Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 20 maja 2012, 20:43

No myślę że u nich sprawdzone jest strojenie żeby nie było lipy i 5 poprawek.
Mnie jenak zaczyna ciekawić temat R5 na elektronice.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 24 maja 2012, 22:05

Mam pytanie odnośnie przewodów paliwowych bo nie chcę sztukować a zamiast dorabiać można wziąć np z B4 / C4 od 2.8 tylko czy ktoś sie orientuje może czy gwint do przykręcenia przewodu jest taki sam w listwie od 2.8 i 1.8 i czy nakrętka na przewodzie będzie pasowała?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 26 maja 2012, 09:47

no nic. Minął tydzień roboczy plus weekend. Na maila nie ma żadnej odpowiedzi. Wiedziałem, że moje wypracowanie było stratą czasu. Widzę, że kolega kefirsky prowadzi interes po francusku. Klient nie ma nigdy racji, a o uwagę trzeba zabiegać jak o córkę dyrektora poczty. Tydzień stracony, wracam więc do punktu wyjścia.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 01 cze 2012, 23:56

Możesz mi wytłumaczyć czym sobie zasłużyłem na taki komentarz? Z jakiego meila do mnie pisałeś i kiedy i na który adres? Jakie wypracowanie?

Dwa wykresy z hamowni:

Golf 1 2.0 16v turbo na Easy Ecu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Audi Coupe b2 odprężony pod turbo ABF (na razie bez turbo ) z głowicą z 6A, kolektorem ssącym 6A i wałkami z ABF - wstępne strojenie - silnik na dotarciu na Easy Ecu:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 cze 2012, 15:43

A nie ma wykresów aut po prostu po przekładce układu wtryskowego z K/KE na Twój? "Zwyczajnych", a nie uturbionych, czy odprężanych pod turbo, czy też mocno modowanych,. R4, R5, może R6(z Mercedesa). Fakt współpracy z turbo, dla mnie akurat zresztą nieistotny, zaciemnia obraz jak wpływa sama zmiana układu zasilania i strojenie na parametry silnika. Ciekaw jestem charakterystyki przed i po.
Fajnie byłoby gdyby doszedł dla kontekstu pomiar ciśnienia sprężania....
Wiem, że dajesz to co macie ale jakby się trafiło coś do porównania w opcji "nie mam chęci wsadzać turbo" to poprosiłbym.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 02 cze 2012, 16:00

Drugi wykres po części obrazuje to o co pytasz. 164KM i 202Nm na najbardziej restrykcyjnym kolektorze ssącym z 6A i kiepskiej przepustnicy, do tego odprężony, czyli zmniejszona sprawność silnika. Zapłony jeszcze lajtowe, bo silnik na dotarciu. Niestety z klientów, którym zamontowaliśmy DECa i Easy Ecu żaden nie spieszy się na hamownię. Jestem skłonny zasponsorować pomiar w Olsztynie dla chętnego na DECa do 2.3 NG.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 cze 2012, 19:20

No wiem -po części ale sam wiesz, że to w sumie tylko gdybanie. Myślę, że część klientów(podobnie jak mnie) interesuje przeróbka minimalna -konieczne podstawy pod elektronikę, wywalenie K/KE.
Pójście w turbo, jeżeli nawet ktoś lubi silniki uturbione(ja na przykład nie i już), to zdecydowanie poważniejsze modyfikacje i koszta.
U siebie mam sprawną PSkę, czyli 2.0 r5 w wersji akurat na K-jetroniku, nie KE. Sprawne nie znaczy wieczne i zdaję sobie sprawę, że wcale mu gaz nie potrzebny do śmierci wbrew temu co przeciwnicy LPG twierdzą(a w sumie ma być BLOS tradycyjnie u mnie z dostawką elektroniki więc i sondę muszę wstawić itp.).
Padnie i są opcje -zależy co i jakie koszta. Głupi potencjometr używka to loteria, podobnie myślę o chinolach, oryg....ło matko.
Stąd moje zainteresowanie akcja w stylu podjeżdża człowiek z np. PS, JN, NG, KV i chce zwyczajnie zmienić system zasilania bez dodatkowych "udziwnień".

Jeżeli sie coś takiego trafi to bardzo proszę o prezentację, póki co jak pisałem mi działa, lecz jestem zainteresowany, zwłaszcza, ze może dokupię w124 z KE-j i wówczas moje zainteresowanie wzrosłoby.

Pewnie gdybym bliżej mieszkał w temat bym i tak uderzył ale co to brak czasu na takie wyjazdy sam pewnie wiesz.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 02 cze 2012, 19:58

Jasna sprawa. Rozumiem. Mam miejscowego klienta z C3 i NF. Czekam na jego auto, zadeklarował chęć przejścia na DECa. Poproszę go o zmierzenie auta po modyfikacji i przedstawię tutaj wyniki.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 cze 2012, 20:21

Fajnie. Dziękuję za konstruktywną rozmowę. Myślę, że wiesz jak to wygląda -potrzeba kilka unaoczniających sprawę aut i temat powinien z kopyta ruszyć. Póki co czekam spokojnie aż się coś uda wrzucić z "mojej" półki.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 02 cze 2012, 20:39

Z tym kopytem, to jest tak, że już trzecia seria się produkuje :) Nie wyrabiamy z zamówieniami. Ba...temat już wysłany do zamontowania w łodziach.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 cze 2012, 09:43

ładnie wyszło w tej B2, 202Nm, czy kolektor z 6A i ACE jest taki sam?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 05 cze 2012, 22:57

Etos pokazuje, że to taki sam kolektor ssący. Szkoda, że nie było wzdłużnie kolektora o kanałach jak w KR na szerokim kanale lub z ABFa.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 06 cze 2012, 09:06

kolektor z KRa albo ABFa można zapodać bo to, że przepustnica będzie z przodu nie będzie chyba w niczym przeszkadzać

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 06 cze 2012, 09:10

Maska się nie zamknie.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 06 cze 2012, 09:50

Hmm, możliwe ale tu na forum była B3 9a na DIGI II z kolektorem od ABFa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl