[Coupe NG] Grzejące sie NG
[Coupe NG] Grzejące sie NG
Po wymianie uszczelki pod głowicą niestety auto w upalne dni łapie bardzo szybką temperaturę.W trasie ma ok 97 St ale w korku,na światłach temperatura przekracza 100 st.W te upalne słoneczne dni to już wgl bardzo szybko łapie temperaturę.Myślałem że układ jest zapowietrzony.Odpowietrzałem go na różne sposoby.I nadal to samo.Wywaliłem termostat myśląc że sie zacina ale termostat jest dobry a autko bez termostatu ma takie same objawy.Wywalenie termostatu nic nie pomogło.Po otwarciu maski gruby wąż idący od termostatu twardy i po zgaszeniu auta słychać tylko pracujący-przelewający sie płyn w układzie chłodzenia.Wszystkie węże są ciepłe jak należy.Korek od zbiorniczka kupiony w Aso ok 1-2 lata temu.Podczas jazdy z kratek leci lekko cieple powietrze a nie gorące gdy silnik ma te 100 st.Gdy auto stoi leci już ciepłe.Nagrzewnice wymieniałem w zeszłym roku.Zastanawiam sie jeszcze nad zakupem nowej chłodnicy wody bo może a jest zamulona ale przed wymianą uszczelki wszystko z układem było ok więc to chyba nie wina chłodnicy.Ma ktos jakies pomysły?Z góry dziękuję.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie kupuj chłodnicy w ciemno. Jeśli z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze a nie gorące znaczy to że płyn nie krąży odpowiednio. Kwestia tylko taka czy ta nagrzewnica to przyczyna czy skutek, ponieważ ciepłe powietrze może lecieć w wyniku zapowietrzania się nagrzewnicy co jest skutkiem zagotowania wody. Sprawdź czy nie czuć spalin w układzie chłodzenia. Tylko ostrożnie, oraz czy węże szybko robią się twarde po odpaleniu zimnego auta co mogłoby wskazywać na przedostawanie się spalin do układu chłodzenia.
Labiel, chłodnice i tak musze kupic bo widze ze puszcza leciutko przy jej odpowietrzniku.Wiec i tak i tak bede mial ja nowa w tym tygodniu.Co do nagrzewnicy to w zeszlym roku ją wymienialem.Spalin nie czuc bo robilem uszczelke pod glowica.Weze sa twarde tylko przy tym jak temperatura zbliza sie do 100 St.Dalej zawsze staje autem aby go nie zagotowac.Wtedy slychac po otwarciu maski jak plyn chlodniczy sie przelewa w ukladzie.W sumie to jeden waz tylko jest twardy-ten idacy od termostatu do chlodnicy.A masz jakis patent jak sprawdzic czy w nagrzewnicy jest powietrze czy woda?Odpowietrzalem dziada tak normalnie,zalewalem na termostat,zalewalem przez odpowietrznik i dalej problem pozostaje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zakładając że uszczelka/głowica jest ok, czyli że auto nie ma przedmuchów kompresji do układu chłodzenia przyczyna może być tylko jedna - brak krążenia płynu lub jego zbyt wolne krążenie. Z taki stan może odpowiadać kilka rzeczy:
- nieodpowietrzenie się układu
- termostat
- pompa wody
- zator w układzie chłodzenia
- korek zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem jaki ma bezpośredni wpływ na gotowanie się auta, ale wielokrotnie było to potwierdzone na forum.
Chyba nic innego tu nie wykombinujemy, trzeba wykluczyć wszystko po kolei. Termostat już wykluczyłeś na 100%.
- nieodpowietrzenie się układu
- termostat
- pompa wody
- zator w układzie chłodzenia
- korek zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem jaki ma bezpośredni wpływ na gotowanie się auta, ale wielokrotnie było to potwierdzone na forum.
Chyba nic innego tu nie wykombinujemy, trzeba wykluczyć wszystko po kolei. Termostat już wykluczyłeś na 100%.
Labiel, uszczelke mam nową a wraz z tym robiłem całą głowicę.Sprawdzana była ciśnieniowo.Jest w bdb stanie jak mi powiedział zaprzyjazniony mechanik który ją sprawdzał i planował.Zero pękniec itp rzeczy.Uszczelka Ori z ASO.Na tą chwile auto nie ma zadnych przedmochow,nie czuc spalinami ze zbiorniczka itp rzeczy.Termostat out wiec wykluczony.Pompa wody nowa,pracuje cicho wiec tez ją raczej wykluczam,zator w ukladzie chlodzenia-hmmm tutaj nie wiem ale na dniach wsadze nowiutka chlodnice Ori Behr wiec wtedy zobaczymy jak sie bedzie zachowywalo autko,korek zbiorniczka nowy,zbiorniczek takze.Na mysl mi wciaz przychodzi jakims cudem jeszcze zapowietrzony uklad ale nie wiem jak go moge jeszcze sprawdzic,odpowietrzyc.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
lyn byl w miare czysty.Moze ciut na samym dnie bylo osadu itp ale plyn zalalem go od nowa nowym G12
[ Dodano: 2012-05-21, 20:16 ]
Tak mysle ze jak mi przyjdzie ta nowa chlodnica to kupie jakis specyfik taki do czyszczenia ukladu chlodzenia.Wleje niech pochodzi troszke a potem spuszcze,wywale stara chlodnice,wstawie nową,zaloze termostat i zobacze.Ale watpie zeby to byla wina chlodnicy bo przed wymiana uszczelki wszystko bylo z nia ok.
[ Dodano: 2012-05-21, 20:16 ]
Tak mysle ze jak mi przyjdzie ta nowa chlodnica to kupie jakis specyfik taki do czyszczenia ukladu chlodzenia.Wleje niech pochodzi troszke a potem spuszcze,wywale stara chlodnice,wstawie nową,zaloze termostat i zobacze.Ale watpie zeby to byla wina chlodnicy bo przed wymiana uszczelki wszystko bylo z nia ok.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: