[B3 1.6 TD RA] brak mocy, wyoska temperatura, siwy dym
Symbol i numer silnika jest za pompą wtryskową ciężko go zobaczyć ale się da <ok>
Co do paska to na pewno musisz go wymienić, ale zanim to zrobisz po prostu załóż klucz na koło zębate wałka rozrządu i ustaw koło zamachowe na "0", następnie sprawdź jak ustawiły się znaki - czy się pokrywają. Sprawdzając na Twoich fotkach to wydaje mi się że pompa jest przestawiona. Jeżeli moje przypuszczenia są dobre, to po przestawieniu pompy powinno wszystko wrócić do normy. Co do pompki jeżeli działa to ją podłącz, czujnik na turbinie trzyma jednocześnie przewód na turbo. Jeżeli go nie znajdziesz połącz przewody dochodzące do pompki tak aby był obieg. A i jeszcze jedna sprawa sprawdź luzy na osi pompy czy przez to nie tnie paska, albo tak jak spiczi wyżej napisał, bo inaczej nowy pasek na długo Ci może nie starczyć. Powodzenia
Co do paska to na pewno musisz go wymienić, ale zanim to zrobisz po prostu załóż klucz na koło zębate wałka rozrządu i ustaw koło zamachowe na "0", następnie sprawdź jak ustawiły się znaki - czy się pokrywają. Sprawdzając na Twoich fotkach to wydaje mi się że pompa jest przestawiona. Jeżeli moje przypuszczenia są dobre, to po przestawieniu pompy powinno wszystko wrócić do normy. Co do pompki jeżeli działa to ją podłącz, czujnik na turbinie trzyma jednocześnie przewód na turbo. Jeżeli go nie znajdziesz połącz przewody dochodzące do pompki tak aby był obieg. A i jeszcze jedna sprawa sprawdź luzy na osi pompy czy przez to nie tnie paska, albo tak jak spiczi wyżej napisał, bo inaczej nowy pasek na długo Ci może nie starczyć. Powodzenia
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Jeżeli masz silnik 1.6 Td to jego symbolem jest RA, natomiast 1.6TDi ma symbol SB(80KM)
Co do pompy wtryskowej to przed zmianą paska rozrządu radziłbym Ci dać pompę do tulejowania bądź wymień ją na inną- bo po pierwsze szkoda nowego paska bo będzie Ci go cieło, a po drugie jeżeli tego objawu jeszcze nie masz to możesz się przygotować na to,
że odpalisz auto a ono po chwili zgaśnie bądź wcale nie odpalisz(może jedynie na rozciąg) bo Ci poprzez tuleje pompy złapie powietrza i się zapowietrzy. Wiem bo sam tak miałem tylko u mnie paska nie cięło ale zjeżdżał z koła. Po tulejowaniu już powietrza nie brał. Także od razu radzę Ci żebyś zrobił coś z tą pompą bo i tak w najbliższym czasie Cię to czeka. Bo jak teraz tego nie zrobisz to będziesz musiał jeszcze raz pasek ściągać, a tak za jednym zamachem zrobisz. Ja za tulejowanie pompy i za całą jej regenerację płaciłem 400zł. Także polecam abyś tak zrobił <ok>
Co do pompy wtryskowej to przed zmianą paska rozrządu radziłbym Ci dać pompę do tulejowania bądź wymień ją na inną- bo po pierwsze szkoda nowego paska bo będzie Ci go cieło, a po drugie jeżeli tego objawu jeszcze nie masz to możesz się przygotować na to,
że odpalisz auto a ono po chwili zgaśnie bądź wcale nie odpalisz(może jedynie na rozciąg) bo Ci poprzez tuleje pompy złapie powietrza i się zapowietrzy. Wiem bo sam tak miałem tylko u mnie paska nie cięło ale zjeżdżał z koła. Po tulejowaniu już powietrza nie brał. Także od razu radzę Ci żebyś zrobił coś z tą pompą bo i tak w najbliższym czasie Cię to czeka. Bo jak teraz tego nie zrobisz to będziesz musiał jeszcze raz pasek ściągać, a tak za jednym zamachem zrobisz. Ja za tulejowanie pompy i za całą jej regenerację płaciłem 400zł. Także polecam abyś tak zrobił <ok>
andrzejsz23 po raz kolejny czytam jak kogoś wprowadzasz w błąd. Jeżeli nie masz pewności najpierw sprawdź sam dokładnie zanim coś napiszesz. Silniki 1,6 TD (RA SB) są takie same. Oba mają Intercoolery i turbiny i mają po 80 kM!!! Sprawdź sobie co oznacza skrót TD i TDi bądź TDI.
berthold nie do końca napisałeś prawdę TDI jest z bezpośrednim wtryskiem, nie musi być sterowany poprzez ecu, można zrobić sterowanie manualne, natomiast zwykły turbo diesel posiada wtrysk pośredni do komory wirowej. Panowie poczytać sobie trochę lekturki nie zaszkodzi a nie udzielać rad jak się czegoś nie wie albo zasłyszało się jakieś głupoty gdzieś na podwórkowym pseudowarsztacie :evil:
A i jeszcze jedno do andrzeja nie powtarzaj moich postów bo o tulejowaniu pompy napisałem wcześniej już i myślę że zbędne jest powtarzanie
berthold nie do końca napisałeś prawdę TDI jest z bezpośrednim wtryskiem, nie musi być sterowany poprzez ecu, można zrobić sterowanie manualne, natomiast zwykły turbo diesel posiada wtrysk pośredni do komory wirowej. Panowie poczytać sobie trochę lekturki nie zaszkodzi a nie udzielać rad jak się czegoś nie wie albo zasłyszało się jakieś głupoty gdzieś na podwórkowym pseudowarsztacie :evil:
A i jeszcze jedno do andrzeja nie powtarzaj moich postów bo o tulejowaniu pompy napisałem wcześniej już i myślę że zbędne jest powtarzanie
Wracając do pierwotnego problemu... Dziś mój silnik załapał się na małą sesję zdjęciową Pokręciłem trochę wałem i w okienku pojawiło się zero. Pytanie tylko w którym miejscu w okienku ma być ono widoczne? Bodajże kolega @trepek napisał wcześniej, że ma ono przecinać się z dolną krawędzią okienka czyli chyba w ten sposób:
Jednak nie jestem pewien czy tak powinno być. W każdym razie gdy zero jest widoczne na samym końcu okienka to pozostałe dwa znaki wyglądają w ten sposób:
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden słupek czy blaszka do której
Jak widać największa rozbieżność jest na kole pasowym pompy wtryskowej ale też i znak na wałku zaworów chyba nie jest tak jak trzeba.. No chyba, że to zero zostawiłem po prostu w złym miejscu w okienku. Tak czy inaczej jakbym go nie zostawił to znak na kole pasowym pompy wtryskowej nigdy nie będzie dobrze, trzeba je będzie przestawić...
A tak z innej beczki to zastanawiałem się gdzie powinienem podłączyć kabelek od pompki chłodzenia turbiny. Wariantów oczywiście nie ma zbyt wiele bo na turbince jest tylko jeden element wyglądający jak czujnik. A wygląda to tak:
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden pin czy blaszka do której można by podłączyć kabelek od pompki ale może po prostu ten element jest urwany. Później jak już silnik będzie znów sprawny (przynajmniej mam taką nadzieję ) postaram się w to miejsce przylutować taki element i sprawdzić co będzie się działo, kto wie, może ten czujnik jest mimo wszystko sprawny.
Jednak nie jestem pewien czy tak powinno być. W każdym razie gdy zero jest widoczne na samym końcu okienka to pozostałe dwa znaki wyglądają w ten sposób:
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden słupek czy blaszka do której
Jak widać największa rozbieżność jest na kole pasowym pompy wtryskowej ale też i znak na wałku zaworów chyba nie jest tak jak trzeba.. No chyba, że to zero zostawiłem po prostu w złym miejscu w okienku. Tak czy inaczej jakbym go nie zostawił to znak na kole pasowym pompy wtryskowej nigdy nie będzie dobrze, trzeba je będzie przestawić...
A tak z innej beczki to zastanawiałem się gdzie powinienem podłączyć kabelek od pompki chłodzenia turbiny. Wariantów oczywiście nie ma zbyt wiele bo na turbince jest tylko jeden element wyglądający jak czujnik. A wygląda to tak:
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden pin czy blaszka do której można by podłączyć kabelek od pompki ale może po prostu ten element jest urwany. Później jak już silnik będzie znów sprawny (przynajmniej mam taką nadzieję ) postaram się w to miejsce przylutować taki element i sprawdzić co będzie się działo, kto wie, może ten czujnik jest mimo wszystko sprawny.
Tak jak myślałem po pierwszych zdjęciach pompa przestawiona o 5-6 zębów tak jak u mnie. musisz pompę przestawić a to zero piszą że ma się przecinać chociaż ja ustawiłem i u mnie było przed krawędzią podesłałem Ci linki do fotek jak to u mnie wyglądało. Ale gdybyś chciał ustawić żeby "0" się przecinało to musisz odkręcić koło pasowe wałka i zbić je i ustawić ponieważ ono jest na stożku a nie na klinie jak pompa. Gdybyś wyciągał pompę to zaznacz na pompie i obudowie rozrządu jej położenie co byś potem za dużo nie kombinował z ustawianiem jej. W sumie prawidłowe ustawienie rozrządu i naciągnięcie paska robi się na poluzowanym kole wałka rozrządu, wtedy jest pewność że przy naciąganiu paska wałek się nie przestawi lub kąt wtrysku na pompie. Co do czujnika na turbo to jest to co na fotce tylko wtyk urwany jest tak jak u mnie tylko ja już tej pompki nie mam. A sprawdzałeś czy koło pompy nie ma luzów choć minimalnych? Kupuj nowy pasek i do roboty :mrgreen:
@slawe1983 właśnie coś te zdjęcia nie wyświetlają się, mógłbyś podać to jeszcze raz?
A co do luzów na kole pompy to na chwilę obecną nie wyczuwam żadnych... Sam bym chciał już się za to zabrać ale brak czasu nie pozwala, mam nadzieję, że uda się na początku nowego tygodnia (dopiero), aha, muszę zaopatrzyć się jeszcze w porządny klucz do napinacza.
A co do luzów na kole pompy to na chwilę obecną nie wyczuwam żadnych... Sam bym chciał już się za to zabrać ale brak czasu nie pozwala, mam nadzieję, że uda się na początku nowego tygodnia (dopiero), aha, muszę zaopatrzyć się jeszcze w porządny klucz do napinacza.
Proszę jeszcze raz fotki
[ Dodano: 2012-05-19, 13:18 ]
http://zapodaj.net/ae20d59043046.jpg.html
http://zapodaj.net/454d7368d14dc.jpg.html
http://zapodaj.net/563bddcd2e34d.jpg.html
[ Dodano: 2012-05-19, 13:18 ]
http://zapodaj.net/ae20d59043046.jpg.html
http://zapodaj.net/454d7368d14dc.jpg.html
http://zapodaj.net/563bddcd2e34d.jpg.html
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Weź mi to dokładnie wytłumacz bo nie rozumiem stwierdzenia:" kolejny raz czytam jak kogoś wprowadadzasz w błąd" :evil: :evil: :evil: .Skąd wiesz żę te inoformacje są z jakiegos "pseudowarsztatu", zresztą czasami wiedza życiowa jest więcej warta niż książkowa :!: wcale nie chciałem nikogo powtarzać, po prostu napisałem to co ja miałem na swoim przykładzie i to rozszerzyłem niż TY to napisałeś-także nie rozumiem TWOJEJ uwagi :!: :!: :!:slawe1983 pisze:andrzejsz23 po raz kolejny czytam jak kogoś wprowadzasz w błąd.
Panowie poczytać sobie trochę lekturki nie zaszkodzi a nie udzielać rad jak się czegoś nie wie albo zasłyszało się jakieś głupoty gdzieś na podwórkowym pseudowarsztacie :evil:
A i jeszcze jedno do andrzeja nie powtarzaj moich postów bo o tulejowaniu pompy napisałem wcześniej już i myślę że zbędne jest powtarzanie
Sorry że to nie na temat i sorry że kogoś wprowadziłem w błąd.
W końcu mam wszystkie części,narzędzia i co najważniejsze czas aby zabrać się za założenie paska ustawienie rozrządu w moim autku. I teraz odnosząc się do zdjęć, które wcześniej wstawiłem (ukazujących stan aktualny) możecie doradzić mi jak to poustawiać?
1. Czy zero w okienku zostawiłem w dobrym miejscu? Ktoś powiedział, że ma się ono przecinać z dolną częścią okienka i tak właśnie ustawiłem (widoczne na zdjęciu).
2. Czy ruszać wałek zaworów czy zostawić tak jak jest?
3. Co do koła pompy wtryskowej to nie mam wątpliwości, po prostu ustawie je według znaku na obudowie.
1. Czy zero w okienku zostawiłem w dobrym miejscu? Ktoś powiedział, że ma się ono przecinać z dolną częścią okienka i tak właśnie ustawiłem (widoczne na zdjęciu).
2. Czy ruszać wałek zaworów czy zostawić tak jak jest?
3. Co do koła pompy wtryskowej to nie mam wątpliwości, po prostu ustawie je według znaku na obudowie.
No i właśnie to koło okazało się winne całego zamieszania. Jeden rant jest nadpęknięty w pewnym miejscu i właśnie przez to darło pasek. Czy ktoś może powiedzieć jak dokładnie nazywa się to koło? Chciałem je zamówić ale za bardzo nie wiem czego szukać.spiczi pisze:Wypowiem się co da paska. U mnie psuło go w ten sam sposób co na zdjęciach. Przyczyną było koło ponizej pompy wtryskowej czyli jak się nie myle to jest koło napędzające vacum pompe. Ono jest gładkie ale ma po obu stronach takie wystające ranty. O te ranty cielo mi pasek. Rozwiązanie to kleszczyki i wyskubanie tego zewnętrznego rantu, a potem delikatne podpiłować w miejscu skubania. U mnie się spradziło, pasek nie niszczyło, nie spadał. <ok>
Koło możesz zrobic tak jak pisałem. U mnie działało bez zastrzeżeń.
CO do ustawienia rozrządu to zero na kole zamachowym masz dobrze ustawione na zdjeciu. Koło z wałka rozrzadu musisz zbić (jest na stozku, bez klina). Żeby je zbić musisz popuścić śrube i pukac w ten mały otworek który jest w tej blasze przez który przechodzi wałek. Z tyłu wałka masz nie symetryczne przecięcie i tam wkładasz płaskownik, może być jakiś klucz płaski.
Pompe ustawisz jak obrócisz kołem to w ten najmniejszy otwór ma wejśc śruba (ja używałem Φ16 stoczonej delikatnie na końcu). Patrząc na pompe od przodu to ta śruba wyjdzie w pozycji 4-5 godziny.
Zakładasz pasek na koła, napinasz. Potem dokręcasz śrube na wałku rozrządu. Obracasz ze 2 razy kołami żeby sprawdzić czy znaki sie pokrywają i jazda <ok>
CO do ustawienia rozrządu to zero na kole zamachowym masz dobrze ustawione na zdjeciu. Koło z wałka rozrzadu musisz zbić (jest na stozku, bez klina). Żeby je zbić musisz popuścić śrube i pukac w ten mały otworek który jest w tej blasze przez który przechodzi wałek. Z tyłu wałka masz nie symetryczne przecięcie i tam wkładasz płaskownik, może być jakiś klucz płaski.
Pompe ustawisz jak obrócisz kołem to w ten najmniejszy otwór ma wejśc śruba (ja używałem Φ16 stoczonej delikatnie na końcu). Patrząc na pompe od przodu to ta śruba wyjdzie w pozycji 4-5 godziny.
Zakładasz pasek na koła, napinasz. Potem dokręcasz śrube na wałku rozrządu. Obracasz ze 2 razy kołami żeby sprawdzić czy znaki sie pokrywają i jazda <ok>
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To aluminiowe koło? Od pompy olejowej. Poszukam czy gdzieś mi takie nie leży w szopce.Janusz_ pisze:Jak nazywa się to koło
Idealnie pasuje też przedłużka od dużych nasadek, to chyba są nasadki 3/4 czy jakoś takspiczi pisze:Pompe ustawisz jak obrócisz kołem to w ten najmniejszy otwór ma wejśc śruba (ja używałem Φ16 stoczonej delikatnie na końcu).
RA od SB różni się pompą wtryskową oraz turbiną. Reszta to to samo. Nie wiem skąd się pojawiły bajki, że jeden ma IC a drugi go nie ma? Jeszcze czytałem, że ponoć RA nie ma natrysku na tłoki a SB ma, też nie wiem kto to wymyślij. No ale trudno... wszystkie turbodoładowane 1.6 mają natrysk na denka, czy to 60/70/80KM.andrzejsz23 pisze:Jeżeli masz silnik 1.6 Td to jego symbolem jest RA, natomiast 1.6TDi ma symbol SB(80KM)
Skrót TD oznacza TurboDiesel a TDI nie oznacza, jak to powszechnie się uważa Turbo Diesel Intercooler lecz Turbodiesel Direct Injection.
Witam ponownie. Jakiś czas temu wymieniłem uszkodzone koło pompy oleju, założyłem nowy pasek rozrządu ale wciąż nie jest tak jak powinno być. Gdy silnik jest zimny to odpala bardzo ciężko. Kiedy już go uruchomię to pracuje dość normalnie, znów są wolne obroty itd. Jednak metaliczny stukot pozostał, na pewno przed awarią silnik brzmiał inaczej, pracował ciszej. Silnik jest też słabszy niż przed awarią, łatwo jest go zdusić np przy ruszaniu. Jak zwykle proszę Was o jakieś rady i sugestie. Nie wiem, może jednak źle ustawiłem ten rozrząd albo problem dotyczy czegoś innego?
[ Dodano: 2012-06-06, 13:16 ]
Już miałem się zabierać do ponownego montażu paska rozrządu ale sam już nie wiem. Sami oceńcie:
Chyba jednak nie ustawiłem tego jak należy ale czy to może dawać takie objawy jak te o których pisałem wyżej?
[ Dodano: 2012-06-06, 13:16 ]
Już miałem się zabierać do ponownego montażu paska rozrządu ale sam już nie wiem. Sami oceńcie:
Chyba jednak nie ustawiłem tego jak należy ale czy to może dawać takie objawy jak te o których pisałem wyżej?