Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Katalizator w dieslu

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 11 paź 2007, 22:30

Moze ja nie tu gdzie trzeba spojrzalem na te oznaczenie silnika,jutro sie postaram wstawic fotke.To moze najlepiej dla pewnosci powiedzcie mi gdzie jest te oznaczenie silnika i rozwiejemy te watpliwosci,no cuz jak by co to bede musial sie przyzanc do bledu :-/

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 paź 2007, 12:47

Nigdzie nie patrz tylko wywal kata i się nie zastanawiaj.
Może być TYLKO LEPIEJ :!:

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 12 paź 2007, 14:54

Wojtano pisze:A wlasnie jak to mialoby wygladac,bo jeden gosciu mowil mi ze poprostu rozcinam kata wybieram wnetrzności, zaspawuje i gra muzyka.
nic nie trzeba rozcinac i nie trzeba spawac. kata odkrecasz od ukladu wydechowego, operujesz i przykrecasz.
Ale inny koles mowil mi ze trzeba wstawic w kacie rurke zeby przez nia spaliny przechodzily,bo jak bedzie pusty calkowicie to przy ujmowaniu gazu bedzie brzydki dzwiek sie robil,i tam w rezonans zachodzic tlumik itp no ogolnie moglo by to wyjsc nie przyjemnie dla ucha.

znam wiele opinii z ktorych wynika ze przydzwiek jest przyjemny. ja tez nie mam zastrzezen.

pzdr
jas

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 12 paź 2007, 16:02

Z tym usunięciem kata bym się tak nie śpieszył ponieważ jeżeli auto ma seryjnie kata to po usunięciu nie przejdzie przeglądu :mrgreen:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 12 paź 2007, 21:10

grinch pisze:Z tym usunięciem kata bym się tak nie śpieszył ponieważ jeżeli auto ma seryjnie kata to po usunięciu nie przejdzie przeglądu :mrgreen:
jeśli auto ma seryjnego kata którego wstawiali przy montażu tego auta (czyli ok 15lat temu) to od dawna jest już zapchany tak, że nie spełnia swego zadania, a jedynie ogranicza przepustowość wydechu :mrgreen:

mico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 17 sie 2007, 15:38
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mico » 11 lis 2007, 22:04

Witam!
ja w swoim B4 wywalilem katalizator pare dni temu. ma przebieg 280 tys.byl zawalony na maxa. silnik ozyl i ma kopa jakiego powinien miec. i teraz nawet slychac swist turbinki. wczesniej tego nie bylo. ja bym sie nie zastanawial nad wywaleniem kata. nie sluchajcie ludzi co mowia za bedzie kopcic po wywaleniu.wlasnie przeciwnie, ustaje kopcenie przy daniu w rure. nie wiem czy ktos z Was zwrocil uwage, czasami jak sie widzi jakies nowe fury z silnikiem TDI i jak wyprzedzaja jak kopca.normalnie kupa dymu za nimi sie robi. to jest wlasnie przez katalizator. jak wiemy nasze 1Z maja juz dopalacze spalin. czyli spaliny trafiaja na tlok i sa jeszcze raz spalane by byly czystsze. ale zanieczyszcza to nasz silnik.kazdy chyba widzial kolektor ssacy ile w nim nagaru.jak jezdzimy spokojnie to te sadze sie osadzaja przed katem. a jak dostanie w rure to turbina te wszystkie zgromadzone sadze pcha przez kata i wlasnie potem za nami dymi. ja swoj katalizator przebilem i zostawilem orginalny korpus. to nie jest prawda ze glosniej chodzi. tylko silniki benzynowe chodza glosniej po takiej operacji. dlatego sie wstawia rurki w to miejsce. juz w dwoch moich samochodach wywalilem katalizator i oby dwa przechodza bez problemow test na emisje spalin. ale sie rozpisalem :lol:

pozdrawiam wszystkich milosnikow audi :-)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 11 lis 2007, 22:13

Wycinaj śmiało w tdi poczujesz różnice.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 12 lis 2007, 00:32

Co do rurki, to ja jednak bym wstawił z prostego powodu. Spalinom łatwiej przejść przez rurkę bez żadnych zawirowań, niż się rozprężyć w puszce katalizatora, zawirować (to spowalnia przepływ), po czym znów sprężyć do następnej rury. To o czym pisze mico, jako o dopalaczu spalin, to EGR. Cofa on część spalin do silnika, żeby podnieść temperaturę spalania, aby tym sposobem spaliny były czystsze. Bez EGR-u silnik sobie bardzo ładnie radzi, bo ma lepsze warunki pracy. Możesz spokojnie wywalić katalizator, a nawet i EGR. Jeśli samochód nie jest totalnie zajeżdżony, tzn. trzyma kompresję i nie żre oleju w ilościach hurtowych, to na pewno przejdzie przegląd. Z resztą jak nawet masz katalizator, ale silnik jest zajeżdżony, to zaraz zatruje katalizator i i tak nie przejdzie przeglądu. Wywal kata, wywal EGR i ciesz się na nowo swoim TDI.

P.S. Jak to dobrze, że do 1,6TD nie wkładali kata i EGR, miałbym tyle spawania i wycinania więcej...

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 28 lis 2007, 12:28

Własnie dzisiaj umówiłem się u mechanika za wycięcie kata i wstawienie rurki. Miałem ciekawą historie, zachwalałem, że w aucuie sie nic nie dzieje, aż tu pewnego razu auto straciło w minute moc, tzn. nic nie szarpało, ale czułem jakbym holował tira z 10cioma naczepami. Zatrzymałem auto i intuicja powiedział mi, aby go przygazować. Kilka razy depnąłem na gaz i z tłumika wywaliło kłeby dypu, aż sie bałem że mnie straż miejska za zanieczyszczanie środowiska zwinie.
Po minutce auto przestało kocic, moc wróciła i jest git.
Nie czekam jednak aż znowu mi się zapcha (auto ma ponad 300 tys) i wycinam.
Cioekawe jak się będzie zachowywac bez kata . napewno napiszę.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 lis 2007, 17:42

Koedzy a co powiecie na temat cisnienia zwrotnego w układzie wydechowym, już nie jednokrotnie spotkałem sie z potwierdzonymi wynikami na hamowni ze po wycieciu sprawnego kata spadły osiągi auta, czesciej działo sie to w silnkach benzynowych jednak w dieslach też wystepowało i objawiało sie mniejszym doładowanim, z powodu zbyt szybkiego oprózninia wydechu.

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 28 lis 2007, 21:36

helmut23 napisz koniecznie jak dokladnie bedzie po wycieciu kata,czy z rurka w kacie czy bez.Ja zaslepilem jak narazie EGR i zadnej roznicy nie czuje,juz jezdze tak z miesiac i napewno nic sie nie zmienilo.Mam 95 rok i takze ponad 300 tys najezdzone.Pozdro

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 lis 2007, 21:50

I właśnie po to jest mintowana strumienica moim zdaniem zeby cylindry siętak szybko nie opróżniały i po zdjęciu nogi z gazu nie wracały z tłumika tylko hamowane są w łuskach. :-/ Ale to takie moje zdanie na proste rozumowanie.Wywalę kata na bank ale wsadze ten strumień mocy :mrgreen:

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 28 lis 2007, 22:01

Z tego co ja slyszalem to po wycieciu kata jesli nie zamontujemy strumienicy to szybciej sie rozleca nam tlumiki ostatnie(koncowe),bo zbytnio sie robia spaliny uwolnione,tak to tlumacze na chlopski rozum

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 lis 2007, 09:16

Koledzy ale tzw. sturmiennica stożkowa czyli zwężka venturiego to wcale nie spowalnia wylotu spalni wrecz go przyśpiesza podkrecając strumień spalinowy przez co szybciej opuscza komore spalania i cały wydech, druga spara żeby to wogóle działało to należy założyć tłumik końcowy wolnego przepływu, w ów czas mam jakiś tam nieznaczny przyrost mocy - oczywiście nie jak pisza w reklamach 15-20% max 3-4PS. Opisałem to dla tego iż kiedyś w VW MK3 wywaliłem kata i odrazu nie było mocy a był to zwykły TD. Ja uważam ze jak kat jest nie zapchany to nie zmniejsza mocy auta...

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 29 lis 2007, 10:52

No i wyszło na to, że katalizator mam ok, tylko środkowy tłumik cały się w środku posypał i mi barabani, zawsze wydawało mi się, ze potrafię ocenić fakt że tłumik jest głosny. Tłumik zamówiony- koszt 90 zł (jakis aluminiowy), a kata nie chca mi wycinać, ponieważ twierdzą, że jest dobry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl