Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDi 1Z] Obrotomierz a kontrolka/czujnik oleju

ODPOWIEDZ
mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

[80 B4 1.9TDi 1Z] Obrotomierz a kontrolka/czujnik oleju

Post autor: mzaba » 22 maja 2012, 12:22

Witam,
Nie do końca wiem gdzie umieścić ten temat, ale problem jest elektryczny więc chyba tutaj. W razie gdybym go umieścił w złym miejscu to proszę o przeniesienie.

Mam pytanie: jaki jest związek pomiędzy kontrolką i czujnikiem (czujnikami) oleju a obrotomierzem.
Wczoraj miałem następującą sytuację: rano po odpaleniu było wszystko ok. Po przejechaniu kilkuset metrów padł mi obrotomierz (wskazówka po prostu opadła na 0) i równocześnie zapaliła się kontrolka oleju. Zjechałem na bok i zgasiłem silnik. Ponowne odpalenie skutkowało zgaśnięciem kontrolki na kilka sekund po czym zaświecała się ponownie. Obrotomierz nadal nic nie wskazywał. U mechanika okazało się że padł czujnik ciśnienia oleju szary (0,9 bar), dodatkowo solidnie nadwyrężony był kabelek od czujnika niebieskiego (0,25 bar). Po wymianie czujnika i zrobieniu kabelka kontrolka zachowuje się normalnie i co ciekawe obrotomierz odżył.
No i właśnie zastanawia mnie jaki jest związek między obrotomierzem a kontrolką oleju bądź też czujnikami, bo z tego co się orientuję to sygnał do obrotka podany jest z kompa a komp o istnieniu oleju nie ma pojęcia. Może ktoś z forumowiczów będzie mi umiał wyjaśnić o co tu chodzi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 22 maja 2012, 16:48

moze to jest sygnalizacja dla kierowcy zeby zgasil auto hehe ? moglo by byc logiczne tylko czy tak jest ...

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 22 maja 2012, 18:59

Eeee, nie wydaje mi się żeby to tak działało, że jak zapala się kontrolka od oleju to pada obrotomierz. Prędzej spodziewałbym się że jak padnie obrotomierz to zapala się kontrolka od oleju bo nie widzi obrotów więc jest tak jakby silnik nie pracował. Ale to chyba też tak nie działa...
Tylko w takim razie o co biega?

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 23 maja 2012, 00:10

no to masz zimne luty i tyle

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 23 maja 2012, 12:44

Spróbuję w takim razie w weekend wytargać licznik i zobaczę czy coś się faktycznie z nim nie podziało. Może masz rację i się jakieś zimne luty porobiły. Tylko za dużo tego na raz - czujnik, kabel od czujnika, zimne luty... Chociaż zgodnie z Prawem Murphy'ego wszystko się pieprzy naraz...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 gru 2014, 20:07

Witam koledzy moze ktoś juz naprawiał zimne luty bo u mnie pewnie też sie urodziły :-P podczas jazy obrotek spada pomaga stykniecie w okolice kontrolek gdy obrotek spadnaie po zgaszeniu i wlaczeniu kluczyka tez nie dzialaja kontrolki jak stukne to zlapia i obrotek tez dziala. Moze ktos podpowie gdzie szukac w którym miejscu ;-) ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl