Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] - Problem z temperaturą.

zaviel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2010, 13:50

[B4 1.9 1Z] - Problem z temperaturą.

Post autor: zaviel » 31 maja 2012, 18:41

Tematów takich było wiele i mówię do razu, że znam je na pamięć :mrgreen: Niestety ten przypadek chyba nie jest normalny. Odkąd zrobiło się ciepło walczę z temperaturą albo z tym co pokazuje wskaźnik. Przy normalnej jeździe w trasie wskazówka stoi lekko powyżej 90'. W mieście w korku podnosi się do 100' ( po minimalnym przejściu tego poziomu włączają się wentylatory ) Nie wiem czy to co pokazuje wskaźnik jest faktyczne z temperaturą i czy silnik nie jest przegrzany. Po kolei zabiegi :
Termostat wymieniony na nowy ori z ASO.
Czujnik temp. wody wymieniony.
Czujnik/włącznik wentylatorów nowy.
Stabilizator napięcia w liczniku wymieniony.
Chłodnica sprawdzona, jest ok, przewody szczelne etc.
Wymieniłem także sam wskaźnik temp. na inny ale zachowuje się dokładnie tak samo
i cały czas w mieście na blacie jest 100'.
Co jest jeszcze do sprawdzenia lub wymiany ? Nie mam pewności czy korek zbiornika wyrównawczego jest sprawny. Czy wymiana chłodnicy rozwiąże problem ?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 19:23 przez zaviel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 31 maja 2012, 19:05

zaviel pisze:Nie mam pewności czy korek zbiornika wyrównawczego jest sprawny
Węże chłodnicy na gorącym silniku są twarde?

zaviel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2010, 13:50

Post autor: zaviel » 31 maja 2012, 19:07

Twarde.
Czy na bloku silnika są 2 czujniki ?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 31 maja 2012, 19:13

Wymieniłem także sam wskaźnik temp. na inny ale zachowuje się dokładnie tak samo
i cały czas w mieście na blacie jest 100'.
Sprawdź temperaturę w vag-u, mi też wskazówka wyskakuje ostatnio ponad 90, a na wag-u stoi prawie cały czas 88-89

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 31 maja 2012, 19:14

zaviel, _uwaga

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 31 maja 2012, 19:15

Jeżeli twarde, to korek nie powoduje wyższej temperatury.
Odnośnie temperatury... sprawdź VAG-iem.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 31 maja 2012, 19:19

zaviel pisze:Czy na bloku silnika są 2 czujniki ?
Na bloku nie masz żadnego czujnika ;-)
Jeden na króćcu między trzecim, a czwartym wtryskiem (odpowiada za załączanie świec)
Drugi z tyłu głowicy, na przewodzie od nagrzewnicy (ten daje sygnał na zegary)

zaviel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2010, 13:50

Post autor: zaviel » 31 maja 2012, 19:24

Można prosić o numery obu czujników ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 maja 2012, 21:54

zaviel pisze:ematów takich było wiele i mówię do razu, że znam je na pamięć
Jednak nie znasz na pamięć jeśli pytasz o numery czujników.2 styki niebieski od świec - 025 906 041A , 3 styki szary - od temperatury na zegarze - 053 919 501A - tego już chyba wymieniłeś... jak sprawdzisz vagiem to się wszystkiego dowiesz.Ja dodam jeszcze do tego zaśniedziałe styki które tez lubią namieszać przy wskaźnikach.Najlepiej popsikać np Kontakt 60 wtyczkę i z tyłu połączenie wskaźnika z zegarami...

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

temperatura

Post autor: burdi » 31 maja 2012, 22:19

Moim zdaniem wszystko w normie.
Temperatura pracy u mnie tez wynosi lekko pow. 90 stopni na zegarach.
W korku też podnosi się do około100, co tez uważam za normalne ponieważ wentylatory, zależnie od źródła uruchamiają się gdy temperatura wynosi :
96 st. - 1 bieg
102 st. 2 bieg

PS.
U mnie tak działa a mam nowo zalany układ, wymienione przewody - główny górny i z odpowietrznikiem, szczelną chłodnicę, wymieniony termostat.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 maja 2012, 23:11

Hmm... a u mnie podczas jazdy temp wynosi ok 80*C, stojąc w korku po 20 minutach dopiero ledwo, ledwo zaczyna się dźwigać... Po 40 min stania w korku w upale +30*C przekroczyło mi 90*C.

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 01 cze 2012, 08:15

Ja miałem 80 stopni, gdy termostat odmówił posłuszeństwa.
Do 90 nie było szans dogrzać.
A to właśnie około 90 stopni to według wszelkich znanych mi źródeł,
jest prawidłową temperaturą pracy.

A i jeszcze jedno, tak przy okazji.
Większość zmian, o których pisałem wykonana była przed zimą.
I także 90 stopni, niezależnie od temperatury powietrza było na zegarach.
Wiadomo, trochę dłużej się rozgrzewał, ale do 90 i stop.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 01 cze 2012, 10:01

trepek pisze:Hmm... a u mnie podczas jazdy temp wynosi ok 80*C, stojąc w korku po 20 minutach dopiero ledwo, ledwo zaczyna się dźwigać... Po 40 min stania w korku w upale +30*C przekroczyło mi 90*C.
Takie objawy to ja miałem jak mi termostat padł ;-)
40-50 minut w korku i dopiero dobiło do 90*

Awatar użytkownika
Animal0911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:41
Lokalizacja: Żary

Post autor: Animal0911 » 01 cze 2012, 16:39

U mnie też na zegarach pokazuje 82-83*. W korku dobija do 90*. W upalne dni dochodzi do 87* no chyba że przejadę kilka km "odrobinę szybciej" to jest ponad 90*. Czyli termostat do wymiany?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 01 cze 2012, 16:42

Animal0911 pisze:Czyli termostat do wymiany?
Sprawdź węże jak przy tej temperaturze oba są tak samo ciepłe to wina leży po stronie licznika, jak dół zimny a góra ciepła to pewnie termostat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl