Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 cabrio 1,9tdi AHU] brak mocy

ODPOWIEDZ
mike20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 lip 2008, 23:19
Lokalizacja: karczew

[80 b4 cabrio 1,9tdi AHU] brak mocy

Post autor: mike20 » 17 maja 2012, 13:09

Witam.Prosze na poczatku o wyrozumialosc jesli chodzi o polskie litery,jestem za granica i pisze z niemieckiej klawiatury.Problem z autem polega na tym ,ze nie chce jechac na wyzszych obrotach,ciagnie do maks, 120kmh i koniec.Brak reakcji na pedal gazu,dopiero jak rozlacze na chwile zaplon to wszystko wraca do normy,ale tylko na chwile.Na autostradzie ciezko mi bylo tira wyprzedzic nawet.Mialem juz w Polsce takie problemy,podjechalem do mechanika zeby podlaczyc pod vaga,ale okazalo sie ze nie ma polaczenia,laczy sie tylko z ABSem.po namowach mechanika wymienilem przeplywomierz na nowy(osprzet pierburg).nia mielismy juz czasu dochodzic czemu nie ma polaczenia z kompem bo na drugi dzien mialem wyjazd do Niemiec.prosze o jakies sugestie i pomysly jesli chodzi o brak mocy i ten brak lacznosci miedzy vagiem a komputerem.Dodam jeszcze ze mam ograniczona mozliwosc korzystania z komputera i nie moglem dokladnie przeszukac podobnych tematow na forum.Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 maja 2012, 13:38

Zacznij od sprawdzenia zaworka n75. On steruje pracą turbiny. Najłatwiej jest zmostkować razem dochodzące do niego wężyki niebieski i czerwony i zobaczyc jak z mocą. Sprawdź też czy owe wężyki nie są gdzieś przetarte.

Takie problemy były już wiele razy poruszane.

mike20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 lip 2008, 23:19
Lokalizacja: karczew

Post autor: mike20 » 17 maja 2012, 19:08

Przetarte to raczej nie sa,w przeciwnym przypadku to chyba przez caly czas by sie tak dzialo zeby nie chcial jechac.Boje sie tylko zeby zadnego numeru mi nie wywinal w drodze powrotnej.A masz jakis pomysl na brak polaczenia vaga z kompem?zaraz po powrocie odstawie auto do mechanika i niech szuka powodu.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 17 maja 2012, 19:26

Przetarte być nie muszą, jak N75 padł, to tak będzie się działo. Musisz odłączyć na próbę wężyk idący z N75 do gruchy turbiny, jak auto będzie ładnie chodziło to znaczy że elektrozaworek padł. Tylko nie jeździj z odłączonym wężykiem od zaworka, bo w przeciwnym razie turbo będzie pompowało ile może, a to nie jest wskazane. Brak połączenia może być powodem zerwanego przewodu od linii K ECU. No trzeba by przekopać wiązkę i obadać. Chyba że w VAGu coś było źle ustawione, ale jeżeli mechanik się łączył to pewnie zna się na tym. Choć wymiana przepływki na nową bez powodu, nie stawia mechanika w dobrym świetle.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 maja 2012, 19:35

Turbina nie będzie pompowała ile może nawet jak sztanga będzie cały czas zamknięta. Jak mapsesnor zobaczy za duże doładowanie to przytnie dawkę i nadal będzie blokada na 120km/h. Najlepiej jest połączyć czerwony z niebieskim, czyli ten co wchodzi do zaworka z boku z tym co wchodzi od dołu. Wtedy jeżeli gruszka WG działa to doładowanie nie przekroczy 0.7 i nie będzie trybu awaryjnego. Jeżeli natomiast przycina się gruszka lub są przetarte przewody to złapie przeładowanie.
Co do podłączenia do kompa to może spróbuj u kogo innego. Różnie to bywa.

mike20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 lip 2008, 23:19
Lokalizacja: karczew

Post autor: mike20 » 17 maja 2012, 19:41

Nie wiem czy to ma znaczenie,auto jest po chipie.a na przekreconym zaplonie ten n75 tak dziwnie pika,jakby cos w nim stukalo.Ten wezyk tylko na moment odlaczyc od gruszki i sie przejechac?nie podlaczac go nigdzie?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 17 maja 2012, 20:12

Turbina nie będzie pompowała ile może nawet jak sztanga będzie cały czas zamknięta. Jak mapsesnor zobaczy za duże doładowanie to przytnie dawkę i nadal będzie blokada na 120km/h
Zgadza się, ale mi chodzi o to, że mike20 nie ma jeździć z odłączonym wężykiem cały czas, a jedynie spróbować (max. do 3 biegu).
Osobiście robiąc taki test, turbina pompowała 1,5 bara i do 4 biegu dawka się nie cięła, po za tym nie są to moje wymysły, a forumowych magików <ok>
mike20 pisze: na przekreconym zaplonie ten n75 tak dziwnie pika,jakby cos w nim stukalo.Ten wezyk tylko na moment odlaczyc od gruszki i sie przejechac?nie podlaczac go nigdzie?
N75 puka sobie, normalne to jest. A wężyk najlepiej odłączyć od zworka, bo go widać, gruszka jest trochę schowana bardziej.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 maja 2012, 22:02

To, że zawór cyka jest ok. Przewód też lepiej odłącz od zaworka bo tak wygodniej - nie poparzysz się itd.

mike20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 lip 2008, 23:19
Lokalizacja: karczew

Post autor: mike20 » 18 maja 2012, 12:16

Na chwile obecna dziekuje Wam za sugestie i porady,jak wroce do Polski w przyszlym tyg to bede na biezaco informowal co z autem.

[ Dodano: 2012-05-23, 17:03 ]
Nowe fakty w temacie...

Przed wyjazdem dziś do pracy śćiągnąłem wężyk z gruszki.Przejechalem jakies 15km z czego 5 na trasie.Wystąpił taki sam brak mocy jak na trasie w trybie awaryjnym.Na 1,2,3 biegu też bardzo ciężko sie zbierał,maksymalna predkośc to 110kmh,i to przy ciśnięciu na 4 biegu,bo na 5 wogóle nie jechał.W powrotnej drodze założylem wężyk na gruszkę,poprawiło sie ale nieznacznie.Lepiej sie zbierał tylko od dołu,do 3go biegu.Wczoraj sprawdziłem wszystkie wężyki od N75,sa szczelne,połączenia i kable w kostkach tez ok.Ruszałem też sztanga od gruszki,chodzi bardzo ciężko ale płynnie,jej zakres ruchu to jakies 2-3cm do tyłu.Wymieniłbym N75 ale znowu może sie okazać że to nie jest przyczyną.Co Wy na to?

[ Dodano: 2012-05-29, 21:19 ]
Problemem na 99% okazal sie uszkodzony zawór magnetyczny N75.Po jego wymianie auto dostało nowe życie.Na 4 i 5 biegu ciągnie do przodu az miło...:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl