[ACE] zmiana na digifanta
To chyba musisz w ASO spytać ale kojarzę, że chyba już nie złożysz tego z nowych części...a zresztą gdybym miał kupować w ASO nowe digi całe to za tą kasę kupiłbym angola z porządnym motorem, czy coś fajnego na swapa.
Standy też można w kasie "by ASO" jak podejrzewam wybierać jakie się chce.
A może się mylę? Ciekawe ile taki zestaw by kosztował.
Standy też można w kasie "by ASO" jak podejrzewam wybierać jakie się chce.
A może się mylę? Ciekawe ile taki zestaw by kosztował.
digi nie digi, jakiś kit z elektronicznym wtryskiem. Taki, żeby był gotowy zestaw. Nie mam czasu na spawanie magistrali wtrysków i takie tam. Motor mam żywcem nowy, a wtrys rozxxxxany. Stoję przed wyborem nowa przepływka (bo potencjometr) i nowy rozdzielacz (bo nie równo leje) albo wyrwać to i wetknąć gotowca. Jak by był taki kit w okolicach 1500e to chyba bym na to poszedł.
Może ktoś ma jakieś pomysły.
Może ktoś ma jakieś pomysły.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz kity do pięciocylindrowca dziesięciozaworowego:
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... bf6507.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 20320e.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1cf255.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1fa00a.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1f2d5a.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 212f12.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 895c06.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... bf6507.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 20320e.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1cf255.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1fa00a.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 1f2d5a.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 212f12.php
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... 895c06.php
Przeczytałem cały temat i praktycznie oprócz DECa mam wszystko potrzebne. U siebie w C4 mam całkowicie sprawny wtrysk mechaniczny ale chce go wywalić bo chę sekwencji. W Digi I jest wszystko ładnie tylko podobno z tego co wyczytałem kiedyś bo jakiś user miał problem jak wsadzimy Digi I według opisu Evo z przepinaniem PINów to w ACE jest problem bo nie działa klima, licznik i obortek bo to jakoś jest powiązane z modułem zapłonowym a wiadomo trzeba go wywalić, na pewno da się to ogarnąć tylko zawsze wole wiedzieć lepiej przed robotą a do tej pory nikt tej kwestii nigdzie nie poruszył i jakoś mnie to trochę blokowało a praktycznie miałem już cały komplet z g60. Zakładając DECa mamy ten problem z głowy bo ori ECU zostaje. Odnośnie świni to mam dwa pytania:
1) Jakie wtryski dać 1.8 20V? 1.8 20V Turbo?
2) Co z mapą paliwa, jest wgrana jakaś uniwersalna? Czy trzeba coś grzebać po podłączeniu?
1) Jakie wtryski dać 1.8 20V? 1.8 20V Turbo?
2) Co z mapą paliwa, jest wgrana jakaś uniwersalna? Czy trzeba coś grzebać po podłączeniu?
ok,
nic nie kumam po niemiecku a google też nie bardzo sobie radzą z tłumaczeniem tak na polski jak i na angielski.
Czym się różnią te dwa sterowniki?? 440 i 420? Jest między nimi 300 euro różnicy.
No i drugie pytanie, tam jest mowa o throttle valve które trzeba adoptować z 7A. Czy to chodzi o przepustnicę? Czym one się różnią?
I jeszcze jedno - jest też mowa o "zdjęciu materiału" żeby się zmieściła magistrala wtrysków. Czy ktoś wie o co chodzi?
Z góry dzięki.
nic nie kumam po niemiecku a google też nie bardzo sobie radzą z tłumaczeniem tak na polski jak i na angielski.
Czym się różnią te dwa sterowniki?? 440 i 420? Jest między nimi 300 euro różnicy.
No i drugie pytanie, tam jest mowa o throttle valve które trzeba adoptować z 7A. Czy to chodzi o przepustnicę? Czym one się różnią?
I jeszcze jedno - jest też mowa o "zdjęciu materiału" żeby się zmieściła magistrala wtrysków. Czy ktoś wie o co chodzi?
Z góry dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu jest porównanie: http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... vse440.jpg
Chyba 440 ma więcej wyjść czy wejść na czujniki, lepszą obsługę wtrysku metanolu, wbudowany map sensor do 4 barów (choć 420D też go ma) i coś o kontroli startu i współpracy z kontrolą trakcji.
Co do zdejmowania materiału to podejrzewam że trzeba to zrobić aby pasowała listwa wtryskowa albo wtryskiwacze.
Przepustnica jest zapewne potrzebna z potencjometrycznym TPSem bo w NG są tylko dwa czujniki.
Nie lepiej i taniej by było zlecić taką przeróbkę (albo zlecić wykonie listwy wtryskowej i innych części) komuś w polsce np. Kefirowi? Wyszłoby taniej z robocizną niż zakup samego niemieckiego zestawu.
Ciekawe czy w cenie dostaje się gotowe mapy dla NG...?
Chyba 440 ma więcej wyjść czy wejść na czujniki, lepszą obsługę wtrysku metanolu, wbudowany map sensor do 4 barów (choć 420D też go ma) i coś o kontroli startu i współpracy z kontrolą trakcji.
Co do zdejmowania materiału to podejrzewam że trzeba to zrobić aby pasowała listwa wtryskowa albo wtryskiwacze.
Przepustnica jest zapewne potrzebna z potencjometrycznym TPSem bo w NG są tylko dwa czujniki.
Nie lepiej i taniej by było zlecić taką przeróbkę (albo zlecić wykonie listwy wtryskowej i innych części) komuś w polsce np. Kefirowi? Wyszłoby taniej z robocizną niż zakup samego niemieckiego zestawu.
Ciekawe czy w cenie dostaje się gotowe mapy dla NG...?
no ale przecież w pl też na czymś to trzeba zrobić. Na starych klockach nie chcę, bo zaraz się okaże że wtrysk przytarty albo przepływkę ktrzeba zmieniać bo - jak widać wzorcowa Bosha.
Na a tak na koniec - nawet GAZ zakładałem sam ucząc się w trakcie jak to działa no nie lubię jak ktoś kręci moimi śrubkami i mam tak od bardzo dawna
No porównanie jest na tym zdjęciu, ale ponieważ jest to zdjęcie to google nie tłumaczą a fotka jest w jakimś nie ludzkim języku.
Na a tak na koniec - nawet GAZ zakładałem sam ucząc się w trakcie jak to działa no nie lubię jak ktoś kręci moimi śrubkami i mam tak od bardzo dawna
No porównanie jest na tym zdjęciu, ale ponieważ jest to zdjęcie to google nie tłumaczą a fotka jest w jakimś nie ludzkim języku.
hubos21, pisząc o problemach z zegarami i klimą pewnie wspominasz moje posty, ale jak się później okazało po zgłębieniu tematu wystarczyło tylko pozamieniać przewody w kostce od ECU(co i tak trzeba robić przy montażu digi)żeby wszystko grało. Digi w ACE/6a to bardzo mało skomplikowana przeróbka przykładem jest moje Audi
PS. Jak ktoś by był chętny, mam do sprzedania Digiego z wiązką!
PS. Jak ktoś by był chętny, mam do sprzedania Digiego z wiązką!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W polsce nie muszą ci wkładać jakiegoś złomu, sterownik standalone (lub piggyback z niektórymi funkcjami sterownika typu standalone) dostaniesz nowy. Wtryskiwacze możesz też nowe sobie zamówić, przepływomierz (lub taniej i niezawodzonej map-sensor) zamiast niego też można nowy, inne części także do dostania jako nowe.
Tu masz wyciągnięty tekst z obrazka: http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... [quote]Die e420d ist eine absolut hochwertige und kostengünstige ECU, die zwei Hauptzielgruppen ansprechen soll: ' r" PF'°vEF
1 Den erfahrenen Benutzer, der nicht auf die Lernfunktionen angewiesen ist, aber dennoch eine sehr hochwertige
Motorsteuerung verwenden möchte.
2. Den Endkunden, der das Fahrzeug "nur" bewegt und sich nicht mit der Abstimmung beschäftigen möchte, sondern das
Fahrzeug zu uns oder einem Partner für die Abstimmung bringt. Hier wird dann meist mit Hilfe der e440 abgestimmt und
dann das fertige File direkt in die e420d übertragen. Die e420d und die e440 sind kabelbaum- UND softwarekompatible.
Folgende Änderungen hat die e420d gegenüber der e440:
Digitale Eingänge:
Benzin- und Zündregelung:
Fahrzeughilfen / Fahrzeugkontrolle:
flex fuel Sensor / automatische
Ethanlokonzentrationserkennung:
Rad- bzw. Getriebesensoren:
Zündausgänge:
Ausgänge:
e420d
4
offener und geschlossener
Regelkreis für die Benzin- und
Zündkennfelder
launch Kontrolle
nicht verfugbar
lx
4x
8x
e440
8
offener und geschlossener Regelkreis für die
Benzin- und Zündkennfelder. Selbstlernfimktion
für die Benzin- und Zündkennfelder.
launch Kontrolle und Traktionskontrolle fiir bis
zu vier Räder
von 0 ... 100°o mess- und regelbar
4x
4x
8x[/quote]
Tu masz wyciągnięty tekst z obrazka: http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... [quote]Die e420d ist eine absolut hochwertige und kostengünstige ECU, die zwei Hauptzielgruppen ansprechen soll: ' r" PF'°vEF
1 Den erfahrenen Benutzer, der nicht auf die Lernfunktionen angewiesen ist, aber dennoch eine sehr hochwertige
Motorsteuerung verwenden möchte.
2. Den Endkunden, der das Fahrzeug "nur" bewegt und sich nicht mit der Abstimmung beschäftigen möchte, sondern das
Fahrzeug zu uns oder einem Partner für die Abstimmung bringt. Hier wird dann meist mit Hilfe der e440 abgestimmt und
dann das fertige File direkt in die e420d übertragen. Die e420d und die e440 sind kabelbaum- UND softwarekompatible.
Folgende Änderungen hat die e420d gegenüber der e440:
Digitale Eingänge:
Benzin- und Zündregelung:
Fahrzeughilfen / Fahrzeugkontrolle:
flex fuel Sensor / automatische
Ethanlokonzentrationserkennung:
Rad- bzw. Getriebesensoren:
Zündausgänge:
Ausgänge:
e420d
4
offener und geschlossener
Regelkreis für die Benzin- und
Zündkennfelder
launch Kontrolle
nicht verfugbar
lx
4x
8x
e440
8
offener und geschlossener Regelkreis für die
Benzin- und Zündkennfelder. Selbstlernfimktion
für die Benzin- und Zündkennfelder.
launch Kontrolle und Traktionskontrolle fiir bis
zu vier Räder
von 0 ... 100°o mess- und regelbar
4x
4x
8x[/quote]