Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.

ODPOWIEDZ
asevenx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:57
Lokalizacja: Darłowo

[B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.

Post autor: asevenx » 10 cze 2012, 00:05

Witam, jako świeży użytkownik wymarzonej 80tki, zacząłem od tygodnia obcowanie z tym cudem. Ale pojawiły się problemy. Wczoraj tankowałem samochód na stacji orlen. Mając jeszcze paliwo ze starego tankowania. Po przejechaniu 100km pojawił się dziwny problem.
Auto podczas wchodzenia w obroty pomiędzy 2600-3000 najcześciej na 3 biegu. Przerywa prace i rzuca duża chmurą dymu. Objawia się to w ten sposób, że czuć jakby ktoś autem szarpnął i z wydechu pojawia się chmura.
Od tygodnia nic takiego sie nie działo. a teraz taki numer. Czy to może być spowodowane jakimś trefnym paliwem?
Z rzeczy jakie zauwazyłem w trakcie użytkowania tego auta zauważyłem gwizd turbiny ( efekt wyjącej karetki ) i co mnie zastanowiło podczas odpalenia silnika po całej nocy nie zapala się dioda podgrzewania świec. jak do tej pory ani razu mi sie nie zapaliła. choć auto pali od strzała.

Proszę o porady. ew. informacje czy jest ktoś w okolicach ( sławna/koszalina) zajmujący się tymi silnikami :) i z góry przepraszam moderatorów jeżeli popełniłem jakieś błedy:)

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 10 cze 2012, 01:11

bosch/pierburg?

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 10 cze 2012, 09:12

Świec nie będzie grzało bo jest za ciepło.

Odnośnie przerywania problemem może być przytkany filtr paliwa lub powietrza.
Jak filtry ok to pozostają wtryski lub nastawnik.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1Z] Silnik przerywa i dymi.

Post autor: Krzysiek 84 » 10 cze 2012, 10:21

asevenx pisze: podczas odpalenia silnika po całej nocy nie zapala się dioda podgrzewania świec. jak do tej pory ani razu mi sie nie zapaliła.
W tych temperaturach świece nie grzeja. Jeśli chcesz sprawdzić czy zapala Ci sie kontrolka od Swiec to odłącz wtyczke od czujnika temperatury 2pin'owego niebieskigo.Znajduje sie on w króćcu obok 3 wtrysku takiego z kabelkiem.
A niemoc auta może być spowodowana zabrudzonym filtrem paliwa lub zapowietrzającym sie układem paliwowym. Sprawdz połączenia opasek i dociągnij lekko.
Filtr paliwa nie jest strasznym wydatkiem , więc można pokusic sie o jego wymiane.
Ja mam u siebie taki http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
Szybsza i łatwiejsza wymiana niż ten nasz oryginalny wkrecany filtr.

asevenx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:57
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: asevenx » 10 cze 2012, 17:18

Filtr powietrza zmieniałem w piątek, do tego czasu było wszystko ok. Może źle założony? Filtru paliwa jeszcze nie zmieniałem.

Rencista pytasz czy bosch czy pierburg. Niestety nie wiem jak to sprawdzić, jak wspomniałem jestem świeżakiem który trafił na Wasze forum.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 10 cze 2012, 17:26


asevenx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:57
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: asevenx » 10 cze 2012, 17:42

Rencista, osprzęt jest BOSCHA.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 10 cze 2012, 17:58

Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 10 cze 2012, 18:51

Rencista pisze:Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego
Prędzej wytarta scieżka potencjometru niż syf :) ale efekt ten sam tyle że wyczyszczenie nic nie zmieni :p

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 10 cze 2012, 19:57

radi88 pisze:
Rencista pisze:Jak będziesz miał te same objawy, że zacznie ci budą szarpać i silnik będzie nierówno pracował zrób mały test :mrgreen: otwórz maske i uderz lekko w bok nastawnika kluczem. Jak silnik zacznie spowrotem działać tak jak powinien czyli przestanie szarpać i będzie chodził równo to znaczy,że nastawnik zasyfiony. Jakbyś miał na osprzęcie pierburga to byś mógł z diagnozować vagiem jęsli byłoby to co innego
Prędzej wytarta scieżka potencjometru niż syf :) ale efekt ten sam tyle że wyczyszczenie nic nie zmieni :p
No ta wiadomo o co kaman <ok>

Chycel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 mar 2012, 20:34

Post autor: Chycel » 19 lut 2013, 21:49

Mam do kolegow takie pytanie ile kosztowalby taki KAPITALNY REMONT silnika szlif tuleji tloki pierscienie nowa glowica(ewentualnie jakas po dobrej regeneracji komplet zaworow) uszczelki panewki na wal glowne i do korb ?? czyli taki komplekwowy remont slupka(golego silnika) ile by to wynioslo ?? i czy ktos z was ma takie znajomosci czy kontakty ?? jesli chodzi o pytanie ktore napewno padnie dlaczego taki remont to bo taki mam kaprys poprostu stac mnie i chce takie cos sobie zrobic. chce miec silnik jak nowke w 80 jakos mam slabosc do tego modelu. prosilbym o przypuszczalna cene takiego remontu. i ewentualny adres czy telefon kontaktowy stacji czy mechanika zaufany warsztat zeby dal jakas renkojmie. z gory dziekuje piszcie prosze na priva bo jestem tylko przelotem na kompie i zawsze latwiej poczte przeczytac nisz szukac na forum z gory bardzo dziekuje :):) Audi gura :)

[ Dodano: 2013-02-19, 21:49 ]
zapomnialem dodac silnik 1.9 tdi 1Z :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2013, 23:32

Chycel pisze:Mam do kolegow takie pytanie ile kosztowalby taki KAPITALNY REMONT silnika szlif tuleji tloki pierscienie nowa glowica(ewentualnie jakas po dobrej regeneracji komplet zaworow) uszczelki panewki na wal glowne i do korb ?? czyli taki komplekwowy remont slupka(golego silnika) ile by to wynioslo ??
Duuuużo ,podejrzewam że wiekszą połowę wartości auta ,kilka tysięcy ,zależy na jakich częściach byś robił ....ale jak mówisz że koszta nie grają roli ,to jest jednak inny istotny szczegół ...Pewniejszy byłbym takiego ori nie rozgrzebywanego silnika składanego w czasach , gdzie nie oszczedzano na materiałach ,niż tych nowych gratów wsadzonych przy wspólczesnym remoncie ...Dlatego własnie w zyciu nie robił bym remontu ,tylko kupił uzywke ,a zanim bym kupił ,to bym cisnienie sprężania sprawdził ,bo to w zasadzie najwazniejszy parametr silnika , swiadczący o jego kondycji ...reszta to pikuś 8-)

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 20 lut 2013, 21:08

MUNIOR pisze:Pewniejszy byłbym takiego ori nie rozgrzebywanego silnika składanego w czasach , gdzie nie oszczedzano na materiałach ,niż tych nowych gratów wsadzonych przy wspólczesnym remoncie
Oryginalny silnik audi jest bardzo wytrzymały. Ale jak już kupować części przy remoncie, to tylko z najwyższej półki.

Inwestowanie w harta czy hans priesa jest wielkim błędem.

Ja uważam, że niemieckie audi w ogóle nie powinno jeździć na chińskich częściach. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl