Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD RA] brak mocy, wyoska temperatura, siwy dym

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 cze 2012, 13:57

Ze zdjec widac ze dobrze masz

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 06 cze 2012, 14:05

Czyli nie ruszać? Może to kwestia regulacji pompy wtryskowej?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 cze 2012, 14:51

Zakładaj pasek jest ok

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 06 cze 2012, 14:56

No właśnie tak mam założony. ;-) Jakby się uprzeć to może na pompie wtryskowej jest przestawione o pół ząbka. W takim razie dlaczego po założeniu paska silnik pracuje głośno, brakuje mu mocy i nieco bardziej się nagrzewa?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 cze 2012, 15:47

Ustaw kąt wtrysku na pompie i będzie ok. Odsuń nieco pompę od silnika.

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 06 cze 2012, 15:54

Oj w porównaniu z wyminą paska to chyba będzie wyższa szkoła jazdy. Chyba będę musiał poczytać trochę na ten temat.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 cze 2012, 16:03

E tam, 4 śrubki, poluzowanie przewodów paliwowych i pompą można poruszać :-) Jak rozrząd sam zmieniłeś to z tym sobie tym bardziej poradzisz <ok>

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 07 cze 2012, 12:41

Tak jak Trepek pisze ustaw kąt wtrysku. Wcześniej miałeś troszkę inaczej rozrząd ustawiony bo "0" było w środku okienka i wałek rozrządu był lekko przestawiony dlatego teraz kąt wtrysku się nie zgadza. Gdybyś miał "0" w środku pozostawione a nie przy krawędzi to prawdopodobnie wystarczyłoby przestawić pompę, wałek pozostałby dobrze i kąt wtrysku również. Ale dasz radę to przestawić.

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 09 cze 2012, 11:46

Nie ruszałem pompy bo niestety nie miałem czasu. Wczoraj wybrałem się na dłuższą przejażdżkę i stwierdziłem, że to niemożliwe by silnik był tak słaby tylko z powodu złego kąta wtrysku. Jak kupiłem samochód to okolice turbosprężarki były zabrudzone olejem, w przewodach również był olej jednak turbo chyba działało jeszcze całkiem nieźle, samochód był mocny i nieźle się zbierał. Wtedy wyczyściłem wszystko ładnie i o dziwo wycieki już się nie pojawiły, sprawdziłem też czy jest luz na i nie wyczułem żadnego. Myślałem, że będzie ok i było. Wczoraj uznałem, że znów sprawdzę czy wszystko jest dobrze ale okazało się, że ta turbinka chyba jest już kompletnie na nic. W przewodach pełno oleju, luz wyczuwalny w każdej płaszczyźnie (góra-dół, na boki) i to dość okazały luz. Domyślam się, że pewnie w takim wypadku w grę wchodzi tylko wymiana turbosprężarki lub ewentualna regeneracja. Ehh nie wiem czy dojdę do ładu z tym samochodem. :-? A wracając do ustawienia kąta wtrysku to może ktoś da jakieś fotki pompy z oznaczeniem, które śruby odkręcić by móc to regulować? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 cze 2012, 12:04

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 opis regulacji kąta wtrysku co prawda dla silnika 1Z/Afn ale pompa mocowana jest tak samo i tak samo sie przyspiesza/ opóźnia kąt wtrysku jak tam podane.

Zły kąt wtrysku może skutecznie osłabić silnik.

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 09 cze 2012, 12:33

Dzięki wielkie. Na pewno okażę się to bardzo przydatne. Tylko skąd będę wiedział czy ustawiłem to właściwie? Pewnie bez odpowiedniego sprzętu (komputer, czujnik/zegar?) się nie obejdzie?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 cze 2012, 13:27

Moza próbowac ustawiać na słuch, najlepiej jednak na zegar lub podjechac do speców od diesli i poprosić o ustawianie kata wtrysku. Koszt to pewnie koło 50zł.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 cze 2012, 13:31

Janusz_, skąd jesteś?

Janusz_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lut 2012, 15:46

Post autor: Janusz_ » 09 cze 2012, 13:57

Jestem z obrzeży kuj-pom, około 25km od Płocka i tyle samo np do Włocławka. Odsunąłem trochę pompę od silnika (nawet chyba nieco za bardzo), słychać, że silnik lepiej pracuje, metaliczny stukot prawie zanikł ale to wciąż nie jest to, co było przed awarią rozrządu. Zostawiłem go teraz i zobaczę potem czy zimny będzie odpalał tak jak trzeba. Tak czy inaczej będzie chyba najlepiej jak podjadę gdzieś do warsztatu i poproszę o ustawienie kąta wtrysku tak jak należy.
Bardziej mnie martwi to turbo, chyba naprawdę jest już bezużyteczne. Gdy rano je oglądałem to potem zapomniałem dociągnąć opaski na jednym z tych grubych przewodów, przejechałem się kawałek przed chwilą i widać jak sączy się spod przewodu olej. Oj chyba muszę sprawdzić jaki to typ turbosprężarki i zacząć poszukiwania nowej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 cze 2012, 14:45

Janusz_, Spokojnie, boś w gorącej wodzie kąpany ;-)
Po pierwsze - nie ma suchych turbin.
Po drugie - wężę trzeba by wyczyścić do sucha, intercooler również bo to, że zapomniałeś dokręcić jednej opaski i pojawił się olej o niczym jeszcze nie świadczy.
Po trzecie odma i separator oleju w niej, który jest bolączką wszystkich silników VW. Poczytaj sobie o czymś takim jak Oil Catch Tank (w skrócie OCT) lub o wolnej odmie. Później spójrz na silnik i zobacz gdzie idzie wąż od odmy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl