Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V] czujnik na kablu załpłonowym-CO TO TAKIEGO?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Ladi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:25
Lokalizacja: Łódź

[2.0 16V] czujnik na kablu załpłonowym-CO TO TAKIEGO?

Post autor: Ladi » 29 maja 2012, 09:18

Drodzy koledzy mam pytanie! Wymieniałem wczoraj kable zapłonowe w moim 2.0 16V, kupiłem NGK takie jak powinny być, lecz najciekawsze jest to ze na kablu który idzie od kopułki do pierwszego cylindra (pierwsza świeca od kopułki) jest jakiś dodatkowy kabel (taki sztywny) który połączony jest z z jakąś 3-y pinową kostką! CO TO ZA DODATKOWY KABEL??? jego nie ma w pudełku z nowymi kablami i nie jest możliwością go wcisnąć na nowy kabel!!! Jeżeli wiecie od czego jest TO COS to proszę napiszcie!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 maja 2012, 13:16

Ladi pisze:CO TO ZA DODATKOWY KABEL??? jego nie ma w pudełku z nowymi kablami i nie jest możliwością go wcisnąć na nowy kabel!!! Jeżeli wiecie od czego jest TO COS to proszę napiszcie!
pierwsze słyszę, może fotkę zapodaj

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2012, 21:28

Czujnik spalania stukowego (czujnik detonacji) musi być inaczej zajedziesz silnik. Ale działać będzie.

Ladi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ladi » 06 cze 2012, 13:10

PieterB sorka ze nie wrzuciłem zdjęć ale już tak wszystko poizolowałem ze nie będę teraz rozkładał od nowa wszystkiego. Jarewa dziękuje za informacje. Problem pojawił się ponieważ kable które były (stare) miały ciekawą opcje, a mianowicie ten kabel na którym ten czujnik jest zamontowany był rozbieralny, natomiast w nowych już nie jest rozbieralny wiec przyłożyłem ten czujnik do tego kabla i bardzo ciasno zaizolowałem. Na razie chodzi bez zarzutów i liczę na to iż on z czytuje na zasadzie ŁUKU ELEKTRYCZNEGO od biegnącej iskry. Bo jak nie to jestem w czarnej du.. gdyż nie ma zamienników tych kabli a żadne z nich nie są rozbieralne!

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 06 cze 2012, 13:37

PieterB pisze:
Ladi pisze:CO TO ZA DODATKOWY KABEL??? jego nie ma w pudełku z nowymi kablami i nie jest możliwością go wcisnąć na nowy kabel!!! Jeżeli wiecie od czego jest TO COS to proszę napiszcie!
pierwsze słyszę, może fotkę zapodaj
Bardzo proszę, temat poruszany na tym forum :mrgreen: :
https://audi80.pl/20-ace-czujnik-predkosci-vt41911,15.htm

Ladi jakiej firmy kable masz?
Ja niedawno kupiłem NGK i da sie je bez problemu rozebrac, co prawda nie sprawdzałem każdego kabla, ale ten najkrótszy bez większego problemu da się wyciągnąć z fajki którą zakładasz na świecę.

Gorzej z czujnikiem u mnie bo mam popękany przewód od niego.

Przy okazji, wie ktoś jak sprawdzić czy ten czujnik działa dobrze?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2012, 19:15

Alu pisze: Bardzo proszę, temat poruszany na tym forum :
https://audi80.pl/20-a...-vt41911,15.htm
o człowiek uczy się cały czas :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2012, 21:47

Ladi pisze:liczę na to iż on z czytuje na zasadzie ŁUKU ELEKTRYCZNEGO od biegnącej iskry. Bo jak nie to jestem w czarnej du..
Nie. On czyta stuki z silnika (uderzenie) itp. Czujnik podaje komputerowi że za wczesny zapłoń żeby skorygował kont wyprzedzenia zapłonu (opóźnił).

Bo jak wiemy Pb 95,98,100 się rożni ECU ma dynamiczną kontrole wyprzedzenia zapłonu zależna od benzyny.
Przy okazji, wie ktoś jak sprawdzić czy ten czujnik działa dobrze?
Podłączyć oscyloskop i pierdyknąć w silnik młoteczkiem w pobliżu czujnika.

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 06 cze 2012, 22:21

Jarewa pisze:
Podłączyć oscyloskop i pierdyknąć w silnik młoteczkiem w pobliżu czujnika.
A jakiś bardziej humanitarny sposób? ;-)

Czytaj: co zrobić jak ktoś nie ma oscyloskopu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2012, 22:48

Alu pisze:Czytaj: co zrobić jak ktoś nie ma oscyloskopu
Modlić się że działa :mrgreen:

A to bardzo humanitarny sposób. Innego nie ma <ok>

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 06 cze 2012, 22:55

A jak ktoś nie ma oscyloskopu :?: to nie podłącza :lol:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 cze 2012, 14:15

To nie czujnik spalania stukowego, czujnik spalania stukowego jest przykręcany do bloku silnika. A to choć wyglądem przypomina ten czujnik to nim nie jest.
To czujnik służący do identyfikacji cylindra.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 cze 2012, 19:58

Faktycznie przepraszam za pomyłkę. ACE posiada dwa czujniki przykręcone do bloku. A ten na kablu to oznaczenia cylindra.

Ladi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ladi » 11 cze 2012, 08:23

Mam kable NGK i za cholerę nie da się ich rozebrać. Razem z kumplem próbowaliśmy ten konkretny (oznaczony) rozebrać ale nie da rady, a nie chce ciągnąć go BARDZO MOCNO z obawy przed uszkodzeniem!!! Dlatego zrobiłem to starym prasłowiańskim sposobem na dołożenie i dobrą izolacje i jak na razie działa wszystko bez zarzutu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl