Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] sterownik lpg

Wszystko co związane z LPG
maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

[B4 2.0 ABT] sterownik lpg

Post autor: maciek2fl » 09 maja 2012, 07:13

Witam!!!
Posiadam w swojej B4 holenderską instalację gazową II generacji. Sterownik to "rovo 101", reduktor Lovato RGE 88/92. Chciałbym trochę podłubać przy mieszance( ECU łapie błędy na lpg i przy odpalaniu na pb silnik nierówno pracuje, po resecie ECU chodzi idealnie ale po 200km jazdy na lpg znowu lipa na pb). Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę na lpg. W celu wyregulowania mieszanki najlepiej byłoby kupić jakiś polski sterownik. Który lepszy Bingo M czy Stag 100?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 09 maja 2012, 10:07

oczywiscie stag 100 jest lepszy,mialem to samo z lapaniem bledow i zastosowalem przekanik czasowy do resetu pamieci ECU. Jezdze na tym 3 lata i zadnych problemow. A czy oprucz lapania bledow masz jakies problemy z gazem?

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 09 maja 2012, 11:03

Polecam ustawić emulację błędów na "MASĘ". Miałem ten sam problem i to pomogło. A co do sterownika to również polecam STAG'a choćby dlatego, że posiada pełne wskazanie poziomu gazu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 maja 2012, 11:59

Ustawianie mieszanki w gazie II i I generacji aby w komputerze benzynowym nie psuła się adaptacja to nie za dobra droga. Lepiej jak wspomnieli koledzy wyżej dać właściwą emulacje (choćby zrobić przekaźnikiem jeśli niema możliwości ustawienia jej w sterowniku LPG) albo wspomniane odcinanie zasilania do ECU.

maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: maciek2fl » 09 maja 2012, 13:00

O to chodzi że na gazie nie mam żadnych problemów średnie spalanie na poziomie 10l nie dławi się nie strzela i w miarę się zbiera jak na ~90KM. Problem jest tylko przy odpalaniu na pb strasznie nierówna praca silnika potrafi zgasnąć na wolnych a deptać zimny silnik to nie halo.
A jakby miało wyglądać podłączenie tego przekaźnika czasowego do resetu?(taki znalazłem: - http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD55.pdf podejdzie w moim przypadku). Gdzie można szukać przewodu zasilającego ECU?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 cze 2013, 16:45

Witam,

rozważam założenie gazu do mojego ABT. Przeczytałem trochę wątków na forum i wynika z nich, że sterownik najlepiej Stag 100. Niestety gazownicy w mojej okolicy mają na niego uczulenie - podobno jest z nim wiele problemów i się psuje, dlatego żaden nie chce o nim słyszeć. Każdy z nich przekonuje mnie do Bingo M. Co Wy na to? Na forum jest więcej o problemach z Bingo M niż ze Stagiem 100. Proszę o Wasze opinie na ten temat.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 cze 2013, 22:53

Mogę tyle powiedzieć że przez 4 lata nie miałem najmniejszego problemu z Bingo M. Ale wkurzają mnie 2 rzeczy: brak pełnego wskazania poziomu gazu, oraz upierdliwe odpalanie na gazie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 cze 2013, 10:23

jaco80 pisze:upierdliwe odpalanie na gazie.
Praktycznie wszystkie przełączniki z wbudowanym sterownikiem II generacji (takie z pojedynczym przyciskiem) mają taką wadę. Jedynie posiadając przełącznik "kołyskowy" od I generacji można sobie łatwo odpalać na gazie (+ ewentualnie dodatkowo sterownik zmieniający to w II generacje).

Bingo nie jest takie złe, ma trochę mniej opcji niż stag ale i tak większość gazowników z nich nie skorzysta. Do tego montaż gazu w ABT jest na tyle bezproblemowy że nie powinno być zonka.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1049
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 cze 2013, 12:20

ten motor nie będzie maił problemu nawet bez sterownika, można wręcz powiedzieć że jest przystosowany :mrgreen: A co do gazowników to w ogóle nie podoba mi się ich sposób montażu. Byle szybko, byle jak by wziąć kasę i nara. Nie widziałem auta jeszcze co by się przyłożyli i wyglądało to ładnie schludnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 cze 2013, 12:55

dzikx pisze:Nie widziałem auta jeszcze co by się przyłożyli i wyglądało to ładnie schludnie.
Są tacy ale nie robią za standardowe ceny.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1049
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 cze 2013, 15:22

a standardowa cena nie jest mała. Jak za IIgen. wołają 1600- 1900 nawet. ale im wolno bo w teori ma działać a nie musi wyglądać

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 cze 2013, 18:34

U umnie standardowa cena za II generacje to 1300-1500zł.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 cze 2013, 20:32

Czyli jak Panowie? upierać się na tego Staga 100 czy zakładać Bingo M? u mnie za II gen. wołają od 1550 do 2000 nawet

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1049
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 cze 2013, 23:41

w ADA mam bingo m i działa to raczej dobrze. Znaczy nie było problemu

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 cze 2013, 18:28

znalazłem zakład, który montuje Staga, ale oni z kolei montują tylko STAG L plus, 2W
czy ten sterownik jest warty zachodu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl