[B4 1.9 TD AAZ] Ciśnienie oleju zaświeca się.
[B4 1.9 TD AAZ] Ciśnienie oleju zaświeca się.
Witam. Od kąd kupiłem autko miałem problem z kontrolka i brzęczkiem oleju. Jak kupiłem załączał się tylko przy odpaleniu po dłuższym odstaniu auta myślałem że to zaworek na pompie oleju więc tak jeździłem, przed zima wymieniałem uszczelkę pod głowicą. bo padła. mówiłem mechanikowi niech sprawdzi ciśnienie oleju sprawdzał mówił ze OK. Przez zimie ta kontrolka się nie zaświecała, teraz jak są ciepłe dni to przy odpaleniu na zimnym silniku nie świeci a jak się nagrzeje to na wolnych obrotach cały czas świeci i piszczy... więc dałem do mechanika wymienił pompę oleju dalej świeci... wymienił wszystkie czujniki, i dalej to samo. Już nie mam pomysłów co to może być. Mierząc ciśnienie jest w porządku. Myślałem też że to ten termostacik co puszcza olej na chłodnice oleju ale wyciągłem go całkiem i też to samo po nagrzaniu na wolnych obrotach świeci.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2012, 21:20 przez kusztyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak odłączysz czujnik to nic dziwnego że świeci kontrolkakusztyk pisze:a nawet jak odłączę jakiś czujnik i bez niego odpalę auto to cały czas świeci kontrolka.
Nie koniecznie musi być przerwany, wystarczy że jest popękany, naderwany, słabe lub zaśniedziałe połączenie na konektorze lub tym podobne, i właśnie takie może dawać objawy.
To jest prawie tak samo jak z uszkodzoną wiązką tylnej klapy w sedanie, jak ruszysz kablami to się światło cofania zapali, jak klapę zamkniesz to światła giną.
Sprawdź dobrze kable.
pin ten jest w alternatorze
fabrycznie jest to zielony kabel który podłączasz do alternatora
musisz pokombinować odnośnie "dynamicznej kontroli oleju" odpowiedzialny za to jest tez jakiś przekaźnik
poszukaj na forum założyłem kiedyś temat odnośnie tego samego problemu
i tam ktoś opisał jak działa dynamiczna kontrola oleju
ja tez mam obrotek z benzyny musisz wlutować potencjometr żeby go wyskalować i będzie działał prawidłowo to tez znajdziesz na forum
[ Dodano: 2012-05-25, 19:50 ]
https://audi80.pl/16-td-cisnienie-ol ... t62697.htm link do tematu
fabrycznie jest to zielony kabel który podłączasz do alternatora
musisz pokombinować odnośnie "dynamicznej kontroli oleju" odpowiedzialny za to jest tez jakiś przekaźnik
poszukaj na forum założyłem kiedyś temat odnośnie tego samego problemu
i tam ktoś opisał jak działa dynamiczna kontrola oleju
ja tez mam obrotek z benzyny musisz wlutować potencjometr żeby go wyskalować i będzie działał prawidłowo to tez znajdziesz na forum
[ Dodano: 2012-05-25, 19:50 ]
https://audi80.pl/16-td-cisnienie-ol ... t62697.htm link do tematu
Witam, trochę się podepnę do tematu jeżeli nikt nie ma nic przeciwko
Więc mam takie pytanie, jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem w samochodzie wiązkę elektryczną silnika (auto rocznik 88 a wiązka z rocznika 91 więc parę różnic było) i od tamtego czasu włącza się brzęczyk i świeci się kontrolka oleju na obrotach jałowych - tj około 820. Myślałem że źle podłączyłem czujniki ale jest tak jak poprzednio więc chyba wszystko powinno być ok. Wczoraj podłączyłem dodatkowe zegary żeby sprawdzić ciśnienie oleju i na zimnym na jałowym jest ponad 4 ale po nagrzaniu spada do ok 1.2 - wystarczy lekko dodać gazu i od razu ciśnienie stopniowo wzrasta do 5. Zastanawiam się czy to problem z podłączeniem czujnika (albo przekłamuje) / przekaźnika dynamicznej kontroli oleju / tego pinu W z alternatora (przy wymianie wiązki tam nic nie ruszałem) czy może coś niedobrego się dzieje z silnikiem... Auto ogólnie pracuje dobrze, cicho i równo. Nie słychać żadnego stukania. Ktoś wie czy w nowszych rocznikach był inny przekaźnik od ciśnienia oleju? Dodam że olej nie był jeszcze wymieniany (nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał) ale na bagnecie ilość jest ok (tylko kolor czarny). Wiem że powinienem wymienić olej, ale jeżeli mam potem zdejmować miskę olejową to wolę ogarnąć wszystko za jednym zamachem. Oczywiście auto to audi 90, silnik NG.
Mam nadzieje że to nie problem że to kategoria TD, piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu ale w razie czego to uczynię.
Pozdrawiam
Więc mam takie pytanie, jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem w samochodzie wiązkę elektryczną silnika (auto rocznik 88 a wiązka z rocznika 91 więc parę różnic było) i od tamtego czasu włącza się brzęczyk i świeci się kontrolka oleju na obrotach jałowych - tj około 820. Myślałem że źle podłączyłem czujniki ale jest tak jak poprzednio więc chyba wszystko powinno być ok. Wczoraj podłączyłem dodatkowe zegary żeby sprawdzić ciśnienie oleju i na zimnym na jałowym jest ponad 4 ale po nagrzaniu spada do ok 1.2 - wystarczy lekko dodać gazu i od razu ciśnienie stopniowo wzrasta do 5. Zastanawiam się czy to problem z podłączeniem czujnika (albo przekłamuje) / przekaźnika dynamicznej kontroli oleju / tego pinu W z alternatora (przy wymianie wiązki tam nic nie ruszałem) czy może coś niedobrego się dzieje z silnikiem... Auto ogólnie pracuje dobrze, cicho i równo. Nie słychać żadnego stukania. Ktoś wie czy w nowszych rocznikach był inny przekaźnik od ciśnienia oleju? Dodam że olej nie był jeszcze wymieniany (nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał) ale na bagnecie ilość jest ok (tylko kolor czarny). Wiem że powinienem wymienić olej, ale jeżeli mam potem zdejmować miskę olejową to wolę ogarnąć wszystko za jednym zamachem. Oczywiście auto to audi 90, silnik NG.
Mam nadzieje że to nie problem że to kategoria TD, piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu ale w razie czego to uczynię.
Pozdrawiam
kusztyk, zacznijmy od tego jakie masz kolory czujników cisnienia oleju ?
masz brązowy/niebieski? i szary?
eNn, masz silnik benzynowy i ty nie masz pinu "W" w alternatorze. U Ciebie dynamicza kontrola cisnienia oleju sygnał predkości obrotowej (podobnie jak obrotomierz) bierze z cewki. Jeśli olej jest stary to moze być przepracowny i przez to mniejsze ciśnienie oleju.
Moge się mylić, ale 1,2 bara na rozgrzanym silniku na biegu jałowym to duże ciśnienie i kontrolka nie powinna się odzywać, bo czujnik niskiego ciśnienia jest na 0,25bara.
W etce nie jest podane szczegołowo ale p[o wybraniu silników 5cyl pokazuje 2 czujniki cisnienia oleju: 0,25bara - kolor niebieski i 1,8bara- kolor biały. Sprawdź jjakie Ty masz kolory.
masz brązowy/niebieski? i szary?
eNn, masz silnik benzynowy i ty nie masz pinu "W" w alternatorze. U Ciebie dynamicza kontrola cisnienia oleju sygnał predkości obrotowej (podobnie jak obrotomierz) bierze z cewki. Jeśli olej jest stary to moze być przepracowny i przez to mniejsze ciśnienie oleju.
Moge się mylić, ale 1,2 bara na rozgrzanym silniku na biegu jałowym to duże ciśnienie i kontrolka nie powinna się odzywać, bo czujnik niskiego ciśnienia jest na 0,25bara.
W etce nie jest podane szczegołowo ale p[o wybraniu silników 5cyl pokazuje 2 czujniki cisnienia oleju: 0,25bara - kolor niebieski i 1,8bara- kolor biały. Sprawdź jjakie Ty masz kolory.
Właśnie wydaje mi się że 1.2 bara to za mało (czytałem że powinno być ok 2 albo coś koło tego). Jeżeli chodzi o czujniki, to u góry mam bańkę (ten 2 pinowy, jeden pin = biały kabel a drugi pin = dodatkowe zegary), drugi czujnik - niżej, nie wiem jakiego koloru jest ale idzie do niego kabel niebieski. Co do tej cewki to powiem że w starej instalacji elektrycznej (tej 88 rok) miałem jeszcze jakiś dodatkowy kabel podpięty do cewki wychodzący z instalacji, w tej nowej instalacji (rok 91) takiego czegoś nie ma. Dodam że sprawdzałem w drugiej audicy (też 90tka, rok 89) i też nie ma takiego kabla idącego do cewki. Dlatego pytałem czy może ktoś wie czy jest jakaś różnica w przekaźniku czy czymś jeszcze?
Powitać jeżeli można zapytać?
Mam podobny problem na wysokich obrotach zapala mi się kontrolka oleju dlaczego?
Założyłem odpowiednie nowe nie badziewne czujniki kabelki co idą do nich są dobre nie uszkodzone wsuwki wchodzą na ciasno, olej wymieniony na nowy, oczywiście jest stan 10w/40.
Nie dawno był wymieniany alternator i z tego co zauważyłem, że pin "W" jest nie podpięty nie widziałem do czego jest szukałem kabelka który ma iść do niego i nie ma go może bym pociągnął nowy? wie koś może gdzie on dokładnie idzie??
Mam podobny problem na wysokich obrotach zapala mi się kontrolka oleju dlaczego?
Założyłem odpowiednie nowe nie badziewne czujniki kabelki co idą do nich są dobre nie uszkodzone wsuwki wchodzą na ciasno, olej wymieniony na nowy, oczywiście jest stan 10w/40.
Nie dawno był wymieniany alternator i z tego co zauważyłem, że pin "W" jest nie podpięty nie widziałem do czego jest szukałem kabelka który ma iść do niego i nie ma go może bym pociągnął nowy? wie koś może gdzie on dokładnie idzie??