieszę przekładką już prawie rok czasu i powiem tak pełna diagnostyka to jest to co ma być i oczywiście mam kompa 16 bit z mocnym softem jeździ to super jedynie sprzęgło mi ślizga (po mimo wymiany na nowe sachs niecały rok temu)różnica jest i była nawet na ori sofcie już na pierburgu autko lepiej jeździło niż na boschu i święty spokój z tym nastawnikiem potencjometrycznym
Jedynym minusem boscha już po przekładce na pierburga to turbo, a dokładniej na boschu są nieco większe i później wstają niż na pierburgu.
Jedynym minusem boscha już po przekładce na pierburga to turbo, a dokładniej na boschu są nieco większe i później wstają niż na pierburgu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
Co to za argument ? ciekawe jak kupujący zareaguję na słabo jeżdźący pojazd z uszkodzonym nastawnikiem potencjometrycznym ? Jak przekładkę robi jakiś papudrak to tak będzie wyglądać jak piszesz, ja uważam że można to zrobić zgodnie ze sztuką wtedy niema nic widać i wszystko jest w porządku.rafal_sz85 pisze:tylko jestem ciekaw jak to wygląda po przekładce na pierburga tzn tu gdzieś kable powyjmowane tam gdzieś dołożone coś tam dolutowane poowijane izolacją , później przy sprzedaży klient (który się nie zna bosch, pierburg) może się mocno dopytywać co to za ulepszenia po fabryce żeśmy poprawiali.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Całe łączenie kabli odbywa się przy wiązce kompa, która jak zapewne wiesz jest schowana za półką, a od dołu osłoną. W kabinie różnicy nie ma żadnej.rafal_sz85 pisze:tu gdzieś kable powyjmowane tam gdzieś dołożone coś tam dolutowane poowijane izolacją
Przy przepływce też praktycznie nic nie widać, zresztą Mariusz mi to tak poskładał że wygląda jak oryginał. Przy kompie 16 bit dochodzi wężyk od mapsensora do ecu, który też ginie przy wszystkich wężykach od N75 i EGR, w kabinie też idzie pod półką.
Przy nastawniku jak jest z okrągłą wtyką to p&p, gorzej jak z płaską, wtedy trzeba przeszczep robić i może być trochę widoczne.
Klient który się zna to od razu po roczniku będzie wiedział jaki tam powinien siedzieć nastawnik i lepiej go od razu poinformować że ten problem ma wyeliminowany raz na zawsze <ok>rafal_sz85 pisze:później przy sprzedaży klient (który się nie zna bosch, pierburg) może się mocno dopytywać co to za ulepszenia po fabryce żeśmy poprawiali.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ale to wszystko jest już dawno powiedzianePEPEK pisze:krzychu79 już niedługo będę mógł Ci powiedzieć jakie są różnice po przekładce
Nic tam nie widać ,prócz przeszczepionej wtyczki nastawnika ,ale i to mozna zrobić tak ze prawie nie widać ...a jak ktoś chce żeby i tego nie było widać ,to wystarczy skombinować ori nastawnik z okrągłą wtyczką 8-) ...A tak na marginesie to raczej nikt kto tyle zainwestował i miał zrobiną przekładkę ,lub zrobił sobie sam ,nie zamierza się pozbywać autarafal_sz85 pisze:tylko jestem ciekaw jak to wygląda po przekładce na pierburga tzn tu gdzieś kable powyjmowane tam gdzieś dołożone coś tam dolutowane poowijane izolacją
Jnna,inna ... w pompach od jednospręzynkowców jest niższa fala ,coś pomiedzy falą z AAZ -ta i tą z ori pompy z dwusprężynkowych...takze z możliwościami takiej pompy pod modzony komp i większe wtryski ,raczej marnieKrzysiek 84 pisze:To jak wtryski to i inna fala w pompie
[ Dodano: 2012-05-06, 18:51 ]
Otóż to <ok> Axell .Apropo Audiczek to byłem dziś na giełdzie samochodowej w elizówce ...poszła przy mnie własnie Audi B4 tdi z 93 roku ,nadwozie jak to na giełdę ,wypolerowne do bólu ... ,reszta nie wiem bo nie wnikałem ...lekko zszokowany "wypasem "za 6 tys kupujący siedział w środku wniebowzięty i bawił się radiem ...tyle że sprzedający,młody chłopak ,chyba nie wiedział że ma audi i porządny ori tłumik ,bo dwururkę wydechu z kwasówki,zamiast wypolerować ,pomalował srebrzanką ,wygladała po tym beznadziejnie ,profanacja normalnie ,.Ciekawe jak śmigało to auto na boschu ...pewnie jak większość ,jak by chciało ,a nie mogło bo sprzedający raczej nie wygladał na zmartwionego sprzedażą :mrgreen:axell pisze:Klient który się zna to od razu po roczniku będzie wiedział jaki tam powinien siedzieć nastawnik i lepiej go od razu poinformować że ten problem ma wyeliminowany raz na zawsze <ok>
Dzięki panowie za odpowiedzi już coraz więcej się rozjaśnia
Ale powstały kolejne pytania mianowicie jak piszecie o różnicach samego bosha w zależności od rocznika (wtryski, pompa, turbo?)
Więc czy "bosh" po 94r dużo się różnił od wcześniejszego "bosha"? Jakoś ulepszyli te silniki skoro równocześnie produkowali już na pierburgu?
I jak to jest z tym kompem 8 bit/16bit, kolega wyżej napisał że i bosh i pierburg miały 8 bit, więc dlaczego pierburg słynie z tej lepszej diagostyki skoro ma taki sam komp? :roll:
Ale powstały kolejne pytania mianowicie jak piszecie o różnicach samego bosha w zależności od rocznika (wtryski, pompa, turbo?)
Więc czy "bosh" po 94r dużo się różnił od wcześniejszego "bosha"? Jakoś ulepszyli te silniki skoro równocześnie produkowali już na pierburgu?
I jak to jest z tym kompem 8 bit/16bit, kolega wyżej napisał że i bosh i pierburg miały 8 bit, więc dlaczego pierburg słynie z tej lepszej diagostyki skoro ma taki sam komp? :roll: