Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Problem z zachowaniem silnika na postoju.

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

[80 B4 1Z] Problem z zachowaniem silnika na postoju.

Post autor: voltan91 » 08 maja 2012, 19:59

Witam wszystkich!
Nie wiedziałem gdzie konkretnie wsadzić ten problem, więc wkładam w forum ogólne o TDi.
Nie chce już więcej męczyć axell'a, więc pomęczę szersze forum :mrgreen:

Mój problem jest następujący. Odkupiłem od axell'a sterownik Boscha zmodyfikowany przez Kostrza, niby wszystko dobrze bo jak się przejechałem to nie poznałem auta, ale chodzi o to jak auto się zachowuje na postoju. Otóż obroty okropnie skaczą gdy samochód jest podpięty do sterownika axell'a, natomiast gdy zapinam stary to chodzi idealnie.
Nagrałem filmiki...

[center]Oryginalny sterownik:
[/center]

[center]A tutaj po zamianie:
[/center]

Gdy uruchomiłem wystudzony silnik na sterowniku axell'a to też chodził dobrze, dopiero po rozgrzaniu zaczyna wariować silnik :-(
[center]
Obrazek[/center]

Chciałem również wyregulować dawkę wtrysku, ale zauważyłem że pewien bolec bardzo dobrze blokuje mi jakąkolwiek regulację i mimo próbowania nawet mocniejszego dalej wartość wynosi 8 w vagu. Podniosłem ten cały dekielek i ten bolec wchodzi w swoje miejsce i nie dało rady wyregulować czegokolwiek...

[center]Chodzi o ten bolec:
Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 20:54 przez voltan91, łącznie zmieniany 2 razy.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 08 maja 2012, 20:14

Dawkę masz za wysoką dlatego silnik wariuje - zalewa go ropa.
Bolec ma blokować nastawnik żeby nie ruszyć za dużo - jest tam odpowiedni luz który przynajmniej mi pozwala dobrze ustawić dawkę.

Ostatecznie możesz wybić ten bolec i będzie bez niego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 maja 2012, 20:46

Wostok pisze:Ostatecznie możesz wybić ten bolec i będzie bez niego.
Nie ostatecznie ,tylko koniecznie ...Jak chce ustawić jak należy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 maja 2012, 20:47

Dawkę ustaw na 20-22 i będzie dobrze. U mnie też ciężko było z regulacja dawki, ale z dobrym zaparciem poszło :-)

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 08 maja 2012, 21:52

Dobra czyli ten kołek mogę wywalić, a on tam lekko siedzi czy trzeba w niego nawalać do upadłego? :mrgreen:

Aha no i jak ustawie sobie dawkę na tym starym stabilnym sterowniku to ten po sofcie normalnie ruszy?
Czy muszę wszystko ustawiać na tym od Kostrza?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 08 maja 2012, 21:58

Hmm... miałem kilka pomp w ręku i nigdy tego kołka nie widziałem :-P Ale jak by nie patrzeć to trzeba go usunąć. Dawkę oczywiście ustawiaj na zaczipowanym ECU, bo na nim będziesz jeździł przecież <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 maja 2012, 21:59

voltan91 pisze:Aha no i jak ustawie sobie dawkę na tym starym stabilnym sterowniku to ten po sofcie normalnie ruszy?
Możesz na starym. A ten bolec to tak jakby z laku był. Nieco twardy ale da się go rozkruszyć.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 maja 2012, 22:12

trepek pisze:A ten bolec to tak jakby z laku był. Nieco twardy ale da się go rozkruszyć.
Nie ma potrzeby ;-) wystarczy go z góry puknąć i wyleci
misiekdzwon pisze:miałem kilka pomp w ręku i nigdy tego kołka nie widziałem
Były tylko w potencjometrycznych nastawnikach <ok> o ile ich ktoś wcześniej nie wytłukł ,jak przestawiał dawkę :-P a dawkę ustawiamy pod sterownik na którym bedziemy śmigać, ani pod ori 8-)

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 09 maja 2012, 05:38

Ale i tak najpierw bym musiał podregulować na starym tak coby na nowym go nie dusiło.
Wielkie dzięki za rady koledzy :D

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 09 maja 2012, 08:10

Ustawiaj na nowym.

W nowym ECU mapy są inne i być może silnik nie bedzie działał idealnie :) a tego chyba oczekujesz po chipie.
A dawke najlepiej ustaw na ok 15.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 maja 2012, 16:45

Wostok pisze:A dawke najlepiej ustaw na ok 15
Może być trochę za dużo, w tym ecu siedzi mocny soft i przy tej dawce może mu dymić trochę za mocno.
Optymalnie 20-22 i dobrze się jeździ.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 maja 2012, 16:49

Ja mam 24 i jak przyłoże do podłogi gaz w upalne dni to szaro z tylu sie robi.
A soft ten najmocniejszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 09 maja 2012, 17:27

Krzysiek 84 pisze:Ja mam 24 i jak przyłoże do podłogi gaz w upalne dni to szaro z tylu sie robi.
A soft ten najmocniejszy :mrgreen:
To jak szaro się robi to nie za fajnie raczej :shock:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 maja 2012, 18:46

Zależy od paliwa, jak verva to mniej jak od sasiadow ze wschodu to wiecej.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 09 maja 2012, 18:53

Trochę mu dziwnie się to zachowuje jak na dawkę 8,ja w swoim miałem 6 i jedynym mankamentem było to że wolno spadał z obrotów,zatrzymywał się na chwilę na 1000rpm,ale nim nie telepało,czy to na ori czy na 205 wtryskach.Mnie to osobiście nie przeszkadzałao bo silnik był mega elastyczny a gaz można było głaskać,ale nie jestem obecnie jedynym użytkownikiem tego auta i nie pasowało mi jak go ktoś gniecie,więc wróciło do ustawień 19,idzie mulniej,ale i mniej dymu jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl