Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[golf 1,6 td] amatorskie spawanie głowicy 1,6 td

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

[golf 1,6 td] amatorskie spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: berthold » 06 maja 2012, 10:04

mam starego golfa praktycznie go nie potrzebuję wartego pewnie z 1000 do 1500 zł i z tego co widzę ma pękniętą głowicę bo spaliny dostają się do układu chłodzenia wymieniałem już 2 uszczelki pod gł i widać było na głowicy między zaworami takie rysy ,pęknięcia bardzo małe i pytanie czy to tędy ucieka ta kompresja a jeśli tak to czy da się to posmarkać (spawać)domowym sposobem aby to jeszcze z rok polatało gdzieś po polach hałdach na ryby i na złom ,,,kasy nie będę już ładował na planowanie czy profesjonalne reg
Ostatnio zmieniony 12 maja 2012, 17:23 przez berthold, łącznie zmieniany 2 razy.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 06 maja 2012, 10:44

A posiadasz sprzęt do spawania alu? Niedawno na forum jeden kolega coś tam łatał przy głowicy ale na zewnątrz przy wtrysku. Trzeba było rozgrzać "klejone" miejsce chyba do około 350*C i zalać to specjalnym stopem. Poszukaj w necie może coś znajdziesz na ten temat i gdzie to kupić.

[ Dodano: 2012-05-06, 10:46 ]
https://audi80.pl/b3-16td-1989r-pekn ... t66551.htm tu masz linka do tego co pisałem o pęknięciu głowicy może na coś się przyda <ok>

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 06 maja 2012, 10:52

slawe1983 pisze:A posiadasz sprzęt do spawania alu? Niedawno na forum jeden kolega coś tam łatał przy głowicy ale na zewnątrz przy wtrysku. Trzeba było rozgrzać "klejone" miejsce chyba do około 350*C i zalać to specjalnym stopem. Poszukaj w necie może coś znajdziesz na ten temat i gdzie to kupić.

[ Dodano: 2012-05-06, 10:46 ]
https://audi80.pl/b3-16td-1989r-pekn ... t66551.htm tu masz linka do tego co pisałem o pęknięciu głowicy może na coś się przyda <ok>
teraz mnie zaskoczyłeś bo byłem przekonany że 1,6 d ma stalową głowicę ,przynajmniej ta część między zaworami no i nie wiem do końca czy akurat o to miejsce chodzi czy może to ciśnienie gdzie indziej spieprza ,,ale tym że to aluminium to mnie zaskoczyłeś <buu>
ale w tym poście jest mowa o zewnętrznej stronie głowicy a mnie chodzi o te słynne pęknięcia głowic w 90 % Vw

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 maja 2012, 11:00

berthold pisze:między zaworami takie rysy
Standard.
berthold pisze:pęknięcia bardzo małe
Dasz radę je zmierzyć? Szerokość.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 06 maja 2012, 11:20

trepek pisze:
berthold pisze:między zaworami takie rysy
Standard.
berthold pisze:pęknięcia bardzo małe
Dasz radę je zmierzyć? Szerokość.
to znaczy się że od gniazda do gniazda te rysy są ale szerokość tego nie mierzyłem ale może 0,2-0,4mm tak na oko bo na razie ta głowica siedzi w aucie

po głowie mi chodzi żeby te rysy zaklepać punktakiem a potem lekko spawem wypełnić poszlifować

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 maja 2012, 11:21

berthold, _uwaga

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 19:29

Pęknięciami między zaworami bym się nie przejmował. To standard przy 1,6. Starszy ma je w Passacie 1,6D, miałem je ja w B3 1,6TD i nic się nie działo. Ten typ po prostu tak ma. Po za tym tam nie ma kanałów wodnych z tego co kojarzę więc tymi pęknięciami nie ma opcji aby kompresja dostawała się do układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 07 maja 2012, 19:43

spawac alu mozna na rozne sposoby, migomat z drutem aluminiowym, spawarka z aluminiowa elektroda (badz bardzo droga konstrukcyjna) najtanszy sposob to palnik i borax czyli kawalek specjalnego drutu i proszku po czym mysle ze najtaniej i na pewno rok polatasz

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 07 maja 2012, 20:56

Labiel pisze:Pęknięciami między zaworami bym się nie przejmował. To standard przy 1,6. Starszy ma je w Passacie 1,6D, miałem je ja w B3 1,6TD i nic się nie działo. Ten typ po prostu tak ma. Po za tym tam nie ma kanałów wodnych z tego co kojarzę więc tymi pęknięciami nie ma opcji aby kompresja dostawała się do układu chłodzenia.
to ciekawe co mówisz bo ja byłem przekonany że to niby przez te pęknięcia między zaworami cita ta kompresja no to w takim razie gdzie najczęściej przedostaje się ta kompresja do układu chłodzenia bo przez uszczelkę chyba nie ale kto wie ,tylko że ja już dwie wymieniłem i jest to samo a po przegazowaniu węże z chłodnicy puchną

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 20:57

A głowica prosta?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 maja 2012, 22:04

Dokręcasz głowicę jak producent zaleca? Po 1000km również?

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 07 maja 2012, 22:37

A głowica prosta? a kto by to wiedział

Dokręcasz głowicę jak producent zaleca? Po 1000km również? nie tylko raz i to kluczem dynamometrycznym plus 90 stopni ,,,

może jakaś grubsza ta uszczelka albo z miedzianymi tymi ringami ale cały czas mnie interesuje w którym miejscu spieprza to ciśnienie jeśli nie przez te pęknięcia między zaworami czy jest tam coś innego czego nie wiem
spróbuję jeszcze z tymi uszczelkami ale szczerze powiedziawszy już mnie to autko zaczyna męczyć tylko stoi i opłacam oc przeglądy ,,,czas się tego chyba pozbyć

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 22:46

Jak głowice będziesz miał jak banan to nigdy nie będzie dobrze.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 09 maja 2012, 21:05

dziś zrzuciłem tą głowicę i widać na śroskowych cylindrach że uszczelka siedziała dobrze ale na pierwszym był ciemny kolor tak około 4-6 cm od strony kabiny ,może faktycznie zawaliłem z tym dociąganiem głowicy po około 1000 km to się teraz dopilnuje tylko jaka byłaby teraz najlepsza uszczelka myśląc o tym że głowica może być lekko skręcona ,,cała metalowa z tdi czy może zwykła i jeszcze jedno ja miałem z 3 dziurkami czyli najgrubsza może dać cieńszą z 1 lub 2 dziurkami tylko że to jest td niespecjalnie aż tak pojęcia nie mam o tym i kleju w żadnym wypadku żadnego tam się nie daje pewnie co ????

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 maja 2012, 22:28

Ja bym zaczął od tego, by uszczelkę dokręcać jak trzeba, czyli:

- 40NM
- 60NM
- 2x90* bądź 1x180*
- rozgrzać silnik i po rozgrzaniu kolejne 90*
- przejechać 1000km i znowu 90*

A głowicę na sprawdzenie, czy prosta.
Z resztą na opakowaniu jest napisane, jak dokręcać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl