Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Robi trrr pod przepustnicą i nie trzyma obrotów.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

[B4 NG] Robi trrr pod przepustnicą i nie trzyma obrotów.

Post autor: primo121 » 19 maja 2012, 21:33

Problem polega na tym że zacząl nie trzymać obrotów i jednocześnie robi takie trrrrrr pod przepustnicą. Tak podobnie jak regulator ciśnienia tylko szybko i jakoś dziwnie. Myślalem że to regulator wariuje ten nad gumą nad przeplywką , metalowy, z wyjściami na podciśnieniowe wężyki .
Ale to pochodzi spod spodu kolektora ssącego, jakby u dolu przepustnicy lub gdzie w pobliżu i wtedy auto dziwnie chodzi, prawie gaśnie.

Niekiedy jak go zgaszę i odpalę to normalnie chodzi a niekiedy męczę się i tak jadę i problem z czasem w drodze ustanie. Czyli prawa noga caly czas trzyma gaz żeby nie zgasl.

O co w tym chodzi i co tu jest nie tak. Pomocy.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 29 maja 2012, 14:56

Pod przepustnicą przechodzi przewód doprowadzający powietrze do silniczka krokowego, prawdopodobnie podciśnienie panujące w nim zamyka go.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 29 maja 2012, 20:34

chodzi o tego węża co leci pod kolektorem ssącym (wzdluż) i wpięty jest pod krokowca ?

dziś wykręcilem ten trójnik taki co wkręca się w niego czujniki temperatury dwu pinowy i trzy pinowy, jeżdżę na wodzie więc zrobil się na nich nalot , wyczyścilem papierem ściernym i po zapaleniu wcześniej wogole obrotów nie trzymal a teraz już jakieś 400 obr.
ale to jeszcze nie to bo nie moge doprowadzić silnika i obrotów do ładu. na przepustnicy brak napięcia i jak wezmę wyreguluję śrubką aby slychać bylo klinknięcie to chodzić nie chce i musi być ona podkręcona lekko.... krokowiec aktualnie odpięty....
przeplywka z auta z benzyny pochodzi i niedawno kupilem. i chodzilo dobrze jakiś czas a teraz znowu są problemy.

nie mam już nerwów do tego.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 29 maja 2012, 22:32

primo121 pisze:chodzi o tego węża co leci pod kolektorem ssącym (wzdluż) i wpięty jest pod krokowca ?

dziś wykręcilem ten trójnik taki co wkręca się w niego czujniki temperatury dwu pinowy i trzy pinowy, jeżdżę na wodzie więc zrobil się na nich nalot , wyczyścilem papierem ściernym i po zapaleniu wcześniej wogole obrotów nie trzymal a teraz już jakieś 400 obr.
ale to jeszcze nie to bo nie moge doprowadzić silnika i obrotów do ładu. na przepustnicy brak napięcia i jak wezmę wyreguluję śrubką aby slychać bylo klinknięcie to chodzić nie chce i musi być ona podkręcona lekko.... krokowiec aktualnie odpięty....
przeplywka z auta z benzyny pochodzi i niedawno kupilem. i chodzilo dobrze jakiś czas a teraz znowu są problemy.

nie mam już nerwów do tego.
zrob tak:

1.wykrec srubke podpierajaca przepustnice
2.odpal auto na beznynie
3.zdejmij wtyczke z nastawnika cisnienia - powinienes miec stabilne obroty (ECU wchodzi w tryb awaryjny)
4.podlacz wtyczke nastawnika
a)jezeli obroty spadna jest za bogato
b)jezeli obrot wzrosna jest za ubogo
5.wez klucz imbus 3 i wloz w otwor do regulacji CO
6.jezeli jest za bogato przekrec w lewo (male ruchy, po kilka milimetrow)
7.jezeli jest za ubogo przekrec w prawo(male ruchy, po kilka milimetrow)

Jezeli opanujesz juz jalowe to ma byc tak ze po zdjeciu wtyczki z nastawnika nie powinno byc zadnej roznicy w obrotach, tzn nie powinny ani wzrastac ani malec. Pozostale ustawianie to wpiecie sie szeregowo w prad nastawnika, ale to juz kosmetyka. Czasami ta prcedura pomaga o ile jest dobrze wyregulowana klapa przeplywomierza (talerzyk) a tlok w rozdzielaczu nie jest zatarty (nie jezdzil na LPG).

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 31 maja 2012, 20:26

A więc tak wygląda sprawa:

Na zimnym silniku popuścilem śrubkę nad przepustnicą tak żeby po puszczeniu bylo slychać kliknięcie.

I po zapaleniu obroty są na samym dole więc prawie wogole nie trzymają i przygasa. i na lpg i na benzynie ta sama sytuacja.

Krokowiec przypominam że jest odłączony bo z podpiętym już całkowicie do ładu nie mogę dojść.

Jeżeli dawka byla by nie taka to przynajmniej na lpg by chodzil i coś trzymal i wraz ze wzrostem temperatury wzrastają też i obroty.

więc wina może jakiegoś czujnika temperatury czy coś....

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 01 cze 2012, 00:13

wina leży po stronie krokowca! wyjmij go i zamiast niego załóż register od gazu i wyreguluj. może chociaż na gazie będziesz miał normalne obroty

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 01 cze 2012, 06:33

primo121 pisze:A więc tak wygląda sprawa:

Na zimnym silniku popuścilem śrubkę nad przepustnicą tak żeby po puszczeniu bylo slychać kliknięcie.

I po zapaleniu obroty są na samym dole więc prawie wogole nie trzymają i przygasa. i na lpg i na benzynie ta sama sytuacja.

Krokowiec przypominam że jest odłączony bo z podpiętym już całkowicie do ładu nie mogę dojść.

Jeżeli dawka byla by nie taka to przynajmniej na lpg by chodzil i coś trzymal i wraz ze wzrostem temperatury wzrastają też i obroty.

więc wina może jakiegoś czujnika temperatury czy coś....
no to na odpietym krokowcu i wykreconej srubce zawsze bedzie lipa

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 15:07

żeby dojść do ładu nie możesz tak porostu omijać krokowca :shock: podłącz wszystko następnie weś się za regulacje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl