Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Ciekawostka - jakie opony ?

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 29 maja 2012, 09:44

Tighe pisze:...Musi być kompromis jakiś między balonem a komfortem :-P
No i właśnie wydaje mi się, że taki rozmiar (185/65/15) stanowią niezły kompromis. Bo kapeć nie jest ani szeroki ani ekstremalnie wysoki. A na feldze 6,5J wygląda wprost idealnie ;-) .
No i najważniejsze... prawie nie czuć dziur w asfalcie. Komfort jak w wielowahaczu <ok> .

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 maja 2012, 22:50

Panowie, tu nie chodzi o komfort... :mrgreen:

Patrique, 65 to straszny balon ale karku nie lamie na wybojach <ok>

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 maja 2012, 16:00

keczy pisze:65 to straszny balon
Jestem tego samego zdania ale nie chciałem tego mówić wprost :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 maja 2012, 16:55

Patrique pisze:No i właśnie wydaje mi się, że taki rozmiar (185/65/15) stanowią niezły kompromis. Bo kapeć nie jest ani szeroki ani ekstremalnie wysoki. A na feldze 6,5J wygląda wprost idealnie ;-) .
no chyba sobie żartujesz :shock: Moim zdaniem kompromisem jest profil 50 :!:

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 30 maja 2012, 22:37

Patrique pisze:No i właśnie wydaje mi się, że taki rozmiar (185/65/15)
A taka wysoka opona nie ociera o tylne nadkola na seryjnym zawiasie w B3 ???

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 maja 2012, 21:47

Wino pisze:wysoka opona nie ociera o tylne nadkola na seryjnym zawiasie w B3 ???
nie wiem jak w b3 sedan ale w coupe na 17'' i oponie 55 nic mi nie ocierało ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 cze 2012, 11:39

Wino pisze:
Patrique pisze:No i właśnie wydaje mi się, że taki rozmiar (185/65/15)
A taka wysoka opona nie ociera o tylne nadkola na seryjnym zawiasie w B3 ???
Nie. Nic nie obciera. Tak samo przy maksymalnym skręcie nic się nie dzieje. A mówię wam, komfort o niebo lepszy. Jeździłem kiedyś na 195/50/R15 i muszę przyznać, że jeździło się fatalnie. Każdą dziurę było czuć.
Kiedyś miałem natomiast 195/60/R15 sportowe oponki Vredestein, auto przy 180km/h szło jak po sznurku, ale manewrowanie na parkingu to już była katorga, nawet przy wspomaganiu kierownicy.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 01 cze 2012, 12:48

Patrique, :shock:

Jeździłem w swoim na 205/65r15 i jakoś katorgi przy manewrowaniu nie czułem... teraz mam 205/45r16 i jakoś nie ma tragedii, jestem zadowolony. Do balona już nie wrócę, bynajmniej nie na lato. Bo to nie wygląda.

Artus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 06 maja 2007, 17:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Artus » 01 cze 2012, 16:13

Mam założone na przód 195/65/15 i jest ok

a tył 205/65/15 i jak kolega wino na ostatnim zlocie zauważył , przy sporym obciążeniu ocierają o nadkola . :cry:

Tak ogólnie chcę założyć 195/45/15 i nie wiem jak to będzie wyglądało , ma ktoś jakąś fotkę . żeby luknąć? :?: :?:

Wino pamiętasz o mnie ? za flachę :lol: <piwo>

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 01 cze 2012, 18:48

no to ja mam teraz 205/55/16 i obciera tylko w 5 os i tylko na dołkach, a mam glebę -40mm .gdyby nasze drogi były bez dziur mógłbym jeździc nawet w 8 os i nic by nie tarło, wczesniej miałem 185/50/14 no to to juz nie było to samo dziury było czuć ale co tu wogóle porównywać, niektórzy myślą ze jak złozą profil 45, 50 , to auto będzie twarde jak na gwincie:P niestety błąd, co z tego ze na balonie 65 czy 70 nie czuć dołków jak w zakręty sie nie da wchodzic bo buja jak taczką, jeśli juz chcemy jeździc powoli i to na ładnej feldze to profil 50 jest maxem, takie jest moje zdanie:)

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 04 cze 2012, 23:04

Tighe pisze:Patrique, :shock:

Jeździłem w swoim na 205/65r15 i jakoś katorgi przy manewrowaniu nie czułem... teraz mam 205/45r16 i jakoś nie ma tragedii, jestem zadowolony. Do balona już nie wrócę, bynajmniej nie na lato. Bo to nie wygląda.
Kolego nie myl B3 z B4. B4 seryjnie miało większe koła i zawieszenie przystosowane pod nie no chyba że wcześniej miałeś B3 i mówisz o nim
Artus pisze:Mam założone na przód 195/65/15 i jest ok

a tył 205/65/15 i jak kolega wino na ostatnim zlocie zauważył , przy sporym obciążeniu ocierają o nadkola . :cry:

Tak ogólnie chcę założyć 195/45/15 i nie wiem jak to będzie wyglądało , ma ktoś jakąś fotkę . żeby luknąć? :?: :?:

Wino pamiętasz o mnie ? za flachę :lol: <piwo>
Oczywiście że o tobie pamiętam tylko muszę furkę ogarnąć bo z gaźnika zrobiła mi się fontanna. Naprawie auto i ci napisze kiedy się spotykamy :-) Co do opon to za niski profil na seryjnym zawieszeniu będzie jak koza.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 04 cze 2012, 23:12

Wino pisze:Tighe napisał/a:
Patrique, :shock:

Jeździłem w swoim na 205/65r15 i jakoś katorgi przy manewrowaniu nie czułem... teraz mam 205/45r16 i jakoś nie ma tragedii, jestem zadowolony. Do balona już nie wrócę, bynajmniej nie na lato. Bo to nie wygląda.


Kolego nie myl B3 z B4. B4 seryjnie miało większe koła i zawieszenie przystosowane pod nie no chyba że wcześniej miałeś B3 i mówisz o nim
łoł bo w manewrowaniu parkingowym jest taka różnica, że szok :!:

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 05 cze 2012, 14:16

Tighe pisze:
Wino pisze:Tighe napisał/a:
Patrique, :shock:

Jeździłem w swoim na 205/65r15 i jakoś katorgi przy manewrowaniu nie czułem... teraz mam 205/45r16 i jakoś nie ma tragedii, jestem zadowolony. Do balona już nie wrócę, bynajmniej nie na lato. Bo to nie wygląda.


Kolego nie myl B3 z B4. B4 seryjnie miało większe koła i zawieszenie przystosowane pod nie no chyba że wcześniej miałeś B3 i mówisz o nim
łoł bo w manewrowaniu parkingowym jest taka różnica, że szok :!:
Troszke sie nie zrozumieliśmy ja w b3 nie mam wspomagania i naprawdę jest duża różnica w kręceniu kierownicą na szerszych kołach. Poza tym jeśli chodzi o koła tylne to do b4 można włożyć o wiele większe kola niż w b3 i nie będą ocierały o błotniki przy 4 osobach na pokładzie tak jak to ma miejsce w b3

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 05 cze 2012, 16:27

Nie no ja wszystko rozumiem ale to o czym mówisz odbiega od tego o czym pisał Patrique, czyli o trudnościach w manewrowaniu parkingowym z wspomaganiem na kapciach 195/60r15 - miałem 205/65 i żadnych problemów nie było.
Wino pisze: Troszke sie nie zrozumieliśmy ja w b3 nie mam wspomagania i naprawdę jest duża różnica w kręceniu kierownicą na szerszych kołach. Poza tym jeśli chodzi o koła tylne to do b4 można włożyć o wiele większe kola niż w b3 i nie będą ocierały o błotniki przy 4 osobach na pokładzie tak jak to ma miejsce w b3
Wiem o tym <ok>

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 05 cze 2012, 17:59

w b3 mozna uzyskac ze 2cm odginając rant nadkola ten koło zderzaka bo tam zazwyczja obciera, ale wiąże sie to z przycięciem tylniego zderzaka, tym sposobem jeżdze 205/55/16 w 5os obciera tylko na dołkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl