[2,3 ng ] zmiana parownika
[2,3 ng ] zmiana parownika
jak w temacie . jade po kosztach prawie nowy nie za duzy parownik z tym ze w tym co mam jest kompensacja tj. 2 weże z miksera 1 z pokretlo regulacja ukochana a 2 ów kompensacja na która nie mam wejscia w nowym parowniku. czy wystarczy zaślepić i bedzie to fafać? z góry dziękować ;]
Ja tez jestem po zmianie parownika w 2,3 NG ale z malego 100HP na 140HP mniejszy byl nie wydajny i najmniejsze spalanie jakie wdalo mi sie osiagnac w mieszanym cyklu oscylowalo w okolocach 13,6LPG/100Km teraz nie dotyka 13LPG/100Km i praktycznie nie ma odczucia po przelaczeniu sie z Pb na LPG pod pedalem gazu a ta rurka ktora chcesz zaslepic moze byc od samoregulacji membrany w parowniku moge sie mylic ale u mnie trzeba bylo dolozyc wlasnie bo w mniejszym bylo takie rozwiazanie.
Najczęściej stosuje się ją chyba w celu wyeliminowania gaśnięcia auta na "dojazd do skrzyżowania", klin wtłoczonego pędem auta powietrza przy zamkniętej przepustnicy "podpycha" poprzez kompensację membranę reduktora od strony tyłka nie pozwalając na zamknięcie dopływu gazu przy znikomym podciśnieniu w dolocie.
Również kompensację stosuje się jako współdziałająca z podciśnieniem dolotu dodatkowa "sprężyna" tejże membrany, gdy parownik nam zalewa. Mając wówczas silne podciśnienie z prawidłowej strony membrany i niższe, częściowo je rekompensujące z drugiej w pewnych określonych przypadkach możemy łatwiej wyprowadzić skład mieszanki.
Przy sporej dozie wyczucia i doświadczenia, również przy znajomości przebiegu spalania(nawet AFRka w kabinie, że o hamowni nie wspomnę) przy pomocy doboru rozmiarów, miejsca wpięcia kompensacji można poprawić działanie LPG....
...ale można tak spitolić jak się nie wie co robić, że szufelka się przyda
Również kompensację stosuje się jako współdziałająca z podciśnieniem dolotu dodatkowa "sprężyna" tejże membrany, gdy parownik nam zalewa. Mając wówczas silne podciśnienie z prawidłowej strony membrany i niższe, częściowo je rekompensujące z drugiej w pewnych określonych przypadkach możemy łatwiej wyprowadzić skład mieszanki.
Przy sporej dozie wyczucia i doświadczenia, również przy znajomości przebiegu spalania(nawet AFRka w kabinie, że o hamowni nie wspomnę) przy pomocy doboru rozmiarów, miejsca wpięcia kompensacji można poprawić działanie LPG....
...ale można tak spitolić jak się nie wie co robić, że szufelka się przyda
zgodzę się z mirkiem i dodam ze oprócz tych wszystkich czynności o których wspomnial, również ta kompensacja pomaga przy rozruchu. ja jednak pozbylem się tego węża ustawiłem mieszankę jalowego tak ze pali sekundę później niż normalnie to robiła a obroty praktycznie nie falują, czasami tylko nieznacznie spadną jak rozpędzony "lecę" na luzie ale przy mniejszej prędkości wszystko wraca do normy. pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle