Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 Cabrio ABK] Brak smarowania i cisnienia NAGRODA

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 10 maja 2012, 14:16

a więc tak , filtr oleju okazał sie dobry , winna była panewka tego wałka pośredniego , obróciła sie i zatkała jakiś kanalik . Koszt 30zł takiej panewki. Ale to nie koniec problemów bo po złożeniu wszystkiego mam teraz coś małe cisnienie oleju . W sumie nie wiem jakie powinno byc książkowe cisnienie ale wydaje mi sie być niske. Na rozgrzanym silniku temp oleju około 70*C na wolnych obrotach mam około 1.7 - 1.9 przy 2tys obrotów skacze prawie do 3. Jak powinno być prawidłowo.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 maja 2012, 14:17

no brak smarowania spowodował przytarcie się silnika i dupa....

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 10 maja 2012, 15:24

U mnie są dwa czujniki ciśnienia .Jeden 0,3 bara (min ciśnienie ) a drugi 1,8 bara ( ten ma zaskoczyć po przekroczeniu ok. 2000 obrotów .Jeśli to co podałeś jest w barach to chyba jest OK.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 maja 2012, 15:27

To jest dobre ciśnienie wg mnie, chciałbym mieć takie. Jedna z książek podaje 1 bar na wolnych jako normę. BTW też chcę zajrzeć do tej panewki, napiszesz coś więcej o wymianie?

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 10 maja 2012, 16:18

jaco80 pisze:To jest dobre ciśnienie wg mnie, chciałbym mieć takie. Jedna z książek podaje 1 bar na wolnych jako normę. BTW też chcę zajrzeć do tej panewki, napiszesz coś więcej o wymianie?
no niestety wymiana jej nie jest taka prosta , trzeba zdejmować rozrząd odkręcic kółko , potem odkręcic wałek pośredni i go wyjąć jak już wyjmiesz to trzeba jakoś wyjąc tą panewke.
Aha no i oczywiscie dla lepszego dostępu trzeba wyjąc chłodnice i wiatraki.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 maja 2012, 17:50

HoJoS pisze:a więc tak , filtr oleju okazał sie dobry , winna była panewka tego wałka pośredniego , obróciła sie i zatkała jakiś kanalik . Koszt 30zł takiej panewki. Ale to nie koniec problemów bo po złożeniu wszystkiego mam teraz coś małe cisnienie oleju . W sumie nie wiem jakie powinno byc książkowe cisnienie ale wydaje mi sie być niske. Na rozgrzanym silniku temp oleju około 70*C na wolnych obrotach mam około 1.7 - 1.9 przy 2tys obrotów skacze prawie do 3. Jak powinno być prawidłowo.
Jest prawidłowo.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 17:53

Czyli upiekło ci się. Głupia panewka ale tyle strachu. Starszy miał tak samo, z tym że u niego w 1,6D panewka na wałku pośrednim rozleciała się przez co silnik miał małe ciśnienie. Starszy też się nakombinował, zrzucał głowice itp. W końcu okazało się że winna niskiego ciśnienia była panewka za 15 zł.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 maja 2012, 18:33

Ciekawe czy u mnie też będzie przyczyną...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl