Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 1z] po odczekaniu chwili na zapłonie lepiej pali

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

[ b4 1z] po odczekaniu chwili na zapłonie lepiej pali

Post autor: lord17_1991 » 06 cze 2012, 20:20

Witam , może niektórym wyda się to banalne ale zastanawia mnie jedno: przy obecnych temperaturach oczywiscie świece się nie załączają a jednak , gdy się chwile poczeka na zapłonie, auto pali od starzała a gdy się odrazu kreci to odpalenie zajmuje chwile wiecej.. czy to jest normalne i czym jest spowodowane???

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 cze 2012, 10:09

ja bym stawiał na słabą kondycję aku

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 07 cze 2012, 11:04

jak słaby aku ma się do tego?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 cze 2012, 11:04

hmm może chwilkę trzeba odczekać aż n108 zrobi swoje? :roll:

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 07 cze 2012, 11:13

gibaj pisze:hmm może chwilkę trzeba odczekać aż n108 zrobi swoje?
swoje czyli co? i czy macie tak samo w swoich TDI?

[ Dodano: 2012-06-07, 11:22 ]
dodam że na ciepłym silniku jest tak samo jak na zimnym..poprostu wygląda to tak jak by się swiece grzały , chodz tak nie jest

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 cze 2012, 11:23

U mnie przy słabym akumulatorze nie było żadnej różnicy czy to od razu palone czy conajmniej po kilkunastu sekundach (postawienie anteny cb magnesówki na dach)
A jak przyszły pierwsze ochłodzenia i swiece zaczeły grzać to już przestał palic na starym aku i trzeba było zakupić nowy.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 cze 2012, 17:22

mój na słabym aku tak reagował dlatego napisałem...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 07 cze 2012, 17:36

Możliwe że ECU sczytuje dane z czujników i po przekręceniu kluczyka mija chwila nim komp zbierze odpowiednie parametry, aby uruchomić auto i dać pompie wtryskowej nastawy powiązane z warunkami jakie odczytał. Ja zazwyczaj odpalam jak mi kontrolka od ABSu zgaśnie, nie wiem dlaczego tak robię, ale kiedyś usłyszałem o tym... może jakaś tęższa głowa się wypowie, bo temat w zasadzie ciekawy.
Niekiedy odpalam auto od razu, ale posiadam ECU 16 bit, niby wewnętrznie szybszy, a więc i może dane zaciąga szybciej i je przetwarza, a autor tematu ma boscha, a więc starszy i wolniejszy komp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2012, 17:49

lord17_1991 pisze: może niektórym wyda się to banalne ale zastanawia mnie jedno: przy obecnych temperaturach oczywiscie świece się nie załączają a jednak , gdy się chwile poczeka na zapłonie, auto pali od starzała a gdy się odrazu kreci to odpalenie zajmuje chwile wiecej.. czy to jest normalne i czym jest spowodowane???
Na osprzecie pierburga ,nic takiego nie ma i nie powinno mieć miejsca .Latem silnik ma palić od strzała ,od razu po przekreceniu kluczyka i pokręceniu rozrusznikiem ,nie musi na nic czekać ,bo byłoby to co najmniej dziwne :-P ,i nie ma tu znaczenia czy komp 16 czy 8 bit
gibaj pisze: może chwilkę trzeba odczekać aż n108 zrobi swoje?
On robi swoje ,ale dopiero po odpaleniu ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 07 cze 2012, 17:54

co do akumulatora to wydaje mi sie że jest w porządku jest doładowywany odpowiednio i dobre napięcie trzyma , zdarza się , że muzyka gra poł dnia dodatkowo światełko w bagażniku świeci i aku nie odmawia posłuszeństwa.. ;-)

[ Dodano: 2012-06-07, 17:57 ]
MUNIOR pisze:Latem silnik ma palić od strzała ,od razu po przekreceniu kluczyka i pokręceniu rozrusznikiem ,nie musi na nic czekać ,bo byłoby to co najmniej dziwne
wiec o co może chodzić w takim razie u mnie??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2012, 20:00

lord17_1991 pisze:wiec o co może chodzić w takim razie u mnie??
Tego raczej nikt nie wie :-P na osprzęcie boscha różne cuda się dzieją ;-)

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 07 cze 2012, 20:09

MUNIOR pisze: osprzęcie boscha różne cuda się dzieją ;-)
JA MIALEM BOSCHA i zadne cuda sie nie działy, silnik swoje juz widział ,elektronika tez dlatego, nie ktore to tak juz maja i nie ma co szukac dziury w calym,odpala jezdzi to ok.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 07 cze 2012, 20:35

Ja ma Boscha i jest dokładnie tak samo, tzn zawsze w lecie pali od strzała ale jak zapłon będzie włączony dłużej to jakby pół sekundy szybciej... :)
Wydaje mi się ze ECU 8bit troszkę dłużnej analizuje dane ze wszystkich czujników itp.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 08 cze 2012, 08:35

Wostok pisze:Ja ma Boscha i jest dokładnie tak samo, tzn zawsze w lecie pali od strzała ale jak zapłon będzie włączony dłużej to jakby pół sekundy szybciej... :)
Wydaje mi się ze ECU 8bit troszkę dłużnej analizuje dane ze wszystkich czujników itp.
ja mam w b5 8 bit i takie rzeczy sie nie robia.ten typ tak ma i koniec. juz chyba wam sie nudzi ze szukacie na sile czegos do zrobienia.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 10 cze 2012, 20:47

A ja mam pytanie, dlaczego przy obecnych temperaturach zaświeca mi się na dwie sekundy kontrolka od świec żarowych i po jakiś pięciu słychać pstryk, tak jakby przekaźnik od świec rozłączał. Jest tak, czy coś może mam uwalone :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl