Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] Problemy po prawidłowym ustawieniu rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

[B3 1.8 S] Problemy po prawidłowym ustawieniu rozrządu

Post autor: manioswir » 07 maja 2012, 18:27

Witam. Trochę grzebałem w necie ale nie doszukałem mojego problemu chyba ze źle szukałem. Jeśli tak to mnie skorygujcie. Mam następujący problem: Wymieniłem pasek rozrządu ustawiając go na znaki tak jak w necie. Po próbie odpalenia ustawiłem zapłon tak jak fabryka przykazała. Autko pali ale działa tak jak by na 3 z 4 garów. Sprawdzałem wszystko od rozrządu po przewody, świece, kopułkę itp. Już mi brakuje pomysłów. Przed wymianą działało idealnie a teraz lipa. Może coś podpowiecie? Może coś przeoczyłem. Pomocy
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 18:51 przez manioswir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 18:54

Proszę pamiętać o stosowaniu nawiasów [] przy TAGach

Świeca jest mokra na tym garze na którym nie mali? Jeśli nie wiesz który to gar to odłączaj pojedynczo świece. Będzie to ta po której odłączeniu silnik pracuje bez zmian.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 maja 2012, 19:01

Wałek pośredni dobrze ustawiłeś? U mnie był całkiem inaczej ustawiony, po ustawieniu rozrządu jak bozia przykazała musiałem przestawić aparat zapłonowy.

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 07 maja 2012, 19:04

Sorry za nawiasy - zapomniałem. Co najlepsze tez tak kombinowałem i wyszło mi że 3 i 4 gar nie pracują odpowiednio. Co więcej przy dodaniu gazu czasami strzela w gaźnik. Wydaje mi się że ciągle jest coś nie tak z zapłonem

[ Dodano: 2012-05-07, 19:24 ]
Sorry za post pod postem. Nie pamiętam jak jest ustawiony ten wałek ale wiem że zapłon ustawiony jest podług znaków. Rozebrać jeszcze raz i zobaczyć jak jest z tym wałkiem pośrednim?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 maja 2012, 19:33

Kolego to jak ty ustawiałeś ten rozrząd jak nie przyglądałeś się wałkowi? Przecież znaki na kole wałka pośredniego i na kole wału trzeba zgrać razem, a potem trzeba ustawić koło wałka rozrządu.

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 07 maja 2012, 19:37

Ustawiałem na znaki ale nie wiem czy dobrze. wg tego poradnika https://audi80.pl/b3-jndorazne-ustaw ... t23182.htm

[ Dodano: 2012-05-07, 20:50 ]
jaco80 pisze:Kolego to jak ty ustawiałeś ten rozrząd jak nie przyglądałeś się wałkowi? Przecież znaki na kole wałka pośredniego i na kole wału trzeba zgrać razem, a potem trzeba ustawić koło wałka rozrządu.
Szczerze mówiąc nigdy nie brałem pod uwagę tego wałka. wiele razy ustawiałem rozrząd w tym aucie i potem po prostu ustawiałem zapłon. Czyli rozumiem że ten wałek pośredni może być sednem problemu?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 maja 2012, 00:50

Wałek pośredni odpowiada za punkt zapłonu, więc jego olanie może (ale nie musi) doprowadzić do złego ustawienia zapłonu.

Ja ustawiałem wg tego:
https://audi80.pl/80-b3-18-sf-rozrza ... t52178.htm

Górne koło rozrządu ustawiasz tak żeby znacznik na nim pokrył się z metalową blachą osłony rozrządu, koło pasowe wału i koło wałka pośredniego ustawiasz tak żeby znaki się zgrały. Potem ustawiasz znacznik (kreskę) na kole zamachowym na równo z oknem w bloku silnika, patrzysz czy palec aparatu zapłonowego wskazuje na znak w tym aparacie (pod plastikowa osłonką jest nacięcie) I musi odpalić. Potem finalnie doreguluj zapłon lampą.

Wszystko też masz ładnie opisane w instrukcjach dostępnych w klubowym downloadzie.

Ps i pamiętaj że na 2 obroty wału przypada 1 obrót wałka rozrządu.

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 08 maja 2012, 21:03

OK problem rozwiazany. Przyczyną był wałek pośredni. Dzieki wielkie JACO80. Twoje sugestie okazały się przydatne. Ustawiłem jak mówiłeś i moja audinka hula jak trzeba <ok>

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 maja 2012, 21:55

No to miłego hulania :mrgreen:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 maja 2012, 10:53

Witajcie wszyscy.
Posłuchaj - jaco80 . Gdzieś kiedyś przeczytałem takie coś. Była tam mowa o wałku POŚREDNIM.
Ustawienie koła tego wałka jest najważniejsze z całego rozrządu. Żle ustawione , powoduje spotkanie się krzywki napędzającej pompkę paliwa ze śrubą korbowodu i wyniknie z tego drobna kolizja w postaci wypadnięcia korbowodu przez blok.
Daje się to naprawić bardzo łatwo i w prosty sposób.Wystarczy wymienić silnik i po kłopocie.

Dalej coś było o tym że większość silników w starych autach to składaki i że nawet silniki z pompką paliwa w baku a nie w bloku, mogą mieć wałki pośrednie właśnie z tą krzywką i że w przypadku pochopnej roboty przy rozrządzie nieszczęście gotowe.

Teraz pytanie, czy w silnikach u audi-wolkswagen jest to możliwe, ćzy tylko w innych markach.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 maja 2012, 11:47

antoni, Spokojnie, w audi nie ma mozliwośći dojscia do takiej sytuacji, konstrukcja silnika na to nie pozwala.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 maja 2012, 12:04

antoni, ale moja porada była taka, aby kolega ustawił rozrząd tak jak fabryka przykazała, więc nawet jeśli, to nie mogło dojść do takiej sytuacji. A że można mieć ustawiony rozrząd mając wałek pośredni ustawiony w zupełnie innym miejscu pokazuje mój przykład, bo tak było u mnie po kupnie.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 maja 2012, 12:59

jaco80.- ja nie miałem żadnych zastrzeżeń do Twoich wypowiedzi. Zwróciłem się do Ciebie bo byłeś na linii i w roli tłumaczącego, a mnie akurat się przypomniał ten wątek o rozrządzie i możliwości popełnienia błedu. To było chyba o fiatach czy może francuzach - nie pamiętam.

Twój przypadek i wyjaśnienie Karola 123 ( DZiękuję ) potwierdzają, że w silnikach audi nie może dość do takiej kolizji .
Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 11 maja 2012, 15:24

A to widocznie źle zrozumiałem;-)
antoni pisze: Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .
Też wyznaję tą zasadę...

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 12 maja 2012, 12:29

Ja ustawiałem u siebie ostatnio rozrząd i miałem problem. Ustawiałem tak jak było to opisane i nie gadał. Potem swoim sposobem. Koło pasowe rozrządu na znak OT czyli skierowane ku górze (faza zapłonu na 1 cylinder), tłok pierwszy w górnym położeniu - akurat tak się złożyło że zgadzał się na znaki z wałkiem pośrednim. Więc jeśli takie położenie ma symulować fazę zapłonu na 1 garze to palec rozdzielacza powinien wskazywać zapłon na pierwszy cylinder. I wszystko. U mnie od razu zagadał. Może komuś się przyda te info, jakby wystąpiły problemy takie jak u mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl