Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Bosh / Pierburg - różnice, wytrzymałość silnika

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 14 maja 2012, 20:17

Ross pisze: Przy głowicy 11mm bylo by grubiej
10 z AFn powinna ogarnąć 160 KM
Ross pisze: 142km / 344Nm
co konkretnie zmodziłeś?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 14 maja 2012, 20:38

ffsapher pisze:
Ross pisze: Przy głowicy 11mm bylo by grubiej
10 z AFn powinna ogarnąć 160 KM
Ross pisze: 142km / 344Nm
co konkretnie zmodziłeś?
Przy takim wyniku to zapewne 216 tki, komp 16 bit i dobry program

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 14 maja 2012, 20:42

na tyle starczą i wtryski z AFN, ciekawi mnie kwestia turbo

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 14 maja 2012, 22:30

radi88 pisze:
ffsapher pisze:
Ross pisze: Przy głowicy 11mm bylo by grubiej
10 z AFn powinna ogarnąć 160 KM
Ross pisze: 142km / 344Nm
co konkretnie zmodziłeś?
Przy takim wyniku to zapewne 216 tki, komp 16 bit i dobry program
Historia wygląda tak (może się komuś przydać)

1. Shamowana seria 96km
2. Wszystko ori + program Vtech - 109km
3. Wszystko ori + wtryski AFN + program Vtech 8bit 115km (tu była padnięta uszczelka pod głowicą i rozszczelnił się dolot)
4. wszystko ori (silnik po remoncie) +wywalony kat +216 +program Vtech 121km (słaba dawka)
5. odłaczony egr +wolna odma +kat out +216 +komp 16bit program by Solskier 129km
6. odlaczony egr +wywalony kat +216 +głowiczka 11mm +program by Kostrz 142km
Miałem wtryski AFN + 16 bit

Długa droga :)

Z wykresu jednoznacznie widać, że gdyby pompa była mocniejsza to spokojnie z tym setupem było by 15X km. I to było by raczej max ori turbo. W tej chwili pompuje max 1.4 bara. Normalnie pompy AFN z głowicami 11mm przy dawce 3mg walą mega batorego a u mnie średnio dymi. Ori pompa 1Z po sporym przelocie nie ma już takiej wydajnośći...
Na razie nie chce nic z tym robić, bo ta moc mi wystarcza a spalanie 7 po miescie i 5,5 w trasie mi bardzo odpowiada.

Gdyby kogoś interesowało moje zdanie to zamiast głowicy 11mm zmienił bym pompe na sprawdzona z AFN. Efekt powinien być podoby do wysłużonej ori pompy +glowiczka 11mm

Pozdrawiam

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 14 maja 2012, 23:10

Ross pisze:1.4 bara.
na seryjnym turbo? :lol:
osprzęt jaki miałeś? pierburga?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 maja 2012, 10:00

ffsapher pisze:
Ross pisze:1.4 bara.
na seryjnym turbo? :lol:
osprzęt jaki miałeś? pierburga?
Tak pierburg. Latam na softach 1.3-1,4 bara od dwóch lat i nic sie nigdy nie stalo. Dopóki silnik sie nie zagrzeje chociaz do 70topni to staram sie nie przekraczać 0.7bara. Olej Valvoline zmieniam co 10 tys, chłodze turbo i jest ok :)

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 15 maja 2012, 18:53

a over boosty masz do ilu? jakie ciśnienie przy 4000 rpm?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 16 maja 2012, 00:20

przy 4000 jest 1.3 bara a overboosty lekko dochodza do 1.5

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 16 maja 2012, 14:11

rafal_sz85 pisze:Skoro już tak analizujemy Boscha, to powiedzcie mi przy jakich obrotach wstaje turbo T2 a przy jakich T15 gdzieś ktoś napisał że T2 jest niby większe i wstaje później czyli co jak już się rozkręci to dmucha większym ciśnieniem czy to jest już niezauważalne w stosunku do T15? a jeszcze powiedzcie jaki wpływ na jazdę przyspieszanie miała zmiana fali w początkowych egzemplarzach a późniejszych końcowych?
Zna ktoś odpowiedź na pytanie o te turbiny? :)

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 20 maja 2012, 20:49

w tej kwestii trzeba by zapytać kolegę MUNIORA :lol: :lol:
on prawde Ci powie :mrgreen: :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2012, 21:10

krzychu79 pisze:Zna ktoś odpowiedź na pytanie o te turbiny? :)
PEPEK pisze:w tej kwestii trzeba by zapytać kolegę MUNIORA :lol: :lol:
on prawde Ci powie :mrgreen: :mrgreen:
Hehe ...nie chce mi się :-P krzychu79, jest zbyt dociekliwy i niepotrzebnie komplikuje sobie życie takimi skomplikowanymi pytaniami ,chłopaki mu odpowiadają ,a on dalej pyta,zagłębiając się w mało istotne szczegóły ...T2 to t2 ,wolniej wstaje i nic tego nie zmieni .T15 to t15 ,jest żwawsza od t2 bo wczesniej wstaje i tyle 8-) co tu komplikować ;-) obie dmuchają takim samym cisnieniem ,pierwsza puzniej ,druga wczesniej i tyle 8-) I jeszcze pytanie o falę :roll: Trzeba by było jakieś specjalistyczne testy porobić żeby na te wszystkie pytania odpaowiedzieć :mrgreen:

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 25 maja 2012, 10:22

MUNIOR pisze:Hehe ...nie chce mi się :-P krzychu79, jest zbyt dociekliwy i niepotrzebnie komplikuje sobie życie takimi skomplikowanymi pytaniami(...)
To było pytanie kolegi rafal_sz85, ja tylko je zacytowałem bo też byłem ciekawy ;-)
Ale masz rację, nie ma sensu już więcej wnikać w takie szczegóły. Swoją drogą chylę czoła Panowie przed Waszą wiedzą i że chcecie się nią dzielić :-)
Decyzja podjęta, szukam auta na pierburgu co by sobie dłużej tym boschem głowy nie zawracać... no chyba, że będzie igiełka... :roll: ojciec już kilka lat jeździ na boschu i 0 (słownie: zero) jakichkolwiek problemów z silnikiem, i nawet pierburga nie mogę znaleźć co by jeździł lepiej...
... Ehh myślałem, że będzie łatwiej znaleźć b4 w dobrym stanie...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2012, 22:06

krzychu79 pisze:Ehh myślałem, że będzie łatwiej znaleźć b4 w dobrym stanie...
Są ,są ...tylko te w dobrym stanie się cenią i jak juz ktoś taka zdecyduje się sprzedać ,to zaraz krzyk ,ze drogo ...a kupowanie od handlarzy, wiadomo :-P Mój avant ,mimo że poobijany ,jest dla mnie bezcenny i nigdy go nie sprzedam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 26 maja 2012, 08:55

MUNIOR pisze:
krzychu79 pisze:Ehh myślałem, że będzie łatwiej znaleźć b4 w dobrym stanie...
Są ,są ...tylko te w dobrym stanie się cenią i jak juz ktoś taka zdecyduje się sprzedać ,to zaraz krzyk ,ze drogo ...a kupowanie od handlarzy, wiadomo :-P Mój avant ,mimo że poobijany ,jest dla mnie bezcenny i nigdy go nie sprzedam :mrgreen:
ja swojego też :D

ostatnio kolega mi powiedział, że czuje, że mam dożywocie z tym autem :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2012, 19:16

Ross pisze:ostatnio kolega mi powiedział, że czuje, że mam dożywocie z tym autem
Hehe :mrgreen: moja b4 też ma u mnie dożywocie ,mimo że mam od niedawna A4 ,i własnie kończę doprowadzać ją do łądu i wyposażać we wszystko co mozliwe :mrgreen: Tak sprawnych technicznie ,oszczędnych i tak wyposażonych aut ,się nie sprzedaje ,bo nikt za to nie napłaci :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl