Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Wyciek oleju i "chrobotanie"

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 26 maja 2012, 18:16

jaco80 pisze:Na dodatek zapomniałem o klinie na wałku i najprawdopodobniej wpadł mi do środka. Czyli ściąganie miski.
a czy nie masz kółka z zębem jako klinem ustalającym jak na moich fotkach?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 maja 2012, 18:23

Niestety u mnie koło, wałek i klin to osobne części, dałem kompletnie ciała z tym klinem. :oops: :-x :roll:

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 09 cze 2012, 10:19

nareszcie mam trochę czasu i wczoraj dostałem klamoty od kuriera z IC.
Strasznie niedokładny mają katalog. nie ma co szukać po modelu auta i silniku tylko google i szukać nr katologowych zamieników.
wracając do tematu: czy wasza nowa panewka miała łączony pierścień zewnętrzny??
moja nie ma żadnych szwów. Założyłem ją na wałek i to nim ją wbiłem beż najmniejszych problemów. Wałek pięknie luźno się obraca:)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 09 cze 2012, 15:05

Tak miała zamek w kształcie łączenia puzzli. U mnie się dotarła na wałku, na klinie olejowym w miarę ok chodzi. Ale niestety ślady współpracy z wałkiem nie wyglądają za dobrze, prawdopodobnie poharatane gniazdo deformuje panewkę. Zupełny brak pomysłu co z tym zrobić, bo szlifowanie na oko gniazda może spowodować że panewka za luźno będzie siedzieć i może się przekręcić. A to by była katastrofa. W każdym bądź razie auto jeździ, ciśnienie oleju bez zmian (czyli za niskie) Gdybym wiedział wcześniej o tym gnieździe, na pewno bym tego nie ruszał. Trudno jak padnie będę się rozglądał za nowym silnikiem.
Nie rozumiem jakim palantem trzeba być, żeby aby w taki bezmyślny sposób wyciągać panewkę, ryjąc bruzdy śrubokrętem gdzie popadnie...

PS. Tyle dobrze że klina udało się wyłowić sprytnym magnesem...

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 09 cze 2012, 15:19

coz ja tez jak bym wiedzial jak to bedzie wygladalo to bym tego nie ruszal;) wymienilem walek a chrobotanie dalej jest takze to nic na walku posrednim;) pozostaje wal korbowy ale jakos nie mam weny zeby miske zrzucac

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 24 paź 2012, 14:51

moja niuńka zrobiła kilka motogodzin na podwórku, i chrobotania nie słychać tzn panewka pomogła. Ciśnienie wzrosło o 0.2 bar na jałowym więc chyba nie ma czym się martwić (myślę o pompie olejowej, panewkach wału i rozrządu).zbliża się zima więc znów do garażu trzeba się przenieść <wodka>

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 gru 2017, 11:23

Odświeżam temat wałka pośredniego.
krzysiek.ruski pisze:Myślę jeszcze o pompie wody bo nie była wymieniana.
Przyjdę z pracy to zwale paski klinowe, posłucham i spróbuje nagrać to wolanie o remont

[ Dodano: 2012-05-14, 14:28 ]
Oto nagranie:
Zwaliłem paski alternatora oraz pompy wody y wspomagania i nadal to samo
U mnie w ABK coś podobnie chrobocze na biegu jałowym, ale dużo ciszej i stetoskopem wyszło, że to ani pompa wody ani pompa wspomagania, a alternator wydaje szumy typowe dla silników elektrycznych. Ten chrobot jest tylko na wolnych obrotach i jakby trochę zależny od obrotów, mam wrażenie, że na 600 i 900 obr/min. najbardziej słychać, a pomiędzy nimi mniej.
Dodatkowo mam też taki sam stuk jak na filmiku przy dodawaniu gazu - przy schodzeniu z obrotów stuków nie ma, przytrzymując gaz na 2000-3000 obr. stukotanie jest słabsze niż przy gazowaniu. Mocne opóźnienie zapłonu do poziomu strzałów w wydech eliminuje to stukanie.
Oba dźwięki nasilają się w miarę rozgrzewania auta.
Czy ktoś posiadał podobne objawy i czy wymiana panewki przedniej wałka pomogła na te oba problemy? Od razu nadmieniam, że panewki korbowodowe OK, jedna przykładowa środkowa panewka wału też dobra, sworznie tłokowe organoleptycznie także w porządku.
Jak dobrze tu wyczytałem to uszkodzony wałek pośredni na bieżni lub jego panewka nie musi koniecznie mieć luzów?
W przyszlym roku chcę zrobić napęd rozrządu i chciałbym już wiedzieć prędzej na co się przygotować. &#128522;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl