[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Swap na 1Z - foto
[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Swap na 1Z - foto
witam,własnie zaczynanam swapowac moje cabrio na magiczne TDI,zakupiłem uszkodzone B4 z silnikem 1z i zrobie przekładke,oczywiscie silnik niebedzie seryjny,zmiany które bedą to:wydech,turbo od ARL-a,wtryski ze 110km,odpowiedni dolot oraz interculer,a puzniej zajmnie sie tym masters tuning.
Bede w miare mozliwosci opisywał moje postepy i oczywiscie koncowy efekt tych prac.
Na dzien dzisiejszy mam wyjety muj stary silniczek ze skrzynia i okablowaniem,teraz mam zamiar wymalowac komore silnika w jakims aerografie ale bez przesady,mysle nad paroma skromnymi wzorkami.
Co bedzie dalej to zobaczymy.
jak narazie to mnie choroba złapała i trzeba odpaczac.pozdrawiam.
Bede w miare mozliwosci opisywał moje postepy i oczywiscie koncowy efekt tych prac.
Na dzien dzisiejszy mam wyjety muj stary silniczek ze skrzynia i okablowaniem,teraz mam zamiar wymalowac komore silnika w jakims aerografie ale bez przesady,mysle nad paroma skromnymi wzorkami.
Co bedzie dalej to zobaczymy.
jak narazie to mnie choroba złapała i trzeba odpaczac.pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:23 przez Lelek, łącznie zmieniany 2 razy.
Trzeba wkoncu cos podziałac nowego zeby cie w przyszłym sezonie obiechac heheFranoF1 pisze:Hej Lelek stary wyjadaczu :lol:
Cóź Ci tak na diesla przyszło?heh
Zrób jakies fotki z tego przeszczepu
co ze starym NG zrobisz?
Pozdro
Zrobie jakies foty i zapodam pozniej cała prezentacie autka.
Mam pacienta co weznie mi cała bude z tej rozbitej B4 ze starym NG
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:17 przez Lelek, łącznie zmieniany 1 raz.
- DawcaKielce
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 09:28
- Lokalizacja: KIELCE-CZARNÓW
A wiec praca wree na całego silnik pali jedzie to znaczy jezdził aktualnie jest wstawione nowe turbo tak jak mówiłem z wersi 130km wraz z kolektorem od passata B5,cooller od jakiegos Jeppa cały aluminiowy o wymiarach 70x25,chłodnica od golfa 3 1 9 tdi z klimą(orginalna za wysoka bo sie cooler niemiescił) aktualnie czekam na Wtryski 216 złacza silikonowe i autko jedzie na dorubke orurowania z nierdzewy,a mnie czeka przerubka zderzaka i malowanie pare gratów z pod maski.
Narazie to tyle.
Stwierdziłem ze fotki z całego projektu zapodam ja autko bedzie gotowe.
Pozdrawiam.
Narazie to tyle.
Stwierdziłem ze fotki z całego projektu zapodam ja autko bedzie gotowe.
Pozdrawiam.
Narazie nic nieliczyłem.DawcaKielce pisze:liczyłeś już jakie to będą koszta m/w ??
Miłego czytania!
Zmiany które zostały zrobione na ten sezon:
Na pierwszy szczał poszły środki, zostały obite siedzenia, słupki, boczki i parę pierdół oraz została wykonana zabudowa bagażnika.
Parę fotek z prac:
-Następnie w ruch poszło stare serduszko, 2 3 benzyna został wyjęty i zastąpiony...
Nie obeszło sie bez malowania komory silnika, zbiorniczków i paru gratów.
No i przyszedł czas na nowe serduszko które pochodzi od audi B4 1 9 TDI 90KM
Po paru przeróbkach np Baku,przewodów paliwowych, instalacji silniczek zagadał.
Jeszcze wtedy na serii.
Jak było wiadomo to autko nie będzie jeździć na 90KM i sie zaczęło.
wyjazd ze starym turbem.
Przyjechało nowe turbo wraz z kolektorem od vw passata 130KM
No i montaż, parę przeróbek smarowania, wydechu i siedzi w autku.
Następnie przyszedł czas na chłodzenie, nowy cooler od opla frontiery 23TD cały aluminiowy, oraz chłodnica od golfa III z klima, wentylator od escorta rs, wszystko to musiało sie gdzieś zmieścić.
Połączenie coolera w całości zostało wykonane z kwasówki.
Oczywiście wszystko byłoby zbyt piękne, wyskoczył problem, okazało sie ze mój 8 bitowy sterownik nie obsłuży turba ze zmienna geometria i okazało sie, że trzeba to zmienić, do wymiany poszło: Sterownik, instalacja, przepływka, zaworN75, nastawnik pompy wtryskowej, czujnik temp wody.
Sterownik kupiłem od kolegi Mirka z firmy Dynansoft od audi A4 1 9tdi afn czyli 110km, instalacja doszła od anglika, przepływka nowa oryginał, zawór N75 nowy, nastawnik=Nowa pompa wtryskowa od 110KM, został wywalony zawór EGR.
Przy okazji doszła nowa pompa wtryskowa, oraz wtryski 216-195bar
Po tych wszystkich przejściach autko zaczęło jeździć na serii 110KM
Następnie w ruch poszedł wydech: Przelot na rurce 50mm (wykona Jaro)
Oraz zderzak przód i tył.
przód - powiększenie dziury na cooler
Tyl-usuniecie wnęki wydechu.
Doszedł również zegar doładowania:
Po tym wszystkim zostały zrobione hamulce, wypiaskowane zaciski i pomalowane na gładziutko w kolor autka.
Następnym krokiem były odwiedziny w firmie DYNOSOFT Wrocław
Po wstępnym strojeniu tego wszystkiego wyszło 145Km, przy większej mocy nie dawał rady kolektor ssący. A wiec wymiana:
Mój oryginalny kolektor został wyjęty i zastąpił go kolektor od AWX
Parę poprawek i znów odwiedziny u Mirasa.
Wyszło z tego wszystkiego kulturalne 160-170KM bez grama czarnego dymu przy doładowaniu 1,5bara nie jest zmierzone ponieważ hamownia odmówiła posłuszeństwa.
Oczywiście dało by rady więcej ale autko nie jest na wyścigi tylko do codziennej jazdy i miało być milo przyjemnie i bez czarnej chmury za mną.Przy tej mocy i wadze 1390kg można sie i tak ładnie pobawić z jakimiś 150KM TDI.
Aktualnie wygląda to tak - dorzucam parę fotek
Myślę ze o niczym nie zapomniałem, jak coś to dopisze.
Zmiany które jeszcze dojdą na ten sezon - Nowy dach, ładnie wykończyć zabudowę, parę gratów pod maskę - już sie robią, zmiana lusterek oraz felg.
[ Dodano: 2008-04-15, 16:41 ]
Jeszcze muszę poprawić parę rzeczy, na parę rzeczy czekam i tak sie to wydłuża ale do 3 tygodni będzie wszystko dopracowane. Pozdrawiam.
Zmiany które zostały zrobione na ten sezon:
Na pierwszy szczał poszły środki, zostały obite siedzenia, słupki, boczki i parę pierdół oraz została wykonana zabudowa bagażnika.
Parę fotek z prac:
-Następnie w ruch poszło stare serduszko, 2 3 benzyna został wyjęty i zastąpiony...
Nie obeszło sie bez malowania komory silnika, zbiorniczków i paru gratów.
No i przyszedł czas na nowe serduszko które pochodzi od audi B4 1 9 TDI 90KM
Po paru przeróbkach np Baku,przewodów paliwowych, instalacji silniczek zagadał.
Jeszcze wtedy na serii.
Jak było wiadomo to autko nie będzie jeździć na 90KM i sie zaczęło.
wyjazd ze starym turbem.
Przyjechało nowe turbo wraz z kolektorem od vw passata 130KM
No i montaż, parę przeróbek smarowania, wydechu i siedzi w autku.
Następnie przyszedł czas na chłodzenie, nowy cooler od opla frontiery 23TD cały aluminiowy, oraz chłodnica od golfa III z klima, wentylator od escorta rs, wszystko to musiało sie gdzieś zmieścić.
Połączenie coolera w całości zostało wykonane z kwasówki.
Oczywiście wszystko byłoby zbyt piękne, wyskoczył problem, okazało sie ze mój 8 bitowy sterownik nie obsłuży turba ze zmienna geometria i okazało sie, że trzeba to zmienić, do wymiany poszło: Sterownik, instalacja, przepływka, zaworN75, nastawnik pompy wtryskowej, czujnik temp wody.
Sterownik kupiłem od kolegi Mirka z firmy Dynansoft od audi A4 1 9tdi afn czyli 110km, instalacja doszła od anglika, przepływka nowa oryginał, zawór N75 nowy, nastawnik=Nowa pompa wtryskowa od 110KM, został wywalony zawór EGR.
Przy okazji doszła nowa pompa wtryskowa, oraz wtryski 216-195bar
Po tych wszystkich przejściach autko zaczęło jeździć na serii 110KM
Następnie w ruch poszedł wydech: Przelot na rurce 50mm (wykona Jaro)
Oraz zderzak przód i tył.
przód - powiększenie dziury na cooler
Tyl-usuniecie wnęki wydechu.
Doszedł również zegar doładowania:
Po tym wszystkim zostały zrobione hamulce, wypiaskowane zaciski i pomalowane na gładziutko w kolor autka.
Następnym krokiem były odwiedziny w firmie DYNOSOFT Wrocław
Po wstępnym strojeniu tego wszystkiego wyszło 145Km, przy większej mocy nie dawał rady kolektor ssący. A wiec wymiana:
Mój oryginalny kolektor został wyjęty i zastąpił go kolektor od AWX
Parę poprawek i znów odwiedziny u Mirasa.
Wyszło z tego wszystkiego kulturalne 160-170KM bez grama czarnego dymu przy doładowaniu 1,5bara nie jest zmierzone ponieważ hamownia odmówiła posłuszeństwa.
Oczywiście dało by rady więcej ale autko nie jest na wyścigi tylko do codziennej jazdy i miało być milo przyjemnie i bez czarnej chmury za mną.Przy tej mocy i wadze 1390kg można sie i tak ładnie pobawić z jakimiś 150KM TDI.
Aktualnie wygląda to tak - dorzucam parę fotek
Myślę ze o niczym nie zapomniałem, jak coś to dopisze.
Zmiany które jeszcze dojdą na ten sezon - Nowy dach, ładnie wykończyć zabudowę, parę gratów pod maskę - już sie robią, zmiana lusterek oraz felg.
[ Dodano: 2008-04-15, 16:41 ]
Frano, troszkę długo to trwało, miesiąc choroby, brak czasu i parę pierdół.FranoF1 pisze:Lelek czyżbyś nie opanował starego diesla daj jakies info co z Audi sie dzieje.
Jeszcze muszę poprawić parę rzeczy, na parę rzeczy czekam i tak sie to wydłuża ale do 3 tygodni będzie wszystko dopracowane. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 08:20 przez Lelek, łącznie zmieniany 1 raz.