[80 B4 Avant] wycieraczka tylnej szyby
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
- Lokalizacja: Nieledew
[80 B4 Avant] wycieraczka tylnej szyby
Witam. Mam problem z wycieraczka tylnej szyby a mianowicie po wlaczeniu jej nie "odzywa" sie wogole ani spryskiwacz ani wycieraczka. Wyjmowalem silnik i na "krotko" tzn na akumulatorze chodzil ale jest tam taki rezystor na zaciskach silnika i on jest pekniety. Nie wiem czy to jest wina przelacznika przy kierownicy czy silnika a moze na obwodzie cos sie dzieje. Moze ktos z klubowiczow mial taki problem i cos podpowie. Z gory dzieki i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 13 paź 2007, 16:23 przez jakub-jakub1, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemkolodz
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sie 2007, 22:26
- Lokalizacja: łódź
witam ja rowniez mam ten problem i sprawdzalem juz na wiele sposobow tj
silniczek podlaczylem pod akumulator --- silniczek dziala
sprawdzalem czy dochodzi napiecie do przewodow od silniczka -- dochodzi
niby wszystko jest ok ale jak podlacze wycieraczke pod kostke to nic nie dziala
juz sam nie wiem co jest grane Bardzo prosze o pomoc Pozdrowienia dla KLUBOWICZOW
silniczek podlaczylem pod akumulator --- silniczek dziala
sprawdzalem czy dochodzi napiecie do przewodow od silniczka -- dochodzi
niby wszystko jest ok ale jak podlacze wycieraczke pod kostke to nic nie dziala
juz sam nie wiem co jest grane Bardzo prosze o pomoc Pozdrowienia dla KLUBOWICZOW
Zaraz po kupnie autka, wycieraczka tylnej szyby stała w pozycji pionowej. Proponowano mi sprawdzenie silniczka, ew. przeczyszczenie go. Dodatkowo nie działało podgrzewanie tylnej szyby i przeciwmgielne... Pomyślałem, że coś nie tak z prądem...
Przyczyną były poprzerywane przewody w wiązce w tylnej klapie, na dokładkę spalony był bezpiecznik od tylnej wycieraczki. Z pomocą czarkaj wszystko zostało naprawione, teraz śmiga, jak ta lala.
Przyczyną były poprzerywane przewody w wiązce w tylnej klapie, na dokładkę spalony był bezpiecznik od tylnej wycieraczki. Z pomocą czarkaj wszystko zostało naprawione, teraz śmiga, jak ta lala.
przerabiałem ten temat u siebie i przyczyną były częściowo wypalone styki w przełączniku
sprawdzając napięcia było ok ale jak podpiąłem silnik to nie chodziło. okazało się że styki przepuszczają za mały prąd (wypalone) by ruszyć pompkę spryskiwacza i silnik wycieraczki (są wpięte równolegle ze sobą)
proponuje sprawdzić napięcia na połączonym układzie na przekaźniku tej wycieraczki (pod tylnym siedzeniem po lewej stronie pod osłoną)
sprawdzając napięcia było ok ale jak podpiąłem silnik to nie chodziło. okazało się że styki przepuszczają za mały prąd (wypalone) by ruszyć pompkę spryskiwacza i silnik wycieraczki (są wpięte równolegle ze sobą)
proponuje sprawdzić napięcia na połączonym układzie na przekaźniku tej wycieraczki (pod tylnym siedzeniem po lewej stronie pod osłoną)
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Panowie, to nie jest żaden rezystor, tylko dioda prostownicza i ona MUSI być.
Jeśli jest pęknieta należy ją wymienić i wlutować w tym samym kierunku.
Poza tym sprawdzić jeszcze należy przekaźnik pod kanapa tylną.
U mnie silnik stanął ze starości. Ponieważ jest znitowany nie chciało mi sie babrać w rozbieranie go i smarowanie ( choć jest to wykonalne )
Kupiłem używany na allegro w którym musiałem również wymienić ową diodę. Musiałem też naprawić ( udało się ) przekaźnik pod kanapą.
Do tego jest jeszcze ostatnia możliwa usterka, tj przewody o których wspomniał kolega wyżej.
Pająk ( wlącznik przy kier. ) raczej się nie psuje ponieważ wycieraczki nie używa się często, wiec to bym zostawił na koniec ewentualnego szukania usterki.
Jeśli jest pęknieta należy ją wymienić i wlutować w tym samym kierunku.
Poza tym sprawdzić jeszcze należy przekaźnik pod kanapa tylną.
U mnie silnik stanął ze starości. Ponieważ jest znitowany nie chciało mi sie babrać w rozbieranie go i smarowanie ( choć jest to wykonalne )
Kupiłem używany na allegro w którym musiałem również wymienić ową diodę. Musiałem też naprawić ( udało się ) przekaźnik pod kanapą.
Do tego jest jeszcze ostatnia możliwa usterka, tj przewody o których wspomniał kolega wyżej.
Pająk ( wlącznik przy kier. ) raczej się nie psuje ponieważ wycieraczki nie używa się często, wiec to bym zostawił na koniec ewentualnego szukania usterki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
- Lokalizacja: Nieledew
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 cze 2007, 12:09
- Lokalizacja: Podkarpacie
jakobs pisze:Ponieważ nie chcę zakładać nowych tematów a problem mam dość podobny w swoim aucie a mianowicie u mnie wycieraczka działa według własnego uznania :mrgreen: raz jest raz jej nie ma co może być przyczyną takiego zachowania się wycieraczki co trzeba zrobić żeby zaczęła działać wtedy kiedy ja chcę
witam ja miałem podobny problem z wycieraczką ,zatrzymywała się gdzie chciała,przyczyną były złamane kable idące do klapy,sprawdź sobie te kable,jeśli są połamane to polutuj i zaizoluj pozdrawiam
Panowie,
Pomierzyłem napięcie na przekaźniku i mam 0,7 V Czy problem już tylko pozostał w "pajaku" czy mam jeszcze coś po drodze do sprawdzenia?
[ Dodano: 2007-11-06, 20:50 ]
No i po problemie
Przyczyną takiego zachowania wycieraczki jak wcześniej opisywałem był zaśniedziały styk po rozebraniu pająka i przeczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy ufffff
Pomierzyłem napięcie na przekaźniku i mam 0,7 V Czy problem już tylko pozostał w "pajaku" czy mam jeszcze coś po drodze do sprawdzenia?
[ Dodano: 2007-11-06, 20:50 ]
No i po problemie
Przyczyną takiego zachowania wycieraczki jak wcześniej opisywałem był zaśniedziały styk po rozebraniu pająka i przeczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy ufffff