Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 1Z] duże kopcenie

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

[80 B4 1,9 1Z] duże kopcenie

Post autor: TomekDj » 13 paź 2007, 12:24

Mam silnik 1,9TDI ze zmienioną elektroniką nie wiem dokładnie ile ma
koni poprzedni właściciel to zrobił (niby 110 KM) i od jakiegoś czasu
zauważyłem że nawet przy rozgrzanym silniku gdy po raz pierwszy przekroczę
ponad 2000 obrotów to za mną jest chmura czarnego dymu później jak mu tak
pociągnę na obrotach to już nie dymi tylko zawsze jak pierwszy raz mu
przycisnę to tak się dzieje, oczywiście czekam aż temperatura będzie bliska 90
stopni czego to może być przyczyna mam już przejechane 240 tys km czy już
się silnik zużył czy może wtryski nie mam pojęcia, ale coraz bardziej
mnie to denerwuje bo wygląda to jakby jelcz jechał pod górkę :-/ poza
tym nawet na niskich obrotach po odpaleniu zimnego silnika to zostawia czarne
ślady na trawniku pod rurą wydechową powiedzcie koledzy co zrobić.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 paź 2007, 13:14

Mozliwe że to co masz wsadzone do kompa dało ciała. Czarna chmura to wina lejących wtrysków,przesadzona dawka paliwa, dziura w dolocie, ale z tym ostatnim wiązałoby sie że auto byłoby mułowate. Jak dasz rade zrób logi dynamiczne i bedzie wiadomo co sie dzieje w silniku. Tu masz grupy jakie sa do zrobienia:001,003,008,010 lub 011

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 13 paź 2007, 13:44

Z drugiej strony krąza opinie, ze diesel musi kopcic. Mozna lakonicznie powiedziec, ze dym (czarny) = moc, aczkolwiek nadmierne dymienie jak juz pisal kolega wyzej trzeba zrobic diagnostyke najlepiej dynamiczna.

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 14 paź 2007, 12:57

Koledzy dziś jechałem do Krakowa i wyszedł mi nowy problem już mnie dobija ten samochód mianowicie wszystko chodzi tylko przy wyższych obrotach powyżej 2500 nie chce mi wchodzić na obroty wcześniej to był moment na 4 biegu i 4000 obrotów było na liczniku a dziś nie mogłem dojść do 3000 na 4 biegu i czuć było jakby w ogóle przestał przyspieszać nie wiem czy już silnik się kończy czy turbina pada czy może ta elektronika, znacie kogoś kto by mi mógł sprawdzić silnik i to co wyżej kolega napisał posprawdzać z tymi logami dynamicznymi bo ja nie mam pojęcia co robić jestem z Jędrzejowa woj Świętokrzyskie nie mam do tego samochodu siły pomóżcie proszę

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 14 paź 2007, 13:05

Mozesz podokrecac metalowe obejmki przy gumowych rurach do turbo i IC i poszukaj czy nigdzie w tych wezach nie masz przetarc lub pekniec.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 14 paź 2007, 13:11

Odłącz przepływomierz. Jeśli idzie tak samo jak przed odłączeniem to masz powód problemów.
A propos jaka przepływka Bosch, czy Pierburg :?:

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 14 paź 2007, 13:29

dokładnie sprawdź grube gumowe rury w układzie dolotowym, nie powinno być żadnych pęknięć!!!!!!! pozdrawiam i życzę szerokości ______________________________piachu

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 14 paź 2007, 17:18

Wszystko dobrze koledzy tylko skąd ja mam wiedzieć jaki mam przepływomierz i nie wiem gdzie On sie znajduje właśnie jechałem znowu moim samochodem i postanowiłem dać mu duże obroty na niskim biegu pociągnąłem go na 3 biegu do 3500 obr i zaczął się dławić i szarpał wiec przestałem może powiecie mi gdzie szukać tego przepływomierza i jak sprawdzić jakiej firmy jest bo ja nie wiem a i jeśli możecie powiedzcie mi gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo ten niebieski na krucicu to nie ten jak Go odłączę to temperatura mi nadal się pokazuje więc gdzie On jest ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 paź 2007, 18:42

Przepłuwomierz jest zamocowany do filtra powietrza BOSCH to duża prostokatna puszka a PIERBURG to mniejsza okragła puszka. NAjczęściej braku mocy powyżej 3000 to wina przepływki.Odepnij kostke od niego i sie przejedź.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 17 paź 2007, 17:43

witam koledzy. powiedzcie mi co to są logi dynamiczne???

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 17 paź 2007, 18:17

A moze powietrze w paliwie, daj mu w piz..... i niech ktos popatrzy na weze od paliwa czy widac bobmbeliki

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 17 paź 2007, 21:07

No właśnie koledzy zastanawiało mnie to że jak patrzyłem na przezroczyste wężyki w których płynie ropa to było w nich bardzo dużo powietrza bąbelki takie pływały czy tak powinno być ? może to jest przyczyna że jest słaby ? Bo u mnie ich jest bardzo dużo :-/

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 paź 2007, 11:39

Sprawdx lepiej szczelność przewodów między Ic a silnikiem oraz między przepływka a turbo i turbo do IC.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 18 paź 2007, 16:27

stawiałbym na dziure w dolocie - standard w każdym (nie nowym) zczipowanym aucie.
objawy teżby się zgadzały.

sprawdź rure, którą zaznaczyłem na zdjęciu - ona często wywala w 1z po czipie. jeśli to to, sugeruje wymienić ją na taką od auta z mocniejszą turbiną, byleby średnica była taka sama. zaznaczyłem ci też przepływkę (na zdjęciu BOSCH)
Obrazek

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 18 paź 2007, 18:52

Dzięki PawelG sprawdzę to jutro a czy wiesz może gdzie znajdują się w tym silniku czujniki temperatury bo na innym poście pisałem o migającej kontrolce płynu chłodzącego i muszę odpiąć wtyczkę od czujnika a znalazłem tylko jedną na króćcu z boku silnika (niebieska) a jest jeszcze jeden czujnik bo jak tego odpiąłem to kontrolka od temperatury nadal migała może ktoś wie gdzie On jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl