[Audi B4 Cabrio ABK] Brak smarowania i cisnienia NAGRODA
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a weź odkręć filtr oleju i zakręć chwilę rozrusznikiem na odłączonym aparacie zaplonowym bądź cewce i sprawdź czy leci olej.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 18:11 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.
[ Dodano: 2012-05-07, 18:14 ]
[ Dodano: 2012-05-07, 18:14 ]
masz racje napędza ale co do tego wałka dowiemy sie jutro. Aha no i po odkręceniu czujników i filtra jak kręce to nie wywala oleju.Labiel pisze:Czyli wychodzi że nie mają napędu. Czy w ABK ten wałek nie napędza również aparatu zapłonowego czy coś takiego?HoJoS pisze:Bo ręcznie olej ciągna ale w samochodzie nie ciągną.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli tnie pasek to wałek musi mieć spore luzy. Hmy, nie wiem czy to możliwe, ale czy nie może być tak iż wałek na skutek dużych luzów niezazębiana się z pompą - pytanie dla osób które sporo w tym grzebały. Ja rozbierałem to co prawda, ale nie sprawdzałem czy istnieje fizycznie taka możliwość.HoJoS pisze:A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.Labiel pisze:Jeśli tnie pasek to wałek musi mieć spore luzy. Hmy, nie wiem czy to możliwe, ale czy nie może być tak iż wałek na skutek dużych luzów niezazębiana się z pompą - pytanie dla osób które sporo w tym grzebały. Ja rozbierałem to co prawda, ale nie sprawdzałem czy istnieje fizycznie taka możliwość.HoJoS pisze:A więc tak kolego Labiel masz racje filtr jest ciągle taki sam od pierwszego zdarzenia, przy pierwszym wymianie pompy nowa nie chciała pociągnąć ale pociągneła wtedy po odkręceniu filtra na tydzien to pomogło ale potem stało sie tak jak opisywałem czyli znowu nagły brak smarowania i zanik cisnienia, wałek na moje oko jest w porządku , zębatki też bo dziś je oglądałem i jest elegancko. Następna sprawa jest taka ze tnie mi pasek rozrządu bo ten wałek od napędzania pompy oleju w jednym położeniu miał luz i przez niego prawdopodobnie tnie pasek więc wymieniam jutro panewke która trzyma wałek w jednym położeniu i kupie porządny filtr Knechta , bo miałem filtrona ale te filtrony chyba sie zmieniły to nie te filtrony co kiedyś.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli wałek zazębia, kanały czyste, pompa ok to przychodzi mi już tylko do głowy ślizgające się koło zębate na wałku pośrednim, ale jeśli ono napędza również aparat zapłonowy to nie odpaliłbyś auta więc to raczej również nie to.ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.
A to jeszcze jedno, łączenie pompy z blokiem - wszystko przylega tak jak powinno?
dzwoniłem do mechaniora i dowiedziałem sie paru nowych faktów. po odręceniu chłodniczki oleju czyli tej podstawy i filtra pompa zaciągneła. Więc to chyba jednak będzie wina filtra ale dowiem sie tego jutro na 100%. Mam taki problem z tym autem ze byłem srednio obeznany z silnikami a teraz od głowicy do misy znam ABK na pamięć.Labiel pisze:Jeśli wałek zazębia, kanały czyste, pompa ok to przychodzi mi już tylko do głowy ślizgające się koło zębate na wałku pośrednim, ale jeśli ono napędza również aparat zapłonowy to nie odpaliłbyś auta więc to raczej również nie to.ja troche grzebałem i fizycznie jest to nie możliwe , zazębiają sie a mimo to pompa nie zaciąga oleju , wszystkie kanały olejowe przeczyszczone , gdzies coś nie trzyma cisnienia i nie pozwala zaciągnąć oleju.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli w całej tej podstawie nie będzie żadnego zatoru, to zakładać nowy filtr i sprawdzić. Mam nadzieje że będzie to ten "pierdoł"HoJoS pisze:dzwoniłem do mechaniora i dowiedziałem sie paru nowych faktów. po odręceniu chłodniczki oleju czyli tej podstawy i filtra pompa zaciągneła. Więc to chyba jednak będzie wina filtra ale dowiem sie tego jutro na 100%. Mam taki problem z tym autem ze byłem srednio obeznany z silnikami a teraz od głowicy do misy znam ABK na pamięć.
Jak to zawsze powtarzam, zaczynać wymianę od rzeczy najtańszych. Pierwsze co powinieneś zrobić dla świętego spokoju to właśnie wymiana filtra oleju.
tak pompa w misie mocno siedzi i sztywno sięga do zapłonu więc nie ma mowy o jakichś luzach.A to jeszcze jedno, łączenie pompy z blokiem - wszystko przylega tak jak powinno?
[ Dodano: 2012-05-07, 18:32 ]
bardzo miło sie pisze z kims elokwentnym i znającym sie na rzeczy i na razie dziękuje i dowiemy się jutro co i jak i się odezwę ;DLabiel pisze:Jeśli w całej tej podstawie nie będzie żadnego zatoru, to zakładać nowy filtr i sprawdzić. Mam nadzieje że będzie to ten "pierdoł"
Jak to zawsze powtarzam, zaczynać wymianę od rzeczy najtańszych. Pierwsze co powinieneś zrobić dla świętego spokoju to właśnie wymiana filtra oleju.