Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Ciśnienie oleju zaświeca się.

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[B4 1.9 TD AAZ] Ciśnienie oleju zaświeca się.

Post autor: kusztyk » 25 maja 2012, 18:22

Witam. Od kąd kupiłem autko miałem problem z kontrolka i brzęczkiem oleju. Jak kupiłem załączał się tylko przy odpaleniu po dłuższym odstaniu auta myślałem że to zaworek na pompie oleju więc tak jeździłem, przed zima wymieniałem uszczelkę pod głowicą. bo padła. mówiłem mechanikowi niech sprawdzi ciśnienie oleju sprawdzał mówił ze OK. Przez zimie ta kontrolka się nie zaświecała, teraz jak są ciepłe dni to przy odpaleniu na zimnym silniku nie świeci a jak się nagrzeje to na wolnych obrotach cały czas świeci i piszczy... więc dałem do mechanika wymienił pompę oleju dalej świeci... wymienił wszystkie czujniki, i dalej to samo. Już nie mam pomysłów co to może być. Mierząc ciśnienie jest w porządku. Myślałem też że to ten termostacik co puszcza olej na chłodnice oleju ale wyciągłem go całkiem i też to samo po nagrzaniu na wolnych obrotach świeci.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2012, 21:20 przez kusztyk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 maja 2012, 18:50

A nie myślałeś przypadkiem że może któryś czujnik ma uwalony kabelek ;-)
Sprawdź dokładnie kabelki idące do czujników niskiego i wysokiego ciśnienia, najprawdopodobniej któryś jest przerwany <ok>

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » 25 maja 2012, 19:02

No ale jakby był przerwany to by świecił na zimnym silniku też, a nawet jak odłączę jakiś czujnik i bez niego odpalę auto to cały czas świeci kontrolka.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 maja 2012, 19:08

kusztyk pisze:a nawet jak odłączę jakiś czujnik i bez niego odpalę auto to cały czas świeci kontrolka.
Jak odłączysz czujnik to nic dziwnego że świeci kontrolka ;-)
Nie koniecznie musi być przerwany, wystarczy że jest popękany, naderwany, słabe lub zaśniedziałe połączenie na konektorze lub tym podobne, i właśnie takie może dawać objawy.
To jest prawie tak samo jak z uszkodzoną wiązką tylnej klapy w sedanie, jak ruszysz kablami to się światło cofania zapali, jak klapę zamkniesz to światła giną.
Sprawdź dobrze kable.

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » 25 maja 2012, 19:09

A gdzie kable idą od czujników? Może pociągnę nowe.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 maja 2012, 19:13

kusztyk pisze:A gdzie kable idą od czujników? Może pociągnę nowe.
Po nitce do kłębka, chcąc wymieniać i tak będziesz musiał ciąć izolacje.
Podejrzewam że samo uszkodzenie występuje na odkrytej części zaraz przy czujniku.

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 25 maja 2012, 19:28

Mialem to samo
winny byl kabelek tzw. Pin W w alternatorze
ktory daje sygnal do obrotomierza i do dynamicznej kontroli cisnienia oleju
nie wiem jak to dziala ale przypuszczam ze to wlasnie to
objawy mialem takie same jak Ty

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » 25 maja 2012, 19:35

Hmm. Ja w sumie mam coś porąbane z obrotomierzem. Bo jak odpalę to jest na 6 tys obr. Ale myślałem że ktoś wcześniej coś kombinował, bo chyba licznik jest z benzyny bo ma obrotomierz do 8tyś. A gdzie jest ten pin? Jak go zrobiłeś?

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 25 maja 2012, 19:48

pin ten jest w alternatorze
fabrycznie jest to zielony kabel który podłączasz do alternatora
musisz pokombinować odnośnie "dynamicznej kontroli oleju" odpowiedzialny za to jest tez jakiś przekaźnik
poszukaj na forum założyłem kiedyś temat odnośnie tego samego problemu
i tam ktoś opisał jak działa dynamiczna kontrola oleju
ja tez mam obrotek z benzyny musisz wlutować potencjometr żeby go wyskalować i będzie działał prawidłowo to tez znajdziesz na forum

[ Dodano: 2012-05-25, 19:50 ]
https://audi80.pl/16-td-cisnienie-ol ... t62697.htm link do tematu

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » 25 maja 2012, 21:19

Jutro jak będę mieć czas to zobaczę czy mam ten kabelek. To pewnie będzie to :). Tylko jak teraz dojść do tego gdzie może być zepsute;(

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 25 maja 2012, 21:23

Witam, trochę się podepnę do tematu jeżeli nikt nie ma nic przeciwko :-)
Więc mam takie pytanie, jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem w samochodzie wiązkę elektryczną silnika (auto rocznik 88 a wiązka z rocznika 91 więc parę różnic było) i od tamtego czasu włącza się brzęczyk i świeci się kontrolka oleju na obrotach jałowych - tj około 820. Myślałem że źle podłączyłem czujniki ale jest tak jak poprzednio więc chyba wszystko powinno być ok. Wczoraj podłączyłem dodatkowe zegary żeby sprawdzić ciśnienie oleju i na zimnym na jałowym jest ponad 4 ale po nagrzaniu spada do ok 1.2 :-/ - wystarczy lekko dodać gazu i od razu ciśnienie stopniowo wzrasta do 5. Zastanawiam się czy to problem z podłączeniem czujnika (albo przekłamuje) / przekaźnika dynamicznej kontroli oleju / tego pinu W z alternatora (przy wymianie wiązki tam nic nie ruszałem) czy może coś niedobrego się dzieje z silnikiem... Auto ogólnie pracuje dobrze, cicho i równo. Nie słychać żadnego stukania. Ktoś wie czy w nowszych rocznikach był inny przekaźnik od ciśnienia oleju? Dodam że olej nie był jeszcze wymieniany (nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał) ale na bagnecie ilość jest ok (tylko kolor czarny). Wiem że powinienem wymienić olej, ale jeżeli mam potem zdejmować miskę olejową to wolę ogarnąć wszystko za jednym zamachem. Oczywiście auto to audi 90, silnik NG.

Mam nadzieje że to nie problem że to kategoria TD, piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu ale w razie czego to uczynię.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 26 maja 2012, 09:15

kusztyk, zacznijmy od tego jakie masz kolory czujników cisnienia oleju ?

masz brązowy/niebieski? i szary?

eNn, masz silnik benzynowy i ty nie masz pinu "W" w alternatorze. U Ciebie dynamicza kontrola cisnienia oleju sygnał predkości obrotowej (podobnie jak obrotomierz) bierze z cewki. Jeśli olej jest stary to moze być przepracowny i przez to mniejsze ciśnienie oleju.
Moge się mylić, ale 1,2 bara na rozgrzanym silniku na biegu jałowym to duże ciśnienie i kontrolka nie powinna się odzywać, bo czujnik niskiego ciśnienia jest na 0,25bara.
W etce nie jest podane szczegołowo ale p[o wybraniu silników 5cyl pokazuje 2 czujniki cisnienia oleju: 0,25bara - kolor niebieski i 1,8bara- kolor biały. Sprawdź jjakie Ty masz kolory.

kusztyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » 26 maja 2012, 22:16

Mam silnik diesla 1.9 TD. Pin W mam w alternatorze dzisiaj jak sprawdzałem go to jak go odpiąłem to w ogóle nie pokazuje obrotów więc styki muszą być z nim OK.
Dwa czujniki mam przy filtrze oleju jeden szary i niebieski.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 27 maja 2012, 19:30

Właśnie wydaje mi się że 1.2 bara to za mało (czytałem że powinno być ok 2 albo coś koło tego). Jeżeli chodzi o czujniki, to u góry mam bańkę (ten 2 pinowy, jeden pin = biały kabel a drugi pin = dodatkowe zegary), drugi czujnik - niżej, nie wiem jakiego koloru jest ale idzie do niego kabel niebieski. Co do tej cewki to powiem że w starej instalacji elektrycznej (tej 88 rok) miałem jeszcze jakiś dodatkowy kabel podpięty do cewki wychodzący z instalacji, w tej nowej instalacji (rok 91) takiego czegoś nie ma. Dodam że sprawdzałem w drugiej audicy (też 90tka, rok 89) i też nie ma takiego kabla idącego do cewki. Dlatego pytałem czy może ktoś wie czy jest jakaś różnica w przekaźniku czy czymś jeszcze?

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 30 maja 2012, 14:03

Powitać jeżeli można zapytać?
Mam podobny problem na wysokich obrotach zapala mi się kontrolka oleju dlaczego?
Założyłem odpowiednie nowe nie badziewne czujniki kabelki co idą do nich są dobre nie uszkodzone wsuwki wchodzą na ciasno, olej wymieniony na nowy, oczywiście jest stan 10w/40.
Nie dawno był wymieniany alternator i z tego co zauważyłem, że pin "W" jest nie podpięty nie widziałem do czego jest szukałem kabelka który ma iść do niego i nie ma go może bym pociągnął nowy? wie koś może gdzie on dokładnie idzie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl