[80 B4 1,9 1Z] duże kopcenie
[80 B4 1,9 1Z] duże kopcenie
Mam silnik 1,9TDI ze zmienioną elektroniką nie wiem dokładnie ile ma
koni poprzedni właściciel to zrobił (niby 110 KM) i od jakiegoś czasu
zauważyłem że nawet przy rozgrzanym silniku gdy po raz pierwszy przekroczę
ponad 2000 obrotów to za mną jest chmura czarnego dymu później jak mu tak
pociągnę na obrotach to już nie dymi tylko zawsze jak pierwszy raz mu
przycisnę to tak się dzieje, oczywiście czekam aż temperatura będzie bliska 90
stopni czego to może być przyczyna mam już przejechane 240 tys km czy już
się silnik zużył czy może wtryski nie mam pojęcia, ale coraz bardziej
mnie to denerwuje bo wygląda to jakby jelcz jechał pod górkę poza
tym nawet na niskich obrotach po odpaleniu zimnego silnika to zostawia czarne
ślady na trawniku pod rurą wydechową powiedzcie koledzy co zrobić.
koni poprzedni właściciel to zrobił (niby 110 KM) i od jakiegoś czasu
zauważyłem że nawet przy rozgrzanym silniku gdy po raz pierwszy przekroczę
ponad 2000 obrotów to za mną jest chmura czarnego dymu później jak mu tak
pociągnę na obrotach to już nie dymi tylko zawsze jak pierwszy raz mu
przycisnę to tak się dzieje, oczywiście czekam aż temperatura będzie bliska 90
stopni czego to może być przyczyna mam już przejechane 240 tys km czy już
się silnik zużył czy może wtryski nie mam pojęcia, ale coraz bardziej
mnie to denerwuje bo wygląda to jakby jelcz jechał pod górkę poza
tym nawet na niskich obrotach po odpaleniu zimnego silnika to zostawia czarne
ślady na trawniku pod rurą wydechową powiedzcie koledzy co zrobić.
Mozliwe że to co masz wsadzone do kompa dało ciała. Czarna chmura to wina lejących wtrysków,przesadzona dawka paliwa, dziura w dolocie, ale z tym ostatnim wiązałoby sie że auto byłoby mułowate. Jak dasz rade zrób logi dynamiczne i bedzie wiadomo co sie dzieje w silniku. Tu masz grupy jakie sa do zrobienia:001,003,008,010 lub 011
Koledzy dziś jechałem do Krakowa i wyszedł mi nowy problem już mnie dobija ten samochód mianowicie wszystko chodzi tylko przy wyższych obrotach powyżej 2500 nie chce mi wchodzić na obroty wcześniej to był moment na 4 biegu i 4000 obrotów było na liczniku a dziś nie mogłem dojść do 3000 na 4 biegu i czuć było jakby w ogóle przestał przyspieszać nie wiem czy już silnik się kończy czy turbina pada czy może ta elektronika, znacie kogoś kto by mi mógł sprawdzić silnik i to co wyżej kolega napisał posprawdzać z tymi logami dynamicznymi bo ja nie mam pojęcia co robić jestem z Jędrzejowa woj Świętokrzyskie nie mam do tego samochodu siły pomóżcie proszę
Wszystko dobrze koledzy tylko skąd ja mam wiedzieć jaki mam przepływomierz i nie wiem gdzie On sie znajduje właśnie jechałem znowu moim samochodem i postanowiłem dać mu duże obroty na niskim biegu pociągnąłem go na 3 biegu do 3500 obr i zaczął się dławić i szarpał wiec przestałem może powiecie mi gdzie szukać tego przepływomierza i jak sprawdzić jakiej firmy jest bo ja nie wiem a i jeśli możecie powiedzcie mi gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo ten niebieski na krucicu to nie ten jak Go odłączę to temperatura mi nadal się pokazuje więc gdzie On jest ?
stawiałbym na dziure w dolocie - standard w każdym (nie nowym) zczipowanym aucie.
objawy teżby się zgadzały.
sprawdź rure, którą zaznaczyłem na zdjęciu - ona często wywala w 1z po czipie. jeśli to to, sugeruje wymienić ją na taką od auta z mocniejszą turbiną, byleby średnica była taka sama. zaznaczyłem ci też przepływkę (na zdjęciu BOSCH)
objawy teżby się zgadzały.
sprawdź rure, którą zaznaczyłem na zdjęciu - ona często wywala w 1z po czipie. jeśli to to, sugeruje wymienić ją na taką od auta z mocniejszą turbiną, byleby średnica była taka sama. zaznaczyłem ci też przepływkę (na zdjęciu BOSCH)
Dzięki PawelG sprawdzę to jutro a czy wiesz może gdzie znajdują się w tym silniku czujniki temperatury bo na innym poście pisałem o migającej kontrolce płynu chłodzącego i muszę odpiąć wtyczkę od czujnika a znalazłem tylko jedną na króćcu z boku silnika (niebieska) a jest jeszcze jeden czujnik bo jak tego odpiąłem to kontrolka od temperatury nadal migała może ktoś wie gdzie On jest.