[B4 1.9 1Z] - Problem z temperaturą.
[B4 1.9 1Z] - Problem z temperaturą.
Tematów takich było wiele i mówię do razu, że znam je na pamięć :mrgreen: Niestety ten przypadek chyba nie jest normalny. Odkąd zrobiło się ciepło walczę z temperaturą albo z tym co pokazuje wskaźnik. Przy normalnej jeździe w trasie wskazówka stoi lekko powyżej 90'. W mieście w korku podnosi się do 100' ( po minimalnym przejściu tego poziomu włączają się wentylatory ) Nie wiem czy to co pokazuje wskaźnik jest faktyczne z temperaturą i czy silnik nie jest przegrzany. Po kolei zabiegi :
Termostat wymieniony na nowy ori z ASO.
Czujnik temp. wody wymieniony.
Czujnik/włącznik wentylatorów nowy.
Stabilizator napięcia w liczniku wymieniony.
Chłodnica sprawdzona, jest ok, przewody szczelne etc.
Wymieniłem także sam wskaźnik temp. na inny ale zachowuje się dokładnie tak samo
i cały czas w mieście na blacie jest 100'.
Co jest jeszcze do sprawdzenia lub wymiany ? Nie mam pewności czy korek zbiornika wyrównawczego jest sprawny. Czy wymiana chłodnicy rozwiąże problem ?
Termostat wymieniony na nowy ori z ASO.
Czujnik temp. wody wymieniony.
Czujnik/włącznik wentylatorów nowy.
Stabilizator napięcia w liczniku wymieniony.
Chłodnica sprawdzona, jest ok, przewody szczelne etc.
Wymieniłem także sam wskaźnik temp. na inny ale zachowuje się dokładnie tak samo
i cały czas w mieście na blacie jest 100'.
Co jest jeszcze do sprawdzenia lub wymiany ? Nie mam pewności czy korek zbiornika wyrównawczego jest sprawny. Czy wymiana chłodnicy rozwiąże problem ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 19:23 przez zaviel, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jednak nie znasz na pamięć jeśli pytasz o numery czujników.2 styki niebieski od świec - 025 906 041A , 3 styki szary - od temperatury na zegarze - 053 919 501A - tego już chyba wymieniłeś... jak sprawdzisz vagiem to się wszystkiego dowiesz.Ja dodam jeszcze do tego zaśniedziałe styki które tez lubią namieszać przy wskaźnikach.Najlepiej popsikać np Kontakt 60 wtyczkę i z tyłu połączenie wskaźnika z zegarami...zaviel pisze:ematów takich było wiele i mówię do razu, że znam je na pamięć
temperatura
Moim zdaniem wszystko w normie.
Temperatura pracy u mnie tez wynosi lekko pow. 90 stopni na zegarach.
W korku też podnosi się do około100, co tez uważam za normalne ponieważ wentylatory, zależnie od źródła uruchamiają się gdy temperatura wynosi :
96 st. - 1 bieg
102 st. 2 bieg
PS.
U mnie tak działa a mam nowo zalany układ, wymienione przewody - główny górny i z odpowietrznikiem, szczelną chłodnicę, wymieniony termostat.
Temperatura pracy u mnie tez wynosi lekko pow. 90 stopni na zegarach.
W korku też podnosi się do około100, co tez uważam za normalne ponieważ wentylatory, zależnie od źródła uruchamiają się gdy temperatura wynosi :
96 st. - 1 bieg
102 st. 2 bieg
PS.
U mnie tak działa a mam nowo zalany układ, wymienione przewody - główny górny i z odpowietrznikiem, szczelną chłodnicę, wymieniony termostat.
Ja miałem 80 stopni, gdy termostat odmówił posłuszeństwa.
Do 90 nie było szans dogrzać.
A to właśnie około 90 stopni to według wszelkich znanych mi źródeł,
jest prawidłową temperaturą pracy.
A i jeszcze jedno, tak przy okazji.
Większość zmian, o których pisałem wykonana była przed zimą.
I także 90 stopni, niezależnie od temperatury powietrza było na zegarach.
Wiadomo, trochę dłużej się rozgrzewał, ale do 90 i stop.
Do 90 nie było szans dogrzać.
A to właśnie około 90 stopni to według wszelkich znanych mi źródeł,
jest prawidłową temperaturą pracy.
A i jeszcze jedno, tak przy okazji.
Większość zmian, o których pisałem wykonana była przed zimą.
I także 90 stopni, niezależnie od temperatury powietrza było na zegarach.
Wiadomo, trochę dłużej się rozgrzewał, ale do 90 i stop.
- Animal0911
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:41
- Lokalizacja: Żary