Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD RA] brak mocy, wyoska temperatura, siwy dym

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 16 maja 2012, 21:25

Symbol i numer silnika jest za pompą wtryskową ciężko go zobaczyć ale się da <ok>
Co do paska to na pewno musisz go wymienić, ale zanim to zrobisz po prostu załóż klucz na koło zębate wałka rozrządu i ustaw koło zamachowe na "0", następnie sprawdź jak ustawiły się znaki - czy się pokrywają. Sprawdzając na Twoich fotkach to wydaje mi się że pompa jest przestawiona. Jeżeli moje przypuszczenia są dobre, to po przestawieniu pompy powinno wszystko wrócić do normy. Co do pompki jeżeli działa to ją podłącz, czujnik na turbinie trzyma jednocześnie przewód na turbo. Jeżeli go nie znajdziesz połącz przewody dochodzące do pompki tak aby był obieg. A i jeszcze jedna sprawa sprawdź luzy na osi pompy czy przez to nie tnie paska, albo tak jak spiczi wyżej napisał, bo inaczej nowy pasek na długo Ci może nie starczyć. Powodzenia

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 16 maja 2012, 22:26

Jeżeli masz silnik 1.6 Td to jego symbolem jest RA, natomiast 1.6TDi ma symbol SB(80KM)
Co do pompy wtryskowej to przed zmianą paska rozrządu radziłbym Ci dać pompę do tulejowania bądź wymień ją na inną- bo po pierwsze szkoda nowego paska bo będzie Ci go cieło, a po drugie jeżeli tego objawu jeszcze nie masz to możesz się przygotować na to,
że odpalisz auto a ono po chwili zgaśnie bądź wcale nie odpalisz(może jedynie na rozciąg) bo Ci poprzez tuleje pompy złapie powietrza i się zapowietrzy. Wiem bo sam tak miałem tylko u mnie paska nie cięło ale zjeżdżał z koła. Po tulejowaniu już powietrza nie brał. Także od razu radzę Ci żebyś zrobił coś z tą pompą bo i tak w najbliższym czasie Cię to czeka. Bo jak teraz tego nie zrobisz to będziesz musiał jeszcze raz pasek ściągać, a tak za jednym zamachem zrobisz. Ja za tulejowanie pompy i za całą jej regenerację płaciłem 400zł. Także polecam abyś tak zrobił <ok>

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 17 maja 2012, 11:16

andrzejsz23 pisze:Jeżeli masz silnik 1.6 Td to jego symbolem jest RA, natomiast 1.6TDi ma symbol SB(80KM)
masz raczej na myśli GTD a nie TDI bo tdi miały sterowanie pompy elektroniczne (ecu) a SB to zwykły silnik turbo tylko o lepszych parametrach

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 17 maja 2012, 14:53

andrzejsz23 po raz kolejny czytam jak kogoś wprowadzasz w błąd. Jeżeli nie masz pewności najpierw sprawdź sam dokładnie zanim coś napiszesz. Silniki 1,6 TD (RA SB) są takie same. Oba mają Intercoolery i turbiny i mają po 80 kM!!! Sprawdź sobie co oznacza skrót TD i TDi bądź TDI.
berthold nie do końca napisałeś prawdę TDI jest z bezpośrednim wtryskiem, nie musi być sterowany poprzez ecu, można zrobić sterowanie manualne, natomiast zwykły turbo diesel posiada wtrysk pośredni do komory wirowej. Panowie poczytać sobie trochę lekturki nie zaszkodzi a nie udzielać rad jak się czegoś nie wie albo zasłyszało się jakieś głupoty gdzieś na podwórkowym pseudowarsztacie :evil:
A i jeszcze jedno do andrzeja nie powtarzaj moich postów bo o tulejowaniu pompy napisałem wcześniej już i myślę że zbędne jest powtarzanie

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 17 maja 2012, 21:22

Wracając do pierwotnego problemu... :-) Dziś mój silnik załapał się na małą sesję zdjęciową :-) Pokręciłem trochę wałem i w okienku pojawiło się zero. ;-) Pytanie tylko w którym miejscu w okienku ma być ono widoczne? Bodajże kolega @trepek napisał wcześniej, że ma ono przecinać się z dolną krawędzią okienka czyli chyba w ten sposób:
Obrazek

Jednak nie jestem pewien czy tak powinno być. W każdym razie gdy zero jest widoczne na samym końcu okienka to pozostałe dwa znaki wyglądają w ten sposób:
Obrazek Obrazek
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden słupek czy blaszka do której

Jak widać największa rozbieżność jest na kole pasowym pompy wtryskowej ale też i znak na wałku zaworów chyba nie jest tak jak trzeba.. No chyba, że to zero zostawiłem po prostu w złym miejscu w okienku. Tak czy inaczej jakbym go nie zostawił to znak na kole pasowym pompy wtryskowej nigdy nie będzie dobrze, trzeba je będzie przestawić...

A tak z innej beczki to zastanawiałem się gdzie powinienem podłączyć kabelek od pompki chłodzenia turbiny. Wariantów oczywiście nie ma zbyt wiele bo na turbince jest tylko jeden element wyglądający jak czujnik. :-) A wygląda to tak:
Obrazek Obrazek
To chyba ten czujnik... Jak widać, nie wystaje z niego, żaden pin czy blaszka do której można by podłączyć kabelek od pompki ale może po prostu ten element jest urwany. Później jak już silnik będzie znów sprawny (przynajmniej mam taką nadzieję :-D ) postaram się w to miejsce przylutować taki element i sprawdzić co będzie się działo, kto wie, może ten czujnik jest mimo wszystko sprawny.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 17 maja 2012, 22:04

Tak jak myślałem po pierwszych zdjęciach pompa przestawiona o 5-6 zębów tak jak u mnie. musisz pompę przestawić a to zero piszą że ma się przecinać chociaż ja ustawiłem i u mnie było przed krawędzią podesłałem Ci linki do fotek jak to u mnie wyglądało. Ale gdybyś chciał ustawić żeby "0" się przecinało to musisz odkręcić koło pasowe wałka i zbić je i ustawić ponieważ ono jest na stożku a nie na klinie jak pompa. Gdybyś wyciągał pompę to zaznacz na pompie i obudowie rozrządu jej położenie co byś potem za dużo nie kombinował z ustawianiem jej. W sumie prawidłowe ustawienie rozrządu i naciągnięcie paska robi się na poluzowanym kole wałka rozrządu, wtedy jest pewność że przy naciąganiu paska wałek się nie przestawi lub kąt wtrysku na pompie. Co do czujnika na turbo to jest to co na fotce tylko wtyk urwany jest tak jak u mnie :-P tylko ja już tej pompki nie mam. A sprawdzałeś czy koło pompy nie ma luzów choć minimalnych? Kupuj nowy pasek i do roboty :mrgreen:

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 17 maja 2012, 22:34

@slawe1983 właśnie coś te zdjęcia nie wyświetlają się, mógłbyś podać to jeszcze raz? :-)
A co do luzów na kole pompy to na chwilę obecną nie wyczuwam żadnych... Sam bym chciał już się za to zabrać ale brak czasu nie pozwala, mam nadzieję, że uda się na początku nowego tygodnia (dopiero), aha, muszę zaopatrzyć się jeszcze w porządny klucz do napinacza. :-D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 maja 2012, 21:02

Masz nieźle rozjechany rozrząd. Wymień pasek i napinacz.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 19 maja 2012, 13:17


Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 maja 2012, 21:34

slawe1983 pisze:andrzejsz23 po raz kolejny czytam jak kogoś wprowadzasz w błąd.
Panowie poczytać sobie trochę lekturki nie zaszkodzi a nie udzielać rad jak się czegoś nie wie albo zasłyszało się jakieś głupoty gdzieś na podwórkowym pseudowarsztacie :evil:
A i jeszcze jedno do andrzeja nie powtarzaj moich postów bo o tulejowaniu pompy napisałem wcześniej już i myślę że zbędne jest powtarzanie
Weź mi to dokładnie wytłumacz bo nie rozumiem stwierdzenia:" kolejny raz czytam jak kogoś wprowadadzasz w błąd" :evil: :evil: :evil: .Skąd wiesz żę te inoformacje są z jakiegos "pseudowarsztatu", zresztą czasami wiedza życiowa jest więcej warta niż książkowa :!: wcale nie chciałem nikogo powtarzać, po prostu napisałem to co ja miałem na swoim przykładzie i to rozszerzyłem niż TY to napisałeś-także nie rozumiem TWOJEJ uwagi :!: :!: :!:
Sorry że to nie na temat i sorry że kogoś wprowadziłem w błąd.

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 25 maja 2012, 00:37

W końcu mam wszystkie części,narzędzia i co najważniejsze czas aby zabrać się za założenie paska ustawienie rozrządu w moim autku. I teraz odnosząc się do zdjęć, które wcześniej wstawiłem (ukazujących stan aktualny) możecie doradzić mi jak to poustawiać?
1. Czy zero w okienku zostawiłem w dobrym miejscu? Ktoś powiedział, że ma się ono przecinać z dolną częścią okienka i tak właśnie ustawiłem (widoczne na zdjęciu).
2. Czy ruszać wałek zaworów czy zostawić tak jak jest?
3. Co do koła pompy wtryskowej to nie mam wątpliwości, po prostu ustawie je według znaku na obudowie.
spiczi pisze:Wypowiem się co da paska. U mnie psuło go w ten sam sposób co na zdjęciach. Przyczyną było koło ponizej pompy wtryskowej czyli jak się nie myle to jest koło napędzające vacum pompe. Ono jest gładkie ale ma po obu stronach takie wystające ranty. O te ranty cielo mi pasek. Rozwiązanie to kleszczyki i wyskubanie tego zewnętrznego rantu, a potem delikatne podpiłować w miejscu skubania. U mnie się spradziło, pasek nie niszczyło, nie spadał. <ok>
No i właśnie to koło okazało się winne całego zamieszania. Jeden rant jest nadpęknięty w pewnym miejscu i właśnie przez to darło pasek. Czy ktoś może powiedzieć jak dokładnie nazywa się to koło? Chciałem je zamówić ale za bardzo nie wiem czego szukać.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 maja 2012, 12:28

Koło możesz zrobic tak jak pisałem. U mnie działało bez zastrzeżeń.

CO do ustawienia rozrządu to zero na kole zamachowym masz dobrze ustawione na zdjeciu. Koło z wałka rozrzadu musisz zbić (jest na stozku, bez klina). Żeby je zbić musisz popuścić śrube i pukac w ten mały otworek który jest w tej blasze przez który przechodzi wałek. Z tyłu wałka masz nie symetryczne przecięcie i tam wkładasz płaskownik, może być jakiś klucz płaski.
Pompe ustawisz jak obrócisz kołem to w ten najmniejszy otwór ma wejśc śruba (ja używałem &#934;16 stoczonej delikatnie na końcu). Patrząc na pompe od przodu to ta śruba wyjdzie w pozycji 4-5 godziny.

Zakładasz pasek na koła, napinasz. Potem dokręcasz śrube na wałku rozrządu. Obracasz ze 2 razy kołami żeby sprawdzić czy znaki sie pokrywają i jazda <ok>

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 25 maja 2012, 13:06

Ok ale koło jest do wymiany. :-| Ten rant na nim był w pewnym miejscu nadpęknięty i wygięty do środka koła. Chciałem go wyprostować ale ten wygięty fragment rantu odpadł podczas prostowania. Jak nazywa się to koło? Szukałem na przykład w katalogu intercars ale nie udało mi się go znaleźć. :-(

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 maja 2012, 13:30

Janusz_ pisze:Jak nazywa się to koło
To aluminiowe koło? Od pompy olejowej. Poszukam czy gdzieś mi takie nie leży w szopce.
spiczi pisze:Pompe ustawisz jak obrócisz kołem to w ten najmniejszy otwór ma wejśc śruba (ja używałem &#934;16 stoczonej delikatnie na końcu).
Idealnie pasuje też przedłużka od dużych nasadek, to chyba są nasadki 3/4 czy jakoś tak ;-)
andrzejsz23 pisze:Jeżeli masz silnik 1.6 Td to jego symbolem jest RA, natomiast 1.6TDi ma symbol SB(80KM)
RA od SB różni się pompą wtryskową oraz turbiną. Reszta to to samo. Nie wiem skąd się pojawiły bajki, że jeden ma IC a drugi go nie ma? Jeszcze czytałem, że ponoć RA nie ma natrysku na tłoki a SB ma, też nie wiem kto to wymyślij. No ale trudno... wszystkie turbodoładowane 1.6 mają natrysk na denka, czy to 60/70/80KM.

Skrót TD oznacza TurboDiesel a TDI nie oznacza, jak to powszechnie się uważa Turbo Diesel Intercooler lecz Turbodiesel Direct Injection.

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 06 cze 2012, 10:36

Witam ponownie. Jakiś czas temu wymieniłem uszkodzone koło pompy oleju, założyłem nowy pasek rozrządu ale wciąż nie jest tak jak powinno być. Gdy silnik jest zimny to odpala bardzo ciężko. Kiedy już go uruchomię to pracuje dość normalnie, znów są wolne obroty itd. Jednak metaliczny stukot pozostał, na pewno przed awarią silnik brzmiał inaczej, pracował ciszej. Silnik jest też słabszy niż przed awarią, łatwo jest go zdusić np przy ruszaniu. Jak zwykle proszę Was o jakieś rady i sugestie. Nie wiem, może jednak źle ustawiłem ten rozrząd albo problem dotyczy czegoś innego?

[ Dodano: 2012-06-06, 13:16 ]
Już miałem się zabierać do ponownego montażu paska rozrządu ale sam już nie wiem. Sami oceńcie:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Chyba jednak nie ustawiłem tego jak należy ale czy to może dawać takie objawy jak te o których pisałem wyżej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl