Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Bosh / Pierburg - różnice, wytrzymałość silnika

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 maja 2012, 07:20

krzychu79 pisze:Więc czy "bosh" po 94r dużo się różnił od wcześniejszego "bosha"?
Bosch z 94 to ten sam bosch co z 93. Na samym początku produkcji ładowali jedno-sprężynówki później szły dwu-sprężynowe.
krzychu79 pisze:Jakoś ulepszyli te silniki skoro równocześnie produkowali już na pierburgu?
Nie produkowali ich jednocześnie ;-)
Skończyła się produkcja na Bosch-u i zaczęła na Pierburgu

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 maja 2012, 09:41

krzychu79 pisze:Ale powstały kolejne pytania :-D mianowicie jak piszecie o różnicach samego bosha w zależności od rocznika (wtryski, pompa, turbo?)
Wszystkie Bosche były na turbinie T2 znanej z 1.6TD/1.9TD. Jedynie na początku, przez pierwszy rok produkcji (z małym groszem) wychodziły TDI na wtryskach jednosprężynowych. Wtedy też pompa miałą inną falę (i parę mniejszych zmian jeszcze).
krzychu79 pisze: Więc czy "bosh" po 94r dużo się różnił od wcześniejszego "bosha"? Jakoś ulepszyli te silniki skoro równocześnie produkowali już na pierburgu?
Od początku marca 1994 (albo końca lutego) produkowali już 1.9 TDI na osprzęcie Pierburga. Od 1998r znowu na osprzęcie Boscha ale już lepszym ;-)
krzychu79 pisze: I jak to jest z tym kompem 8 bit/16bit, kolega wyżej napisał że i bosh i pierburg miały 8 bit, więc dlaczego pierburg słynie z tej lepszej diagostyki skoro ma taki sam komp? :roll:
I na początku w a4 również był 8 bit. To, że komputery posiadają procesor z taką samą zdolnością do adresacji pamięci podręcznej nie oznacza, że są to takie same komputery ;-)

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 07 maja 2012, 11:41

Skoro już tak analizujemy Boscha, to powiedzcie mi przy jakich obrotach wstaje turbo T2 a przy jakich T15 gdzieś ktoś napisał że T2 jest niby większe i wstaje później czyli co jak już się rozkręci to dmucha większym ciśnieniem czy to jest już niezauważalne w stosunku do T15? a jeszcze powiedzcie jaki wpływ na jazdę przyspieszanie miała zmiana fali w początkowych egzemplarzach a późniejszych końcowych?

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 07 maja 2012, 12:22

trepek pisze:I na początku w a4 również był 8 bit. To, że komputery posiadają procesor z taką samą zdolnością do adresacji pamięci podręcznej nie oznacza, że są to takie same komputery ;-)
Czyli 8 bit na boshu słynie ze słabej diagnostyki (tylko grupa 000), natomiast 8 bit na pierburgu ma już pełną diagnostykę tak? W jakim celu więc sporo osób przy przekładce bosh-pierburg zmienia kompa na 16 bit? Czy ma to związek jedynie ze zwiększeniem mocy i tak naprawdę nie jest niezbędne?
trepek pisze:Od początku marca 1994 (albo końca lutego) produkowali już 1.9 TDI na osprzęcie Pierburga."
Aha. A czy da się sprawdzić dokładny miesiąc produkcji auta np po VINie? Jeżeli auto wg vinu ma rok modelowy 94, to tak naprawdę mogło opuścić fabrykę jeszcze pod koniec 93r.. Da się to jakoś dokładnie sprawdzić z którego jest miesiąca? :-D

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 maja 2012, 12:28

krzychu79, tu sobie zobacz z jakiego miesiaca masz auto :arrow: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/42/35/

Przy zmianie boscha na pierburg kompa można założyć 8 bit, jednak jak masz i tak kompa kupowac to lepiej szukac odrazu 16 bit bo "potencjał" ma wiekszy <ok>

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 07 maja 2012, 13:04

Bardzo fajna stronka, dzięki :-)
rafal_sz85 pisze:Skoro już tak analizujemy Boscha, to powiedzcie mi przy jakich obrotach wstaje turbo T2 a przy jakich T15 gdzieś ktoś napisał że T2 jest niby większe i wstaje później czyli co jak już się rozkręci to dmucha większym ciśnieniem czy to jest już niezauważalne w stosunku do T15? a jeszcze powiedzcie jaki wpływ na jazdę przyspieszanie miała zmiana fali w początkowych egzemplarzach a późniejszych końcowych?
Też się chętnie dowiem :)

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 12 maja 2012, 22:35

nie wiem czemu ale na forum vwgolf wiele zetroków jest robionych na 160KM +
a moje pytanie to: czy te silnik nie są podatne na takie moce czy po prostu nikomu na tym forum nie zachciało sie tyle mocy? bo nie wiedziałem jeszcze audi 80 z 1992 r z powiedzmy turbo awx i programem na 160KM...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 22:58

To już bardziej poważna rzeźba i większe nakłady finansowe. Nie każdy celuje w takie moce tylko chce lekko poprawić dynamike auta. <ok>

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 12 maja 2012, 23:03

wiadomo że taniej ale i mocy mniej.
mam wiec pytanie dla znawców ile mocy i jak NM powinen być teoretycznie"do osiągnięcia" na':
turbo awx, komp 16 bit, 216 i pompa z AFN? i FMIC oczywiście

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 23:12

Pewnie koło 150 km dałoby rade, a z momentem to jak przekroczysz gdzieś 330 Nm to sprzegło klęknie już.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 12 maja 2012, 23:42

to w b4 tdi nie było docisku z g60?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 23:54

ffsapher pisze:to w b4 tdi nie było docisku z g60?
Nie,
w Golfie to chyba da rade nawet sprzegło z vr6 założyc, a u nas nie <osohozi>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 maja 2012, 23:57

Krzysiek 84 pisze:Nie każdy celuje w takie moce tylko chce lekko poprawić dynamike auta.
Ja wiem czy te 300Nm i ok.130 kucy ,to "tylko trochę " :-P mnie to w zupełności wystarcza i więcej mi nie potrzeba ,chce wyprzedzić ,wciskam gaz i nie martwię się czy zdążę 8-)
ffsapher pisze:mam wiec pytanie dla znawców ile mocy i jak NM powinen być teoretycznie"do osiągnięcia" na':
turbo awx, komp 16 bit, 216 i pompa z AFN? i FMIC oczywiście
Zapytaj kolegi Kostrz-a :mrgreen: jego czarna A4 ma trochę więcej niż 130 koni 8-)

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:03

wiec prawicie że ok 330 NM ogarniają sprzegła w zetorkach? a czy z zależności od osprzetu(bosh, piersburg) sprzęgła były takie same?
zakładam ze jednomasy, wiec nie da się przełożyć od takiego golfa czy to tdi(90 ps) czy abf?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 00:08

ffsapher pisze:wiec prawicie że ok 330 NM ogarniają sprzegła w zetorkach? a czy z zależności od osprzetu(bosh, piersburg) sprzęgła były takie same?
zakładam ze jednomasy, wiec nie da się przełożyć od takiego golfa czy to tdi(90 ps) czy abf?
Sprzęgła te same były, osprzęt silnika tylko zmieniony troche.
Sprzegło w golfie a dokładniej tarcza ma inna ilośc ząbków i nie osadzisz jej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl