Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 tdi 1Z] Problem z odpalaniem. Z jakąkolwiek jazdą

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

[80 B4 1.9 tdi 1Z] Problem z odpalaniem. Z jakąkolwiek jazdą

Post autor: Rastaman25 » 10 maja 2012, 16:06

Witam.
Stałem się dziś posiadaczem audi 80 1,9 tdi ale no jak to bywa nie obyło się bez problemów...
Postaram się dokładnie opisać mój problem, może ktoś pomoże.
Na zimnym silniku odpał od strzała jednak na moje oko minimalnie za długo kreci. Po lekkim rozgrzaniu przy przyspieszaniu wciskając gaz do oporu dławienie jakby brakowało paliwa. Po długim naprawdę długim rozgrzaniu przyspiesza ok. Ale z kolei odpalanie ciepłego silnika to koszmar. Trzeba kręcić ładną chwilę. Po pół godzinnym przestoju silnik jeszcze gorący wsiadam do auta i kręcę i kręcę i kręcę, zapala (jeśli wgl zapali) za 4-5 razem długiego kręcenia. Gdy zapali muszę trzymać go na wysokich obrotach bo momentalnie gaśnie. Zdarza się że nie reaguje wgl na gaz. Z tego co wiem ten silnik ma pedał przyśpieszenia na potencjometr. Swoja drogą to gaz wciskam podczas jazdy i dopiero pod sam koniec zakresu czuć że wgl coś przyśpiesza. Byłem na vag-u i nie wykazało błędów. Mechanik powiedział że winna jest elektronika pompy wtryskowej. Czy faktycznie taka jest przyczyna? Dodam jeszcze ze temperatura cały czas utrzymuje się na 1/4 skali czyli o wiele mniej jak 90 stopni a wydaje mi się że temperatura powinna wynosić właśnie około 90 stopni. Tata ma taki silnik ale w audi a3 (oznaczenia AGR) i wskazówka stoi idealnie na 90 stopni. Auto ma przebieg 330 tysięcy km raczej nie kręcony. Wizualny stan auta naprawdę bardzo dobry. Czy ktoś pomoże? Będę wdzięczny za każdą rade. Jutro jadę do serwisu boscha zapytać o pompę wiec jeśli ja coś będę wiedział również będę uzupełniał w temacie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 10 maja 2012, 16:20

Pewnie ktoś ci opchnął audi z padniętym nastawnikiem potencjometrycznym dziwne, że na vagu koleś nie miał żadnego błedu... Podepnij vaga pod auto przejedź się i jak bendziesz miał te same objawy to powinna być jakaś odpowiedź :D Jak chcesz jechać do serwisu to lepiej nie jedź bo tam same "spece" są nic konkretnego nie powiedzą a kase będą chceli wyciągnąć.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2012, 16:52

Rencista, wcale nie musi być błędu na vag-u jak nastawnik leży.
Rastaman25, Winny jest ewidentnie nastawnik, tylko pytanie jaki masz bo jak potencjometryczny to większy problem, indukcyjny wystarczy wyczyścić.
Co do temperatury silnika to sprawdź węże wodne po dłuższej trasie. Jak oba będą ciepłe to znaczy że czujnik na zegary przekłamuje, jak oba letnie znaczy że termostat cały czas otwarty

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 10 maja 2012, 17:22

Jeśli chodzi o vag-a to wpinał mi się znajomy mechatronik więc potraktował mnie jak kumpla i zdiagnozował pompę. Silnik nie dymi na żaden kolor. Jutro jadę do Bochni do bosch-service, podobno dobrze znają się na robocie i podpytam co i jak.
axell potrafisz powiedzieć po cym rozpoznać jaki mam ten nastawnik?
Dziękuje za podpowiedzi, jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to chętnie przeczytam. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2012, 17:32

Napisz rocznik auta lub jaki masz przepływomierz (element przykręcony do obudowy filtra powietrza)
I co ci ten kolega zdiagnozował?
I dobra rada, do takiego serwisu to przygotuj gruby portfel, bo znając życie to Cię zdoją na całego i pewnie całą pompę zregenerują ;-)

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 10 maja 2012, 18:01

Rocznik auta to 1991. Nie znam się bardzo na rzeczy, zdjęcie przepływomierza, pompy wtryskowej i całego silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2012, 18:17

Nastawnik Potencjometryczny- ten gorszy.
Nawet jeszcze wtryski jednosprężynowe siedzą, cały komplet ze sterującym.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2012, 18:18

To masz niestety potencjometryczny którego się raczej nie regeneruje, a nawet jak się to komuś uda to zazwyczaj na krótko. Choć jest parę osób na forum które go regenerowały i niby sobie chwalą. Koszt nowego nastawnika to 1500zł, używkę w dobrym stanie bardzo ciężko znaleźć a nawet jak się trafi to też nie wiadomo jak długo pojeździ.
Niestety wszystkie nastawniki potencjometryczne czeka ten sam los :-/
Druga metoda to przekładka na indukcyjny koszty ok.1000 w górę, kwestia jaki komputer chcesz wsadzić i rozwiązujesz ten problem raz na zawsze.
Na przepływce boscha to Twój kolega mógł praktycznie tylko Ci błędy zczytać, żadnej diagnozy pompy paliwa nie mógł zrobić.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 10 maja 2012, 18:22

A więc panowie warto to naprawić czy zwrócić sprzedającemu auto? Sprzedający twierdził że auto jest w super stanie bez wad ukrytych. Auto chciałbym zostawić bo jest bardzo ładne i zadbane tylko ten silnik... Marzyłem o audi 80 od zawsze. Warto łożyć na niego gotówkę?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2012, 18:30

Ja w swojego wpakowałem już tyle że :shock:
A zaczynałem z tym samym osprzętem co Ty.
Jak silnik zdrowy to jak najbardziej warto go leczyć i najlepszą metodą leczenia jest przekładka na indukcyjny.
Te samochody się odwdzięczają za włożone w nie pieniądze <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2012, 18:32

Jeżeli chcesz jezdzic tym autem długo i bezproblemowo, więc w gre wchodzi tylko przekładka. Musisz wyłożyc jak pisal axell minimum 1000 zł. Zyskasz pełna diagnostyke auta i nastawnik który czysci się i zakłada ponownie do dalszej jazdy, a nie jak w przypadku potencjometrycznego , wymiane na inny sprawny który nie wiadomo ile pochodzi lub nowy który kosztuje 1500.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 10 maja 2012, 18:36

Wiem wiem Audi to jest audi:) Klasa sama w sobie. Silnik wydaje się być zdrowy, nie dymi. Jutro możliwe że zmierzę mu kompresje i będziemy wiedzieć co i jak. Dodam jeszcze że nie świeci się wgl kontrolka świec żarowych. Tak jakby jej nie było. Wyczytałem teraz gdzieś że podobne problemy jak moje objawiają się świeceniem/mruganiem tej kontrolki. Może sprzedający poprostu pozbył się tej kontrolki wykręcając żarówkę?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2012, 18:38

A Tu masz opinie osób ktore zmieniły swój stary potencjometryczny na indukcyjny https://audi80.pl/usluga-przekladka- ... t56818.htm

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2012, 18:40

Rastaman25 pisze:Dodam jeszcze że nie świeci się wgl kontrolka świec żarowych.
Kontrola świec zapala się jak temperatura na zewnątrz spada poniżej 5*C
Tak że na dzień dzisiejszy to jej raczej nie zobaczysz <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2012, 18:45

Teraz jest juz taka temperatura, że nie grzeją swiece i kontrolka nie zapala się.
Ale jesli chcesz sprawdzić czy działa to możesz odłaczyć kostke od czujnika odpowiadającego za grzanie świec. znajduje sie ona w krućcu przy głowicy kolo 3 wtrysku tego z kabelkiem. Czujnik jest niebieski, odepnij kostkę, włącz zaplon i powinna zapalic sie kontrolka od grzania świec. Wyłącz zapłon i podłącz kostke.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl