Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 ng ] zmiana parownika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kriszwm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2010, 13:52
Lokalizacja: Koszalin

[2,3 ng ] zmiana parownika

Post autor: kriszwm » 07 maja 2012, 20:03

jak w temacie . jade po kosztach prawie nowy nie za duzy parownik z tym ze w tym co mam jest kompensacja tj. 2 weże z miksera 1 z pokretlo regulacja ukochana a 2 ów kompensacja na która nie mam wejscia w nowym parowniku. czy wystarczy zaślepić i bedzie to fafać? z góry dziękować ;]

sebko79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 lut 2012, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sebko79 » 07 maja 2012, 20:11

Ja tez jestem po zmianie parownika w 2,3 NG ale z malego 100HP na 140HP mniejszy byl nie wydajny i najmniejsze spalanie jakie wdalo mi sie osiagnac w mieszanym cyklu oscylowalo w okolocach 13,6LPG/100Km teraz nie dotyka 13LPG/100Km i praktycznie nie ma odczucia po przelaczeniu sie z Pb na LPG pod pedalem gazu a ta rurka ktora chcesz zaslepic moze byc od samoregulacji membrany w parowniku moge sie mylic ale u mnie trzeba bylo dolozyc wlasnie bo w mniejszym bylo takie rozwiazanie.

kriszwm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2010, 13:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kriszwm » 07 maja 2012, 20:40

dolożyć wejście do parownika na kompensaje skoro go niema a mikser posiada taka opcje... dobrze rozumiem. jezeli to objasnij cos wiecej ...

tomii11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52

Post autor: tomii11 » 15 paź 2012, 15:26

kolego ja tez mam dodatkowy wężyk od podciśnienia jak chcesz zmienić parownik musisz miedz tez z tym podciśnieniem

adi87

Post autor: adi87 » 15 paź 2012, 20:40

Generalnie do każdego parownika można dorobić króciec na kompensację, wystarczy na pokrywie zaślepić najlepiej zaspawać otworki małe i wywiercić duży otwór w który wpasujemy kawałek rurki na to wąż i bangla ;)

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 15 paź 2012, 22:50

Tak jak kolega adi87 napisał,,,kompensacja musi być bo będą falowały obroty.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 paź 2012, 23:23

Chyba nie do końca tak napisał, a kompensacja ma jednak nieco inne zadanie niż zapobieganie falowaniu wolnych obrotów ;-) Nie zawsze zresztą jedno.

adi87

Post autor: adi87 » 16 paź 2012, 18:55

Wydaje mi sie ze kompensacja ma na celu przede wszystkim zapobieganiu zalewania silnika gazem. Specem nie jestem ale cos tak kojarze

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 paź 2012, 20:40

Najczęściej stosuje się ją chyba w celu wyeliminowania gaśnięcia auta na "dojazd do skrzyżowania", klin wtłoczonego pędem auta powietrza przy zamkniętej przepustnicy "podpycha" poprzez kompensację membranę reduktora od strony tyłka nie pozwalając na zamknięcie dopływu gazu przy znikomym podciśnieniu w dolocie.

Również kompensację stosuje się jako współdziałająca z podciśnieniem dolotu dodatkowa "sprężyna" tejże membrany, gdy parownik nam zalewa. Mając wówczas silne podciśnienie z prawidłowej strony membrany i niższe, częściowo je rekompensujące z drugiej w pewnych określonych przypadkach możemy łatwiej wyprowadzić skład mieszanki.

Przy sporej dozie wyczucia i doświadczenia, również przy znajomości przebiegu spalania(nawet AFRka w kabinie, że o hamowni nie wspomnę) przy pomocy doboru rozmiarów, miejsca wpięcia kompensacji można poprawić działanie LPG....
...ale można tak spitolić jak się nie wie co robić, że szufelka się przyda ;-)

miras1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:19
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: miras1982 » 14 lis 2012, 10:06

zgodzę się z mirkiem i dodam ze oprócz tych wszystkich czynności o których wspomnial, również ta kompensacja pomaga przy rozruchu. ja jednak pozbylem się tego węża ustawiłem mieszankę jalowego tak ze pali sekundę później niż normalnie to robiła a obroty praktycznie nie falują, czasami tylko nieznacznie spadną jak rozpędzony "lecę" na luzie ale przy mniejszej prędkości wszystko wraca do normy. pozdrawiam.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 lis 2012, 13:37

Ja bym raczej zostawił kompensację, żeby nie wyrwało membrany ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl