Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 Cabrio ABK] Brak smarowania i cisnienia NAGRODA

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 maja 2012, 18:03

Sprawdź zębatkę napędzająca pompę oleju.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 07 maja 2012, 18:05

[quote="Labiel"]Jeśli świeci się kontrola, zegary wskazują zerowe ciśnienie plus silnik chodzi głośno to nie ma co debatować że winny jest czujnik, tylko silnik faktycznie nie ma smarowania.



Nic takieko ja nie przeczytałem .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:08

HoJoS pisze:Bo ręcznie olej ciągna ale w samochodzie nie ciągną.
Czyli wychodzi że nie mają napędu. Czy w ABK ten wałek nie napędza również aparatu zapłonowego czy coś takiego?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 maja 2012, 18:11

a weź odkręć filtr oleju i zakręć chwilę rozrusznikiem na odłączonym aparacie zaplonowym bądź cewce i sprawdź czy leci olej.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 18:11 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 07 maja 2012, 18:11

A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.

[ Dodano: 2012-05-07, 18:14 ]
Labiel pisze:
HoJoS pisze:Bo ręcznie olej ciągna ale w samochodzie nie ciągną.
Czyli wychodzi że nie mają napędu. Czy w ABK ten wałek nie napędza również aparatu zapłonowego czy coś takiego?
masz racje napędza ale co do tego wałka dowiemy sie jutro. Aha no i po odkręceniu czujników i filtra jak kręce to nie wywala oleju.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:14

HoJoS pisze:A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.
Jeśli tnie pasek to wałek musi mieć spore luzy. Hmy, nie wiem czy to możliwe, ale czy nie może być tak iż wałek na skutek dużych luzów niezazębiana się z pompą - pytanie dla osób które sporo w tym grzebały. Ja rozbierałem to co prawda, ale nie sprawdzałem czy istnieje fizycznie taka możliwość.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:15

HoJoS pisze:masz racje napędza ale co do tego wałka dowiemy sie jutro. Aha no i po odkręceniu czujników i filtra jak kręce to nie wywala oleju.
Czyli jesteśmy blisko - albo zator w podstawie filtra oleju, albo brak napędu pompy - obstawiam to drugie, czyli do obejrzenia wałek.

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 07 maja 2012, 18:16

Labiel pisze:
HoJoS pisze:A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.
Jeśli tnie pasek to wałek musi mieć spore luzy. Hmy, nie wiem czy to możliwe, ale czy nie może być tak iż wałek na skutek dużych luzów niezazębiana się z pompą - pytanie dla osób które sporo w tym grzebały. Ja rozbierałem to co prawda, ale nie sprawdzałem czy istnieje fizycznie taka możliwość.
ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 07 maja 2012, 18:16

Filtry mają zamontowany zaworek zwrotny . Może on jest problemem ? Już słyszałem o takim defekcie który był odpowiedzialny za ciśnienie .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:18

Cris pisze:Filtry mają zamontowany zaworek zwrotny . Może on jest problemem ? Już słyszałem o takim defekcie który był odpowiedzialny za ciśnienie .
Tak, ale kolega pisał że wykręcił filtr i olej nie leci.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:20

ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.
Jeśli wałek zazębia, kanały czyste, pompa ok to przychodzi mi już tylko do głowy ślizgające się koło zębate na wałku pośrednim, ale jeśli ono napędza również aparat zapłonowy to nie odpaliłbyś auta więc to raczej również nie to.

A to jeszcze jedno, łączenie pompy z blokiem - wszystko przylega tak jak powinno?

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 07 maja 2012, 18:25

Labiel pisze:
ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.
Jeśli wałek zazębia, kanały czyste, pompa ok to przychodzi mi już tylko do głowy ślizgające się koło zębate na wałku pośrednim, ale jeśli ono napędza również aparat zapłonowy to nie odpaliłbyś auta więc to raczej również nie to.
dzwoniłem do mechaniora i dowiedziałem sie paru nowych faktów. po odręceniu chłodniczki oleju czyli tej podstawy i filtra pompa zaciągneła. Więc to chyba jednak będzie wina filtra ale dowiem sie tego jutro na 100%. Mam taki problem z tym autem ze byłem srednio obeznany z silnikami a teraz od głowicy do misy znam ABK na pamięć.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:27

HoJoS pisze:dzwoniłem do mechaniora i dowiedziałem sie paru nowych faktów. po odręceniu chłodniczki oleju czyli tej podstawy i filtra pompa zaciągneła. Więc to chyba jednak będzie wina filtra ale dowiem sie tego jutro na 100%. Mam taki problem z tym autem ze byłem srednio obeznany z silnikami a teraz od głowicy do misy znam ABK na pamięć.
Jeśli w całej tej podstawie nie będzie żadnego zatoru, to zakładać nowy filtr i sprawdzić. Mam nadzieje że będzie to ten "pierdoł"

Jak to zawsze powtarzam, zaczynać wymianę od rzeczy najtańszych. Pierwsze co powinieneś zrobić dla świętego spokoju to właśnie wymiana filtra oleju.

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 07 maja 2012, 18:28

A to jeszcze jedno, łączenie pompy z blokiem - wszystko przylega tak jak powinno?
tak pompa w misie mocno siedzi i sztywno sięga do zapłonu więc nie ma mowy o jakichś luzach.

[ Dodano: 2012-05-07, 18:32 ]
Labiel pisze:Jeśli w całej tej podstawie nie będzie żadnego zatoru, to zakładać nowy filtr i sprawdzić. Mam nadzieje że będzie to ten "pierdoł"

Jak to zawsze powtarzam, zaczynać wymianę od rzeczy najtańszych. Pierwsze co powinieneś zrobić dla świętego spokoju to właśnie wymiana filtra oleju.
bardzo miło sie pisze z kims elokwentnym i znającym sie na rzeczy i na razie dziękuje i dowiemy się jutro co i jak i się odezwę ;D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 maja 2012, 13:43

HoJoS, i jak wyjaśniło się co z tym olejem :?: :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl