Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Swap na 1Z - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Swap na 1Z - foto

Post autor: Lelek » 12 paź 2007, 12:37

witam,własnie zaczynanam swapowac moje cabrio na magiczne TDI,zakupiłem uszkodzone B4 z silnikem 1z i zrobie przekładke,oczywiscie silnik niebedzie seryjny,zmiany które bedą to:wydech,turbo od ARL-a,wtryski ze 110km,odpowiedni dolot oraz interculer,a puzniej zajmnie sie tym masters tuning.
Bede w miare mozliwosci opisywał moje postepy i oczywiscie koncowy efekt tych prac.

Na dzien dzisiejszy mam wyjety muj stary silniczek ze skrzynia i okablowaniem,teraz mam zamiar wymalowac komore silnika w jakims aerografie ale bez przesady,mysle nad paroma skromnymi wzorkami.

Co bedzie dalej to zobaczymy.
jak narazie to mnie choroba złapała i trzeba odpaczac.pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:23 przez Lelek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 12 paź 2007, 15:58

Witam.
A jaki miałeś silnik przedtem?
Powodzenia Ci życzę.
ps. Uzupełnij i popraw profil.

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 12 paź 2007, 19:14

zserty pisze:Witam.
A jaki miałeś silnik przedtem?
Powodzenia Ci życzę.
ps. Uzupełnij i popraw profil.
Poprzednio był 2 3


fotki całego autka zapodam jak bedzie skonczone,bo od razu wnetrze poszło do tapicera po nową skure oraz zabudowa bagaznika.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 paź 2007, 20:01

Hej Lelek ;-) stary wyjadaczu :lol:

Cóź Ci tak na diesla przyszło?heh
Zrób jakies fotki z tego przeszczepu ;-)
co ze starym NG zrobisz?

Pozdro :-)

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 13 paź 2007, 12:24

2.3 to tylko na czesci, inaczej sie nie oplaca :) wiem cos o tym hehehe

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 13 paź 2007, 13:44

FranoF1 pisze:Hej Lelek ;-) stary wyjadaczu :lol:

Cóź Ci tak na diesla przyszło?heh
Zrób jakies fotki z tego przeszczepu ;-)
co ze starym NG zrobisz?

Pozdro :-)
Trzeba wkoncu cos podziałac nowego zeby cie w przyszłym sezonie obiechac hehe

Zrobie jakies foty i zapodam pozniej cała prezentacie autka.

Mam pacienta co weznie mi cała bude z tej rozbitej B4 ze starym NG
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:17 przez Lelek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 13 paź 2007, 13:45

1z to chyba ciezko bedzie :)

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 13 paź 2007, 16:33

Ja pakuje turbinke ze 130km,Jnterculer wiekszy typu sprinter,vito.
Wtryski ze 110.
A reszte dokona mastersTuning.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 13 paź 2007, 17:41

Trzeba wkoncu cos podziałac nowego zeby cie w przyszłym sezonie obiechac hehe
zapraszam :lol: :-P

czekamy na foty ;-)
robisz kompletną kape silnika :?:

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 13 paź 2007, 18:07

eh Frano przeciez zartuje,wiem ze nieda rady.

Robie kape tylko skramna,pierscionki,panewy itp

Awatar użytkownika
DawcaKielce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 17 kwie 2007, 09:28
Lokalizacja: KIELCE-CZARNÓW

Post autor: DawcaKielce » 26 paź 2007, 19:01

liczyłeś już jakie to będą koszta m/w ??
też myslałem o małym przeszczepie bo ropke mam prawie za freee

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 paź 2007, 19:15

te turbo to GT1749VA mam :mrgreen: , do robieni mocy proponuje większe takie jak gt20\22

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 27 paź 2007, 21:28

A wiec praca wree na całego silnik pali jedzie to znaczy jezdził aktualnie jest wstawione nowe turbo tak jak mówiłem z wersi 130km wraz z kolektorem od passata B5,cooller od jakiegos Jeppa cały aluminiowy o wymiarach 70x25,chłodnica od golfa 3 1 9 tdi z klimą(orginalna za wysoka bo sie cooler niemiescił) aktualnie czekam na Wtryski 216 złacza silikonowe i autko jedzie na dorubke orurowania z nierdzewy,a mnie czeka przerubka zderzaka i malowanie pare gratów z pod maski.
Narazie to tyle.

Stwierdziłem ze fotki z całego projektu zapodam ja autko bedzie gotowe.
Pozdrawiam.
DawcaKielce pisze:liczyłeś już jakie to będą koszta m/w ??
Narazie nic nieliczyłem.

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 15 kwie 2008, 16:06

Miłego czytania!

Zmiany które zostały zrobione na ten sezon:

Na pierwszy szczał poszły środki, zostały obite siedzenia, słupki, boczki i parę pierdół oraz została wykonana zabudowa bagażnika.
Parę fotek z prac:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-Następnie w ruch poszło stare serduszko, 2 3 benzyna został wyjęty i zastąpiony...
Nie obeszło sie bez malowania komory silnika, zbiorniczków i paru gratów.

Obrazek

No i przyszedł czas na nowe serduszko które pochodzi od audi B4 1 9 TDI 90KM

Obrazek
Po paru przeróbkach np Baku,przewodów paliwowych, instalacji silniczek zagadał.
Jeszcze wtedy na serii.

Obrazek

Jak było wiadomo to autko nie będzie jeździć na 90KM i sie zaczęło.
wyjazd ze starym turbem.
Obrazek
Przyjechało nowe turbo wraz z kolektorem od vw passata 130KM

Obrazek
No i montaż, parę przeróbek smarowania, wydechu i siedzi w autku.
Obrazek
Następnie przyszedł czas na chłodzenie, nowy cooler od opla frontiery 23TD cały aluminiowy, oraz chłodnica od golfa III z klima, wentylator od escorta rs, wszystko to musiało sie gdzieś zmieścić.
Obrazek
Połączenie coolera w całości zostało wykonane z kwasówki.


Obrazek

Obrazek
Oczywiście wszystko byłoby zbyt piękne, wyskoczył problem, okazało sie ze mój 8 bitowy sterownik nie obsłuży turba ze zmienna geometria i okazało sie, że trzeba to zmienić, do wymiany poszło: Sterownik, instalacja, przepływka, zaworN75, nastawnik pompy wtryskowej, czujnik temp wody.

Sterownik kupiłem od kolegi Mirka z firmy Dynansoft od audi A4 1 9tdi afn czyli 110km, instalacja doszła od anglika, przepływka nowa oryginał, zawór N75 nowy, nastawnik=Nowa pompa wtryskowa od 110KM, został wywalony zawór EGR.

Przy okazji doszła nowa pompa wtryskowa, oraz wtryski 216-195bar
Obrazek

Po tych wszystkich przejściach autko zaczęło jeździć na serii 110KM

Następnie w ruch poszedł wydech: Przelot na rurce 50mm (wykona Jaro)
Oraz zderzak przód i tył.
przód - powiększenie dziury na cooler
Obrazek

Obrazek
Tyl-usuniecie wnęki wydechu.
Obrazek

Doszedł również zegar doładowania:
Obrazek

Po tym wszystkim zostały zrobione hamulce, wypiaskowane zaciski i pomalowane na gładziutko w kolor autka.

Następnym krokiem były odwiedziny w firmie DYNOSOFT Wrocław
Obrazek
Po wstępnym strojeniu tego wszystkiego wyszło 145Km, przy większej mocy nie dawał rady kolektor ssący. A wiec wymiana:
Mój oryginalny kolektor został wyjęty i zastąpił go kolektor od AWX

Obrazek
Parę poprawek i znów odwiedziny u Mirasa.
Wyszło z tego wszystkiego kulturalne 160-170KM bez grama czarnego dymu przy doładowaniu 1,5bara nie jest zmierzone ponieważ hamownia odmówiła posłuszeństwa.

Oczywiście dało by rady więcej ale autko nie jest na wyścigi tylko do codziennej jazdy i miało być milo przyjemnie i bez czarnej chmury za mną.Przy tej mocy i wadze 1390kg można sie i tak ładnie pobawić z jakimiś 150KM TDI.

Aktualnie wygląda to tak - dorzucam parę fotek
Obrazek
Myślę ze o niczym nie zapomniałem, jak coś to dopisze.
Zmiany które jeszcze dojdą na ten sezon - Nowy dach, ładnie wykończyć zabudowę, parę gratów pod maskę - już sie robią, zmiana lusterek oraz felg.
Obrazek

[ Dodano: 2008-04-15, 16:41 ]
FranoF1 pisze:Lelek czyżbyś nie opanował starego diesla daj jakies info co z Audi sie dzieje.
Frano, troszkę długo to trwało, miesiąc choroby, brak czasu i parę pierdół.
Jeszcze muszę poprawić parę rzeczy, na parę rzeczy czekam i tak sie to wydłuża ale do 3 tygodni będzie wszystko dopracowane. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 08:20 przez Lelek, łącznie zmieniany 1 raz.

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 15 kwie 2008, 23:11

poprosze moda o poprawienie błędów ortograficznych , bo źle się to czyta :/

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl