[B4 2.0 ABT] sterownik lpg
[B4 2.0 ABT] sterownik lpg
Witam!!!
Posiadam w swojej B4 holenderską instalację gazową II generacji. Sterownik to "rovo 101", reduktor Lovato RGE 88/92. Chciałbym trochę podłubać przy mieszance( ECU łapie błędy na lpg i przy odpalaniu na pb silnik nierówno pracuje, po resecie ECU chodzi idealnie ale po 200km jazdy na lpg znowu lipa na pb). Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę na lpg. W celu wyregulowania mieszanki najlepiej byłoby kupić jakiś polski sterownik. Który lepszy Bingo M czy Stag 100?
Posiadam w swojej B4 holenderską instalację gazową II generacji. Sterownik to "rovo 101", reduktor Lovato RGE 88/92. Chciałbym trochę podłubać przy mieszance( ECU łapie błędy na lpg i przy odpalaniu na pb silnik nierówno pracuje, po resecie ECU chodzi idealnie ale po 200km jazdy na lpg znowu lipa na pb). Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę na lpg. W celu wyregulowania mieszanki najlepiej byłoby kupić jakiś polski sterownik. Który lepszy Bingo M czy Stag 100?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ustawianie mieszanki w gazie II i I generacji aby w komputerze benzynowym nie psuła się adaptacja to nie za dobra droga. Lepiej jak wspomnieli koledzy wyżej dać właściwą emulacje (choćby zrobić przekaźnikiem jeśli niema możliwości ustawienia jej w sterowniku LPG) albo wspomniane odcinanie zasilania do ECU.
O to chodzi że na gazie nie mam żadnych problemów średnie spalanie na poziomie 10l nie dławi się nie strzela i w miarę się zbiera jak na ~90KM. Problem jest tylko przy odpalaniu na pb strasznie nierówna praca silnika potrafi zgasnąć na wolnych a deptać zimny silnik to nie halo.
A jakby miało wyglądać podłączenie tego przekaźnika czasowego do resetu?(taki znalazłem: - http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD55.pdf podejdzie w moim przypadku). Gdzie można szukać przewodu zasilającego ECU?
A jakby miało wyglądać podłączenie tego przekaźnika czasowego do resetu?(taki znalazłem: - http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD55.pdf podejdzie w moim przypadku). Gdzie można szukać przewodu zasilającego ECU?
Witam,
rozważam założenie gazu do mojego ABT. Przeczytałem trochę wątków na forum i wynika z nich, że sterownik najlepiej Stag 100. Niestety gazownicy w mojej okolicy mają na niego uczulenie - podobno jest z nim wiele problemów i się psuje, dlatego żaden nie chce o nim słyszeć. Każdy z nich przekonuje mnie do Bingo M. Co Wy na to? Na forum jest więcej o problemach z Bingo M niż ze Stagiem 100. Proszę o Wasze opinie na ten temat.
rozważam założenie gazu do mojego ABT. Przeczytałem trochę wątków na forum i wynika z nich, że sterownik najlepiej Stag 100. Niestety gazownicy w mojej okolicy mają na niego uczulenie - podobno jest z nim wiele problemów i się psuje, dlatego żaden nie chce o nim słyszeć. Każdy z nich przekonuje mnie do Bingo M. Co Wy na to? Na forum jest więcej o problemach z Bingo M niż ze Stagiem 100. Proszę o Wasze opinie na ten temat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Praktycznie wszystkie przełączniki z wbudowanym sterownikiem II generacji (takie z pojedynczym przyciskiem) mają taką wadę. Jedynie posiadając przełącznik "kołyskowy" od I generacji można sobie łatwo odpalać na gazie (+ ewentualnie dodatkowo sterownik zmieniający to w II generacje).jaco80 pisze:upierdliwe odpalanie na gazie.
Bingo nie jest takie złe, ma trochę mniej opcji niż stag ale i tak większość gazowników z nich nie skorzysta. Do tego montaż gazu w ABT jest na tyle bezproblemowy że nie powinno być zonka.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ten motor nie będzie maił problemu nawet bez sterownika, można wręcz powiedzieć że jest przystosowany :mrgreen: A co do gazowników to w ogóle nie podoba mi się ich sposób montażu. Byle szybko, byle jak by wziąć kasę i nara. Nie widziałem auta jeszcze co by się przyłożyli i wyglądało to ładnie schludnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków