[2.0 16V] czujnik na kablu załpłonowym-CO TO TAKIEGO?
[2.0 16V] czujnik na kablu załpłonowym-CO TO TAKIEGO?
Drodzy koledzy mam pytanie! Wymieniałem wczoraj kable zapłonowe w moim 2.0 16V, kupiłem NGK takie jak powinny być, lecz najciekawsze jest to ze na kablu który idzie od kopułki do pierwszego cylindra (pierwsza świeca od kopułki) jest jakiś dodatkowy kabel (taki sztywny) który połączony jest z z jakąś 3-y pinową kostką! CO TO ZA DODATKOWY KABEL??? jego nie ma w pudełku z nowymi kablami i nie jest możliwością go wcisnąć na nowy kabel!!! Jeżeli wiecie od czego jest TO COS to proszę napiszcie!
PieterB sorka ze nie wrzuciłem zdjęć ale już tak wszystko poizolowałem ze nie będę teraz rozkładał od nowa wszystkiego. Jarewa dziękuje za informacje. Problem pojawił się ponieważ kable które były (stare) miały ciekawą opcje, a mianowicie ten kabel na którym ten czujnik jest zamontowany był rozbieralny, natomiast w nowych już nie jest rozbieralny wiec przyłożyłem ten czujnik do tego kabla i bardzo ciasno zaizolowałem. Na razie chodzi bez zarzutów i liczę na to iż on z czytuje na zasadzie ŁUKU ELEKTRYCZNEGO od biegnącej iskry. Bo jak nie to jestem w czarnej du.. gdyż nie ma zamienników tych kabli a żadne z nich nie są rozbieralne!
Bardzo proszę, temat poruszany na tym forum :mrgreen: :PieterB pisze:pierwsze słyszę, może fotkę zapodajLadi pisze:CO TO ZA DODATKOWY KABEL??? jego nie ma w pudełku z nowymi kablami i nie jest możliwością go wcisnąć na nowy kabel!!! Jeżeli wiecie od czego jest TO COS to proszę napiszcie!
https://audi80.pl/20-ace-czujnik-predkosci-vt41911,15.htm
Ladi jakiej firmy kable masz?
Ja niedawno kupiłem NGK i da sie je bez problemu rozebrac, co prawda nie sprawdzałem każdego kabla, ale ten najkrótszy bez większego problemu da się wyciągnąć z fajki którą zakładasz na świecę.
Gorzej z czujnikiem u mnie bo mam popękany przewód od niego.
Przy okazji, wie ktoś jak sprawdzić czy ten czujnik działa dobrze?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
o człowiek uczy się cały czasAlu pisze: Bardzo proszę, temat poruszany na tym forum :
https://audi80.pl/20-a...-vt41911,15.htm
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie. On czyta stuki z silnika (uderzenie) itp. Czujnik podaje komputerowi że za wczesny zapłoń żeby skorygował kont wyprzedzenia zapłonu (opóźnił).Ladi pisze:liczę na to iż on z czytuje na zasadzie ŁUKU ELEKTRYCZNEGO od biegnącej iskry. Bo jak nie to jestem w czarnej du..
Bo jak wiemy Pb 95,98,100 się rożni ECU ma dynamiczną kontrole wyprzedzenia zapłonu zależna od benzyny.
Podłączyć oscyloskop i pierdyknąć w silnik młoteczkiem w pobliżu czujnika.Przy okazji, wie ktoś jak sprawdzić czy ten czujnik działa dobrze?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam kable NGK i za cholerę nie da się ich rozebrać. Razem z kumplem próbowaliśmy ten konkretny (oznaczony) rozebrać ale nie da rady, a nie chce ciągnąć go BARDZO MOCNO z obawy przed uszkodzeniem!!! Dlatego zrobiłem to starym prasłowiańskim sposobem na dołożenie i dobrą izolacje i jak na razie działa wszystko bez zarzutu