a czy nie masz kółka z zębem jako klinem ustalającym jak na moich fotkach?jaco80 pisze:Na dodatek zapomniałem o klinie na wałku i najprawdopodobniej wpadł mi do środka. Czyli ściąganie miski.
[B3 6A] Wyciek oleju i "chrobotanie"
nareszcie mam trochę czasu i wczoraj dostałem klamoty od kuriera z IC.
Strasznie niedokładny mają katalog. nie ma co szukać po modelu auta i silniku tylko google i szukać nr katologowych zamieników.
wracając do tematu: czy wasza nowa panewka miała łączony pierścień zewnętrzny??
moja nie ma żadnych szwów. Założyłem ją na wałek i to nim ją wbiłem beż najmniejszych problemów. Wałek pięknie luźno się obraca:)
Strasznie niedokładny mają katalog. nie ma co szukać po modelu auta i silniku tylko google i szukać nr katologowych zamieników.
wracając do tematu: czy wasza nowa panewka miała łączony pierścień zewnętrzny??
moja nie ma żadnych szwów. Założyłem ją na wałek i to nim ją wbiłem beż najmniejszych problemów. Wałek pięknie luźno się obraca:)
Tak miała zamek w kształcie łączenia puzzli. U mnie się dotarła na wałku, na klinie olejowym w miarę ok chodzi. Ale niestety ślady współpracy z wałkiem nie wyglądają za dobrze, prawdopodobnie poharatane gniazdo deformuje panewkę. Zupełny brak pomysłu co z tym zrobić, bo szlifowanie na oko gniazda może spowodować że panewka za luźno będzie siedzieć i może się przekręcić. A to by była katastrofa. W każdym bądź razie auto jeździ, ciśnienie oleju bez zmian (czyli za niskie) Gdybym wiedział wcześniej o tym gnieździe, na pewno bym tego nie ruszał. Trudno jak padnie będę się rozglądał za nowym silnikiem.
Nie rozumiem jakim palantem trzeba być, żeby aby w taki bezmyślny sposób wyciągać panewkę, ryjąc bruzdy śrubokrętem gdzie popadnie...
PS. Tyle dobrze że klina udało się wyłowić sprytnym magnesem...
Nie rozumiem jakim palantem trzeba być, żeby aby w taki bezmyślny sposób wyciągać panewkę, ryjąc bruzdy śrubokrętem gdzie popadnie...
PS. Tyle dobrze że klina udało się wyłowić sprytnym magnesem...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Odświeżam temat wałka pośredniego.
Dodatkowo mam też taki sam stuk jak na filmiku przy dodawaniu gazu - przy schodzeniu z obrotów stuków nie ma, przytrzymując gaz na 2000-3000 obr. stukotanie jest słabsze niż przy gazowaniu. Mocne opóźnienie zapłonu do poziomu strzałów w wydech eliminuje to stukanie.
Oba dźwięki nasilają się w miarę rozgrzewania auta.
Czy ktoś posiadał podobne objawy i czy wymiana panewki przedniej wałka pomogła na te oba problemy? Od razu nadmieniam, że panewki korbowodowe OK, jedna przykładowa środkowa panewka wału też dobra, sworznie tłokowe organoleptycznie także w porządku.
Jak dobrze tu wyczytałem to uszkodzony wałek pośredni na bieżni lub jego panewka nie musi koniecznie mieć luzów?
W przyszlym roku chcę zrobić napęd rozrządu i chciałbym już wiedzieć prędzej na co się przygotować. 😊
U mnie w ABK coś podobnie chrobocze na biegu jałowym, ale dużo ciszej i stetoskopem wyszło, że to ani pompa wody ani pompa wspomagania, a alternator wydaje szumy typowe dla silników elektrycznych. Ten chrobot jest tylko na wolnych obrotach i jakby trochę zależny od obrotów, mam wrażenie, że na 600 i 900 obr/min. najbardziej słychać, a pomiędzy nimi mniej.krzysiek.ruski pisze:Myślę jeszcze o pompie wody bo nie była wymieniana.
Przyjdę z pracy to zwale paski klinowe, posłucham i spróbuje nagrać to wolanie o remont
[ Dodano: 2012-05-14, 14:28 ]
Oto nagranie:
Zwaliłem paski alternatora oraz pompy wody y wspomagania i nadal to samo
Dodatkowo mam też taki sam stuk jak na filmiku przy dodawaniu gazu - przy schodzeniu z obrotów stuków nie ma, przytrzymując gaz na 2000-3000 obr. stukotanie jest słabsze niż przy gazowaniu. Mocne opóźnienie zapłonu do poziomu strzałów w wydech eliminuje to stukanie.
Oba dźwięki nasilają się w miarę rozgrzewania auta.
Czy ktoś posiadał podobne objawy i czy wymiana panewki przedniej wałka pomogła na te oba problemy? Od razu nadmieniam, że panewki korbowodowe OK, jedna przykładowa środkowa panewka wału też dobra, sworznie tłokowe organoleptycznie także w porządku.
Jak dobrze tu wyczytałem to uszkodzony wałek pośredni na bieżni lub jego panewka nie musi koniecznie mieć luzów?
W przyszlym roku chcę zrobić napęd rozrządu i chciałbym już wiedzieć prędzej na co się przygotować. 😊