[B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.
[B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.
Witam, jako świeży użytkownik wymarzonej 80tki, zacząłem od tygodnia obcowanie z tym cudem. Ale pojawiły się problemy. Wczoraj tankowałem samochód na stacji orlen. Mając jeszcze paliwo ze starego tankowania. Po przejechaniu 100km pojawił się dziwny problem.
Auto podczas wchodzenia w obroty pomiędzy 2600-3000 najcześciej na 3 biegu. Przerywa prace i rzuca duża chmurą dymu. Objawia się to w ten sposób, że czuć jakby ktoś autem szarpnął i z wydechu pojawia się chmura.
Od tygodnia nic takiego sie nie działo. a teraz taki numer. Czy to może być spowodowane jakimś trefnym paliwem?
Z rzeczy jakie zauwazyłem w trakcie użytkowania tego auta zauważyłem gwizd turbiny ( efekt wyjącej karetki ) i co mnie zastanowiło podczas odpalenia silnika po całej nocy nie zapala się dioda podgrzewania świec. jak do tej pory ani razu mi sie nie zapaliła. choć auto pali od strzała.
Proszę o porady. ew. informacje czy jest ktoś w okolicach ( sławna/koszalina) zajmujący się tymi silnikami i z góry przepraszam moderatorów jeżeli popełniłem jakieś błedy:)
Auto podczas wchodzenia w obroty pomiędzy 2600-3000 najcześciej na 3 biegu. Przerywa prace i rzuca duża chmurą dymu. Objawia się to w ten sposób, że czuć jakby ktoś autem szarpnął i z wydechu pojawia się chmura.
Od tygodnia nic takiego sie nie działo. a teraz taki numer. Czy to może być spowodowane jakimś trefnym paliwem?
Z rzeczy jakie zauwazyłem w trakcie użytkowania tego auta zauważyłem gwizd turbiny ( efekt wyjącej karetki ) i co mnie zastanowiło podczas odpalenia silnika po całej nocy nie zapala się dioda podgrzewania świec. jak do tej pory ani razu mi sie nie zapaliła. choć auto pali od strzała.
Proszę o porady. ew. informacje czy jest ktoś w okolicach ( sławna/koszalina) zajmujący się tymi silnikami i z góry przepraszam moderatorów jeżeli popełniłem jakieś błedy:)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.
W tych temperaturach świece nie grzeja. Jeśli chcesz sprawdzić czy zapala Ci sie kontrolka od Swiec to odłącz wtyczke od czujnika temperatury 2pin'owego niebieskigo.Znajduje sie on w króćcu obok 3 wtrysku takiego z kabelkiem.asevenx pisze: podczas odpalenia silnika po całej nocy nie zapala się dioda podgrzewania świec. jak do tej pory ani razu mi sie nie zapaliła.
A niemoc auta może być spowodowana zabrudzonym filtrem paliwa lub zapowietrzającym sie układem paliwowym. Sprawdz połączenia opasek i dociągnij lekko.
Filtr paliwa nie jest strasznym wydatkiem , więc można pokusic sie o jego wymiane.
Ja mam u siebie taki http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
Szybsza i łatwiejsza wymiana niż ten nasz oryginalny wkrecany filtr.
BOSCH:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... f7208.html
PIERBURG:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... 455ed.html
Różnią się przepływką i nastawnikiem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... f7208.html
PIERBURG:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... 455ed.html
Różnią się przepływką i nastawnikiem.
Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego
Prędzej wytarta scieżka potencjometru niż syf ale efekt ten sam tyle że wyczyszczenie nic nie zmieni :pRencista pisze:Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego
No ta wiadomo o co kaman <ok>radi88 pisze:Prędzej wytarta scieżka potencjometru niż syf ale efekt ten sam tyle że wyczyszczenie nic nie zmieni :pRencista pisze:Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego
Mam do kolegow takie pytanie ile kosztowalby taki KAPITALNY REMONT silnika szlif tuleji tloki pierscienie nowa glowica(ewentualnie jakas po dobrej regeneracji komplet zaworow) uszczelki panewki na wal glowne i do korb ?? czyli taki komplekwowy remont slupka(golego silnika) ile by to wynioslo ?? i czy ktos z was ma takie znajomosci czy kontakty ?? jesli chodzi o pytanie ktore napewno padnie dlaczego taki remont to bo taki mam kaprys poprostu stac mnie i chce takie cos sobie zrobic. chce miec silnik jak nowke w 80 jakos mam slabosc do tego modelu. prosilbym o przypuszczalna cene takiego remontu. i ewentualny adres czy telefon kontaktowy stacji czy mechanika zaufany warsztat zeby dal jakas renkojmie. z gory dziekuje piszcie prosze na priva bo jestem tylko przelotem na kompie i zawsze latwiej poczte przeczytac nisz szukac na forum z gory bardzo dziekuje :) Audi gura
[ Dodano: 2013-02-19, 21:49 ]
zapomnialem dodac silnik 1.9 tdi 1Z
[ Dodano: 2013-02-19, 21:49 ]
zapomnialem dodac silnik 1.9 tdi 1Z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Duuuużo ,podejrzewam że wiekszą połowę wartości auta ,kilka tysięcy ,zależy na jakich częściach byś robił ....ale jak mówisz że koszta nie grają roli ,to jest jednak inny istotny szczegół ...Pewniejszy byłbym takiego ori nie rozgrzebywanego silnika składanego w czasach , gdzie nie oszczedzano na materiałach ,niż tych nowych gratów wsadzonych przy wspólczesnym remoncie ...Dlatego własnie w zyciu nie robił bym remontu ,tylko kupił uzywke ,a zanim bym kupił ,to bym cisnienie sprężania sprawdził ,bo to w zasadzie najwazniejszy parametr silnika , swiadczący o jego kondycji ...reszta to pikuś 8-)Chycel pisze:Mam do kolegow takie pytanie ile kosztowalby taki KAPITALNY REMONT silnika szlif tuleji tloki pierscienie nowa glowica(ewentualnie jakas po dobrej regeneracji komplet zaworow) uszczelki panewki na wal glowne i do korb ?? czyli taki komplekwowy remont slupka(golego silnika) ile by to wynioslo ??
Oryginalny silnik audi jest bardzo wytrzymały. Ale jak już kupować części przy remoncie, to tylko z najwyższej półki.MUNIOR pisze:Pewniejszy byłbym takiego ori nie rozgrzebywanego silnika składanego w czasach , gdzie nie oszczedzano na materiałach ,niż tych nowych gratów wsadzonych przy wspólczesnym remoncie
Inwestowanie w harta czy hans priesa jest wielkim błędem.
Ja uważam, że niemieckie audi w ogóle nie powinno jeździć na chińskich częściach.