Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] Ulepszanie pięciocylindrowca - koniec 2 str. new

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 06 maja 2012, 22:55

Small3r pisze:3!

Opcja numer 3, czyli zmiana na silnik MC bądź podobny. 2.1 bądź 2.2 Turbo 10V. Dużo pracy jest przy przełożeniu takiego silnika? Jak to wygląda od strony elektrycznej itd?
Dla mnie jedyna słuszna opcja pod względem ekonomicznym...

Prawda jest taka, że z gówna bata nie ukręcisz a monety wydasz tyle co zakup i wstawienie AAN a wstawienie 2.2 T da o wiele wieksze przyrosty i dalsze możliwości rozwoju jak ci bedzie za mało 230 PS...

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 06 maja 2012, 23:02

icemerc, na AAN-a mnie nie stać, nawet o tym nie marzę. Mówię o silnikach 10V, czyli pokroju MC, montowanych w audi 100 c3 i audi 5000. Widełki są od 165 do 220 koni. Są to starsze konstrukcje, ale słyszałem, że jeszcze wytrzymalsze niż AAN.

Jednak warunkiem wstawienia takiego silnika jest jego kompletny remont (ze względu na wiek), tak sobie postanowiłem. Zostałby rozebrany na części pierwsze i złożony na nowych komponentach. A jak wiadomo jest do już kolejna kasa.

Pytanie ile jest przeróbek z tym związane. I jak to wygląda z elektroniką.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 06 maja 2012, 23:12

Small3r, ok nawet 2.2 T z cygara o mocy 165 PS jedzie bo miałem okazje sie takowym z Derbiakiem kiedyś przejechać...

tylko weź jedno pod uwage bo mało o tym sie mowi :

im wiecej w swoim nadłubiesz tym krócej bedzie żył... A wstawiasz 2.2 T i po pierwsze pożyje dłużej, po drugie będzie miało więcje mocy i będzie lepiej jeżdzic...

Sam oprzerabiałem to na swoim NA w VW golf 2... po kalkulacji ile włożyłem i ile z tego osiągnołem oraz jak długo silnik pożył lepszym i ekonomiczniejszym rozwiązaniem byłoby wsadzenie mocniejszego motoru. Z wiekiem do tego dojrzałem dlatego nie tylko ja podzielę się swoim doświadczeniem z toba abyś może uniknął zbędnego wydawania kasy i rozczarowania...

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 08 maja 2012, 16:57

Jeszcze jedno pytanie. Plan na tą chwilę jest taki, że przełożyłbym korby i wał od silnika MC, głowica od silnika NG, blok od PS, i cały osprzęt od MC z turbo sprężarką. To wszystko wystrojone na DEC-u kolegi kefirskyego, wtryski od AANa itd. Co wy na to? Da się to zrobić? Bo bym musiał mieć od MC jeszcze?

Jakie turbo by najlepiej podeszło do takiego zestawu? Od AEB-a? Co myślicie?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 08 maja 2012, 17:08

Ale mieszasz na prawdę...ja bym już jak coś wpakował MC wcześniej oczywiście go rozebrał i odświeżył. I po kłopocie...Taniej i szybciej na pewno będzie i będziesz miał peny motor a nie mix wszystkiego po trochu...Takie moje zdanie.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 08 maja 2012, 17:17

Small3r pisze: Jednak warunkiem wstawienia takiego silnika jest jego kompletny remont (ze względu na wiek), tak sobie postanowiłem
Co masz na myśli pisząc kompletny? Bo ludzie różnie to rozumieją.... A kompletny remont takiej jednostki to kupa kasy, taki prawdziwy. Bo jak pierścionki i głowica z grubsza(czyli zwyczajowo robione dotarcie zaworów, gumki i....uszczelka) plus wałek to ciężko to remontem nazwać, a już dalsze tematy typu wałki, turbina, panewki, szlify, pompy i tak dalej...osprzęt...kupa kasy w rzeczywistości zakładając, że części mają być ok, a nie "dojazdówki".
Kompletny remont byle silniczka to spora kasa, a mocnych, uturbionych jednostek to już kilka rzędów wyżej. A dajmy na to rozbierasz i głowica pęknięta...lipa. Albo wżery ma porządne...robi się smutno. Wiem -pesymizm, lecz nie z kosmosu, a niestety z życia wzięty.
Pomyśl o :
-pompa wody
-olejowa
-wałek rozrządu, paski, rolki
-gniazda zaworów
-uszczelki
-...turbina
-jakieś czujnik(bywają mocno nietanie, jakieś wyłączniiki termiczno czasowe do k-jetronic po ok. 180 na przykład)
Już jest "kilka" zetów jeżeli kupisz w porządnym gatunku, a to przecież lizanie tematu w kategorii generalka.
Oczywiście można trafić porządny motor, lecz na szczęście bym nie liczył zbytnio -wszystko się o kasę rozbija, a one są już wiekowe i w związku z tym sporo to urynały cuchnące świeżą mogiłą.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 08 maja 2012, 17:41

miron72 pisze:
Small3r pisze: Jednak warunkiem wstawienia takiego silnika jest jego kompletny remont (ze względu na wiek), tak sobie postanowiłem
Co masz na myśli pisząc kompletny? Bo ludzie różnie to rozumieją.... A kompletny remont takiej jednostki to kupa kasy, taki prawdziwy. Bo jak pierścionki i głowica z grubsza(czyli zwyczajowo robione dotarcie zaworów, gumki i....uszczelka) plus wałek to ciężko to remontem nazwać, a już dalsze tematy typu wałki, turbina, panewki, szlify, pompy i tak dalej...osprzęt...kupa kasy w rzeczywistości zakładając, że części mają być ok, a nie "dojazdówki".
Kompletny remont byle silniczka to spora kasa, a mocnych, uturbionych jednostek to już kilka rzędów wyżej. A dajmy na to rozbierasz i głowica pęknięta...lipa. Albo wżery ma porządne...robi się smutno. Wiem -pesymizm, lecz nie z kosmosu, a niestety z życia wzięty.
Pomyśl o :
-pompa wody
-olejowa
-wałek rozrządu, paski, rolki
-gniazda zaworów
-uszczelki
-...turbina
-jakieś czujnik(bywają mocno nietanie, jakieś wyłączniiki termiczno czasowe do k-jetronic po ok. 180 na przykład)
Już jest "kilka" zetów jeżeli kupisz w porządnym gatunku, a to przecież lizanie tematu w kategorii generalka.
Oczywiście można trafić porządny motor, lecz na szczęście bym nie liczył zbytnio -wszystko się o kasę rozbija, a one są już wiekowe i w związku z tym sporo to urynały cuchnące świeżą mogiłą.
I gazem na dodatek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 08 maja 2012, 20:18

Moje Coupe jest właśnie w warsztacie i MC jest stawiane na elektronice od kefira. Jak skończą to dam znać jakie będą tego efekty.

PS. Small3r jak nie stać Cię na AAN-a to nie stać Cię też na 10v turbo na elektronice(suma sumarum bardzo podobne koszta). Poza tym moim zdaniem taniej wyjdzie kupić już jakieś 10vt lub 20vt i wtedy rzeźbić a nie to co ty chciałbyś wydumać z kilku silników.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 09 maja 2012, 07:12

miron72, kompletny, mam na myśli kompletny, wszystko. Czyli dużo kasy...

Łysy_18, no spoko, to czekam na rezultaty. No sam zakup silnika wychodzi dużo taniej. No chyba że gdzieś sprzedają AAN-a za 900zł...

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 09 maja 2012, 12:32

za 900 zł derbiak kupił całe A100 2.2 Turbo 165 PS jeżdzące z silnikiem żyleta.... więc powiedzmy za 1000 kupujesz reszte sprzedajesz silnik i osprzęt zostawiasz sobie...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 09 maja 2012, 13:39

icemerc pisze:za 900 zł derbiak kupił całe A100 2.2 Turbo 165 PS jeżdzące z silnikiem żyleta
No ok, ktoś inny po ojcu takie odziedziczył ale przyznasz chyba, że ciężko liczyć na takie okazje. W tej cenie i stanie jak ktoś wie gdzie są to poproszę o 3 sztuki ;-)
Poza fuksem rzeczywistość niestety jest sporo brutalniejsza, choć nie przeczę -wciąż coś można zaskakującego utrafić.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 09 maja 2012, 22:09

miron72, Pewnie rzeczywistość jest brutalna ale jak komuś nie zależy aby blacharko takie auto było igła to mozna za ok 1000 zł kupić wizualnego strupa ale z pożądanym serduchem w naprawde dobrym stanie... kwestia szukania i tzw " farta"

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 11 maja 2012, 06:58

Obrazek
Obrazek

Głowica już czeka. Na pierwszy rzut oka jest w naprawdę dobrym stanie <ok>

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 03 cze 2012, 21:48

No i już wiem że elektronika jak narazie daje rade. Auto normalnie przyspiesza bez szarpania itd. Wkręca się dużo lepiej(choć to pewnie i zaleta zmiany wałka na taki z NG), syczy przepięknie przy zmianie biegów na wysokich obrotach. Ogólnie naprawdę pozytywny efekt.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 03 cze 2012, 23:38

Small3r pisze:Głowica już czeka. Na pierwszy rzut oka jest w naprawdę dobrym stanie
Hmmm....Masz porządne fotki? Bo na tych to mi wygląda jakby miała całkiem poważne wżery przy kanałach cieczy. Może wina zdjęcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl