[golf 1,6 td] amatorskie spawanie głowicy 1,6 td
[golf 1,6 td] amatorskie spawanie głowicy 1,6 td
mam starego golfa praktycznie go nie potrzebuję wartego pewnie z 1000 do 1500 zł i z tego co widzę ma pękniętą głowicę bo spaliny dostają się do układu chłodzenia wymieniałem już 2 uszczelki pod gł i widać było na głowicy między zaworami takie rysy ,pęknięcia bardzo małe i pytanie czy to tędy ucieka ta kompresja a jeśli tak to czy da się to posmarkać (spawać)domowym sposobem aby to jeszcze z rok polatało gdzieś po polach hałdach na ryby i na złom ,,,kasy nie będę już ładował na planowanie czy profesjonalne reg
Ostatnio zmieniony 12 maja 2012, 17:23 przez berthold, łącznie zmieniany 2 razy.
A posiadasz sprzęt do spawania alu? Niedawno na forum jeden kolega coś tam łatał przy głowicy ale na zewnątrz przy wtrysku. Trzeba było rozgrzać "klejone" miejsce chyba do około 350*C i zalać to specjalnym stopem. Poszukaj w necie może coś znajdziesz na ten temat i gdzie to kupić.
[ Dodano: 2012-05-06, 10:46 ]
https://audi80.pl/b3-16td-1989r-pekn ... t66551.htm tu masz linka do tego co pisałem o pęknięciu głowicy może na coś się przyda <ok>
[ Dodano: 2012-05-06, 10:46 ]
https://audi80.pl/b3-16td-1989r-pekn ... t66551.htm tu masz linka do tego co pisałem o pęknięciu głowicy może na coś się przyda <ok>
teraz mnie zaskoczyłeś bo byłem przekonany że 1,6 d ma stalową głowicę ,przynajmniej ta część między zaworami no i nie wiem do końca czy akurat o to miejsce chodzi czy może to ciśnienie gdzie indziej spieprza ,,ale tym że to aluminium to mnie zaskoczyłeś <buu>slawe1983 pisze:A posiadasz sprzęt do spawania alu? Niedawno na forum jeden kolega coś tam łatał przy głowicy ale na zewnątrz przy wtrysku. Trzeba było rozgrzać "klejone" miejsce chyba do około 350*C i zalać to specjalnym stopem. Poszukaj w necie może coś znajdziesz na ten temat i gdzie to kupić.
[ Dodano: 2012-05-06, 10:46 ]
https://audi80.pl/b3-16td-1989r-pekn ... t66551.htm tu masz linka do tego co pisałem o pęknięciu głowicy może na coś się przyda <ok>
ale w tym poście jest mowa o zewnętrznej stronie głowicy a mnie chodzi o te słynne pęknięcia głowic w 90 % Vw
to znaczy się że od gniazda do gniazda te rysy są ale szerokość tego nie mierzyłem ale może 0,2-0,4mm tak na oko bo na razie ta głowica siedzi w aucietrepek pisze:Standard.berthold pisze:między zaworami takie rysy
Dasz radę je zmierzyć? Szerokość.berthold pisze:pęknięcia bardzo małe
po głowie mi chodzi żeby te rysy zaklepać punktakiem a potem lekko spawem wypełnić poszlifować
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pęknięciami między zaworami bym się nie przejmował. To standard przy 1,6. Starszy ma je w Passacie 1,6D, miałem je ja w B3 1,6TD i nic się nie działo. Ten typ po prostu tak ma. Po za tym tam nie ma kanałów wodnych z tego co kojarzę więc tymi pęknięciami nie ma opcji aby kompresja dostawała się do układu chłodzenia.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
to ciekawe co mówisz bo ja byłem przekonany że to niby przez te pęknięcia między zaworami cita ta kompresja no to w takim razie gdzie najczęściej przedostaje się ta kompresja do układu chłodzenia bo przez uszczelkę chyba nie ale kto wie ,tylko że ja już dwie wymieniłem i jest to samo a po przegazowaniu węże z chłodnicy puchnąLabiel pisze:Pęknięciami między zaworami bym się nie przejmował. To standard przy 1,6. Starszy ma je w Passacie 1,6D, miałem je ja w B3 1,6TD i nic się nie działo. Ten typ po prostu tak ma. Po za tym tam nie ma kanałów wodnych z tego co kojarzę więc tymi pęknięciami nie ma opcji aby kompresja dostawała się do układu chłodzenia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A głowica prosta? a kto by to wiedział
Dokręcasz głowicę jak producent zaleca? Po 1000km również? nie tylko raz i to kluczem dynamometrycznym plus 90 stopni ,,,
może jakaś grubsza ta uszczelka albo z miedzianymi tymi ringami ale cały czas mnie interesuje w którym miejscu spieprza to ciśnienie jeśli nie przez te pęknięcia między zaworami czy jest tam coś innego czego nie wiem
spróbuję jeszcze z tymi uszczelkami ale szczerze powiedziawszy już mnie to autko zaczyna męczyć tylko stoi i opłacam oc przeglądy ,,,czas się tego chyba pozbyć
Dokręcasz głowicę jak producent zaleca? Po 1000km również? nie tylko raz i to kluczem dynamometrycznym plus 90 stopni ,,,
może jakaś grubsza ta uszczelka albo z miedzianymi tymi ringami ale cały czas mnie interesuje w którym miejscu spieprza to ciśnienie jeśli nie przez te pęknięcia między zaworami czy jest tam coś innego czego nie wiem
spróbuję jeszcze z tymi uszczelkami ale szczerze powiedziawszy już mnie to autko zaczyna męczyć tylko stoi i opłacam oc przeglądy ,,,czas się tego chyba pozbyć
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dziś zrzuciłem tą głowicę i widać na śroskowych cylindrach że uszczelka siedziała dobrze ale na pierwszym był ciemny kolor tak około 4-6 cm od strony kabiny ,może faktycznie zawaliłem z tym dociąganiem głowicy po około 1000 km to się teraz dopilnuje tylko jaka byłaby teraz najlepsza uszczelka myśląc o tym że głowica może być lekko skręcona ,,cała metalowa z tdi czy może zwykła i jeszcze jedno ja miałem z 3 dziurkami czyli najgrubsza może dać cieńszą z 1 lub 2 dziurkami tylko że to jest td niespecjalnie aż tak pojęcia nie mam o tym i kleju w żadnym wypadku żadnego tam się nie daje pewnie co ????