[Audi B4 Cabrio ABK] Brak smarowania i cisnienia NAGRODA
a więc tak , filtr oleju okazał sie dobry , winna była panewka tego wałka pośredniego , obróciła sie i zatkała jakiś kanalik . Koszt 30zł takiej panewki. Ale to nie koniec problemów bo po złożeniu wszystkiego mam teraz coś małe cisnienie oleju . W sumie nie wiem jakie powinno byc książkowe cisnienie ale wydaje mi sie być niske. Na rozgrzanym silniku temp oleju około 70*C na wolnych obrotach mam około 1.7 - 1.9 przy 2tys obrotów skacze prawie do 3. Jak powinno być prawidłowo.
no niestety wymiana jej nie jest taka prosta , trzeba zdejmować rozrząd odkręcic kółko , potem odkręcic wałek pośredni i go wyjąć jak już wyjmiesz to trzeba jakoś wyjąc tą panewke.jaco80 pisze:To jest dobre ciśnienie wg mnie, chciałbym mieć takie. Jedna z książek podaje 1 bar na wolnych jako normę. BTW też chcę zajrzeć do tej panewki, napiszesz coś więcej o wymianie?
Aha no i oczywiscie dla lepszego dostępu trzeba wyjąc chłodnice i wiatraki.
Jest prawidłowo.HoJoS pisze:a więc tak , filtr oleju okazał sie dobry , winna była panewka tego wałka pośredniego , obróciła sie i zatkała jakiś kanalik . Koszt 30zł takiej panewki. Ale to nie koniec problemów bo po złożeniu wszystkiego mam teraz coś małe cisnienie oleju . W sumie nie wiem jakie powinno byc książkowe cisnienie ale wydaje mi sie być niske. Na rozgrzanym silniku temp oleju około 70*C na wolnych obrotach mam około 1.7 - 1.9 przy 2tys obrotów skacze prawie do 3. Jak powinno być prawidłowo.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czyli upiekło ci się. Głupia panewka ale tyle strachu. Starszy miał tak samo, z tym że u niego w 1,6D panewka na wałku pośrednim rozleciała się przez co silnik miał małe ciśnienie. Starszy też się nakombinował, zrzucał głowice itp. W końcu okazało się że winna niskiego ciśnienia była panewka za 15 zł.