[B3 1.8 S] Problemy po prawidłowym ustawieniu rozrządu
[B3 1.8 S] Problemy po prawidłowym ustawieniu rozrządu
Witam. Trochę grzebałem w necie ale nie doszukałem mojego problemu chyba ze źle szukałem. Jeśli tak to mnie skorygujcie. Mam następujący problem: Wymieniłem pasek rozrządu ustawiając go na znaki tak jak w necie. Po próbie odpalenia ustawiłem zapłon tak jak fabryka przykazała. Autko pali ale działa tak jak by na 3 z 4 garów. Sprawdzałem wszystko od rozrządu po przewody, świece, kopułkę itp. Już mi brakuje pomysłów. Przed wymianą działało idealnie a teraz lipa. Może coś podpowiecie? Może coś przeoczyłem. Pomocy
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 18:51 przez manioswir, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sorry za nawiasy - zapomniałem. Co najlepsze tez tak kombinowałem i wyszło mi że 3 i 4 gar nie pracują odpowiednio. Co więcej przy dodaniu gazu czasami strzela w gaźnik. Wydaje mi się że ciągle jest coś nie tak z zapłonem
[ Dodano: 2012-05-07, 19:24 ]
Sorry za post pod postem. Nie pamiętam jak jest ustawiony ten wałek ale wiem że zapłon ustawiony jest podług znaków. Rozebrać jeszcze raz i zobaczyć jak jest z tym wałkiem pośrednim?
[ Dodano: 2012-05-07, 19:24 ]
Sorry za post pod postem. Nie pamiętam jak jest ustawiony ten wałek ale wiem że zapłon ustawiony jest podług znaków. Rozebrać jeszcze raz i zobaczyć jak jest z tym wałkiem pośrednim?
Ustawiałem na znaki ale nie wiem czy dobrze. wg tego poradnika https://audi80.pl/b3-jndorazne-ustaw ... t23182.htm
[ Dodano: 2012-05-07, 20:50 ]
[ Dodano: 2012-05-07, 20:50 ]
Szczerze mówiąc nigdy nie brałem pod uwagę tego wałka. wiele razy ustawiałem rozrząd w tym aucie i potem po prostu ustawiałem zapłon. Czyli rozumiem że ten wałek pośredni może być sednem problemu?jaco80 pisze:Kolego to jak ty ustawiałeś ten rozrząd jak nie przyglądałeś się wałkowi? Przecież znaki na kole wałka pośredniego i na kole wału trzeba zgrać razem, a potem trzeba ustawić koło wałka rozrządu.
Wałek pośredni odpowiada za punkt zapłonu, więc jego olanie może (ale nie musi) doprowadzić do złego ustawienia zapłonu.
Ja ustawiałem wg tego:
https://audi80.pl/80-b3-18-sf-rozrza ... t52178.htm
Górne koło rozrządu ustawiasz tak żeby znacznik na nim pokrył się z metalową blachą osłony rozrządu, koło pasowe wału i koło wałka pośredniego ustawiasz tak żeby znaki się zgrały. Potem ustawiasz znacznik (kreskę) na kole zamachowym na równo z oknem w bloku silnika, patrzysz czy palec aparatu zapłonowego wskazuje na znak w tym aparacie (pod plastikowa osłonką jest nacięcie) I musi odpalić. Potem finalnie doreguluj zapłon lampą.
Wszystko też masz ładnie opisane w instrukcjach dostępnych w klubowym downloadzie.
Ps i pamiętaj że na 2 obroty wału przypada 1 obrót wałka rozrządu.
Ja ustawiałem wg tego:
https://audi80.pl/80-b3-18-sf-rozrza ... t52178.htm
Górne koło rozrządu ustawiasz tak żeby znacznik na nim pokrył się z metalową blachą osłony rozrządu, koło pasowe wału i koło wałka pośredniego ustawiasz tak żeby znaki się zgrały. Potem ustawiasz znacznik (kreskę) na kole zamachowym na równo z oknem w bloku silnika, patrzysz czy palec aparatu zapłonowego wskazuje na znak w tym aparacie (pod plastikowa osłonką jest nacięcie) I musi odpalić. Potem finalnie doreguluj zapłon lampą.
Wszystko też masz ładnie opisane w instrukcjach dostępnych w klubowym downloadzie.
Ps i pamiętaj że na 2 obroty wału przypada 1 obrót wałka rozrządu.
Witajcie wszyscy.
Posłuchaj - jaco80 . Gdzieś kiedyś przeczytałem takie coś. Była tam mowa o wałku POŚREDNIM.
Ustawienie koła tego wałka jest najważniejsze z całego rozrządu. Żle ustawione , powoduje spotkanie się krzywki napędzającej pompkę paliwa ze śrubą korbowodu i wyniknie z tego drobna kolizja w postaci wypadnięcia korbowodu przez blok.
Daje się to naprawić bardzo łatwo i w prosty sposób.Wystarczy wymienić silnik i po kłopocie.
Dalej coś było o tym że większość silników w starych autach to składaki i że nawet silniki z pompką paliwa w baku a nie w bloku, mogą mieć wałki pośrednie właśnie z tą krzywką i że w przypadku pochopnej roboty przy rozrządzie nieszczęście gotowe.
Teraz pytanie, czy w silnikach u audi-wolkswagen jest to możliwe, ćzy tylko w innych markach.
Posłuchaj - jaco80 . Gdzieś kiedyś przeczytałem takie coś. Była tam mowa o wałku POŚREDNIM.
Ustawienie koła tego wałka jest najważniejsze z całego rozrządu. Żle ustawione , powoduje spotkanie się krzywki napędzającej pompkę paliwa ze śrubą korbowodu i wyniknie z tego drobna kolizja w postaci wypadnięcia korbowodu przez blok.
Daje się to naprawić bardzo łatwo i w prosty sposób.Wystarczy wymienić silnik i po kłopocie.
Dalej coś było o tym że większość silników w starych autach to składaki i że nawet silniki z pompką paliwa w baku a nie w bloku, mogą mieć wałki pośrednie właśnie z tą krzywką i że w przypadku pochopnej roboty przy rozrządzie nieszczęście gotowe.
Teraz pytanie, czy w silnikach u audi-wolkswagen jest to możliwe, ćzy tylko w innych markach.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
jaco80.- ja nie miałem żadnych zastrzeżeń do Twoich wypowiedzi. Zwróciłem się do Ciebie bo byłeś na linii i w roli tłumaczącego, a mnie akurat się przypomniał ten wątek o rozrządzie i możliwości popełnienia błedu. To było chyba o fiatach czy może francuzach - nie pamiętam.
Twój przypadek i wyjaśnienie Karola 123 ( DZiękuję ) potwierdzają, że w silnikach audi nie może dość do takiej kolizji .
Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .
Twój przypadek i wyjaśnienie Karola 123 ( DZiękuję ) potwierdzają, że w silnikach audi nie może dość do takiej kolizji .
Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .
Ja ustawiałem u siebie ostatnio rozrząd i miałem problem. Ustawiałem tak jak było to opisane i nie gadał. Potem swoim sposobem. Koło pasowe rozrządu na znak OT czyli skierowane ku górze (faza zapłonu na 1 cylinder), tłok pierwszy w górnym położeniu - akurat tak się złożyło że zgadzał się na znaki z wałkiem pośrednim. Więc jeśli takie położenie ma symulować fazę zapłonu na 1 garze to palec rozdzielacza powinien wskazywać zapłon na pierwszy cylinder. I wszystko. U mnie od razu zagadał. Może komuś się przyda te info, jakby wystąpiły problemy takie jak u mnie.