Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] blos i spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] blos i spalanie

Post autor: papaj » 29 maja 2012, 20:19

witam mam problem z samochodem normalnie na butli jak wlałem pełno 31,5 litra to zrobiłem od 190 do 210 km, było to dla mnie w miare akceptowalne, ale ostatnio na niespełna 32 litrach zrobiłem zaledwie 150 km jazda raczej bez butowamia po wiejskich drogach, mało świateł i skrzyżowań, teraz moje pytanie jest takie": co odpowiada za spalanie lpg w instalacji z blosem? wyregulowanego blosa mam na wskażnik lambda rowy 1,00, filtr powietrza nowy lewego powietrza raczej nie łapie a i zauważyłem ze na wolnych obrotach spaliny bardzo intensywnie śmierdzą czego wczesniej jakoś nie zauważyłem

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [2.3 NG] blos i spalanie

Post autor: itor » 29 maja 2012, 20:30

papaj pisze:witam mam problem z samochodem normalnie na butli jak wlałem pełno 31,5 litra to zrobiłem od 190 do 210 km, było to dla mnie w miare akceptowalne, ale ostatnio na niespełna 32 litrach zrobiłem zaledwie 150 km jazda raczej bez butowamia po wiejskich drogach, mało świateł i skrzyżowań, teraz moje pytanie jest takie": co odpowiada za spalanie lpg w instalacji z blosem? wyregulowanego blosa mam na wskażnik lambda rowy 1,00, filtr powietrza nowy lewego powietrza raczej nie łapie a i zauważyłem ze na wolnych obrotach spaliny bardzo intensywnie śmierdzą czego wczesniej jakoś nie zauważyłem
Ja w silniku 2.3 AAR w Audi C4 100 i ASB mam spalanie na poziomie 16 litrow po miescie i 11 w trasie, te auta strasznie duzo pala, tobie moze juz umiera parownik

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 maja 2012, 20:42

no te 16 to spoko ale teraz to za duzo. jak poznac ze parownik się kończy? w poprzednim aucie wogóle nie chciał jechac po otwarciu drugiej przepustnicy ale teraz takie objawy mam tylko na zimnym i to nie zawsze, moze to juz faktycznie parownik

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 29 maja 2012, 20:46

papaj pisze:no te 16 to spoko ale teraz to za duzo. jak poznac ze parownik się kończy? w poprzednim aucie wogóle nie chciał jechac po otwarciu drugiej przepustnicy ale teraz takie objawy mam tylko na zimnym i to nie zawsze, moze to juz faktycznie parownik
a masz kompensacje parownika zrobiona?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 maja 2012, 23:07

mam ten przewód wpięty w gumę przepływomierza

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 30 maja 2012, 07:06

Ja mam blosa bez kompensacji, już sam nie wiem jak powinno być, spala od 11 w trasie do 17-18 po mieście. Skoro czuć gazem na wolnych to prawdopodobnie przelewa Ci na wolnych i ciężko z tym cokolwiek zrobić, ja mam zamiar zrobić zwężkę w gwizdku blosa, ktoś wrzucał zdjęcie na forum jak to wygląda. A na chwilę obecną zostaje PSJ <ok> <ok>

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 30 maja 2012, 07:20

Ne$ pisze:Ja mam blosa bez kompensacji, już sam nie wiem jak powinno być, spala od 11 w trasie do 17-18 po mieście. Skoro czuć gazem na wolnych to prawdopodobnie przelewa Ci na wolnych i ciężko z tym cokolwiek zrobić, ja mam zamiar zrobić zwężkę w gwizdku blosa, ktoś wrzucał zdjęcie na forum jak to wygląda. A na chwilę obecną zostaje PSJ <ok> <ok>
te zwezke w gwizdku zalatwia wlasnie kwestia kompensacji

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 30 maja 2012, 11:37

Miałem kompensację i różnicy nie było praktycznie żadnej, poza dodatkowym wężem i problemem z miejscem w okolicach blosa, którego i tak nie ma zbyt wiele.

BTW kto ma BLOSa na wierzchu i pomierzy dokładnie gwizdek ?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 30 maja 2012, 13:03

no to masz spalanie tak jak u mnie, dziś zalałem za 50 zeta zobacze ile na tym przejade i dam znać. jak duży wpływ na spalanie ma kondycja reduktora? Mój ma juz zrobione ok 50 tyś i może faktycznie z nim coś nie tak?

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 30 maja 2012, 14:06

A jak było wcześniej, spalanie wzrosło Ci nagle czy wcześniej miałeś mikser ? Moim zdaniem reduktor nie ma wielkiego wpływu, ja mam nawet śrubę na wężu zasilającym bo palił mi ponad 20 przy normalnej jeździe.

p.s. Daj fotkę jak masz włożonego blosa w coupe, ja musiałem rzeźbić z przewodami od paliwa i dalej jest tam bardzo ciasno :)

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 30 maja 2012, 15:41

Ne$ pisze:Miałem kompensację i różnicy nie było praktycznie żadnej, poza dodatkowym wężem i problemem z miejscem w okolicach blosa, którego i tak nie ma zbyt wiele.

BTW kto ma BLOSa na wierzchu i pomierzy dokładnie gwizdek ?
a u mnie jest roznica, bez kompensacji przy calkowicie zakreconych obu srubach na blosie bylo caly czas bogato, po podpieciu kompensacji dopiero jest mozliwosc regulacji, przedtem zalewal na calej dlugosci pomimo ze parownik byl tylko do 130Km

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 11 cze 2012, 23:52

a powiedzcie czy może mieć na spalanie naprzykład zbyt mało wydajny układ wydechowy?

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 12 cze 2012, 21:37

papaj pisze:a powiedzcie czy może mieć na spalanie naprzykład zbyt mało wydajny układ wydechowy?
ewentualnie zapchany katalizator o ile wydech masz caly, mozesz podjechac do zakladu ktory sie specjalizuje wymiana u.w. i ci powiedza czy jest do wymiany czy nie

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 14 cze 2012, 23:53

kata nie ma a wstawilem srodkowy z innej a 80 bo do ng drogi i w sumie od tej pory sie to wszystko zaczeło, na poczatek sie zajme tym tłumikiem bo za 80 zł 150 km to troche lipa. A i zauważyłem mniej więcej w tym samym czasie spadek wolnych obr z niecałego 1000 do 850 i nie wiem czy da sie to jakoś wszystko powiązać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl